Zoals de titel al zegt wil ik (nog) een 'all-in-one-alike' systeem bouwen. Ik heb vorig jaar dit systeem gebouwd en dat bevalt eigenlijk uitstekend:
Met name het een geheel zijn van kastje en monitor vind ik ideaal. Systeem wordt met name gebruikt voor licht office werk en browsen.
Van het nieuwe systeem zal iets meer gevraagd worden, maar bovenal is WiFi een absolute noodzaak. Daarnaast kiezen we nu voor een 27" monitor.
Naast het lichte office werk, zullen hier ook complexere spreadsheets op bewerkt worden en meer multimedia op afgespeeld worden. Vandaar de keuze voor 8Gb geheugen en een I3 (vs. pentium)
SSD van 250Gb is ook prettig omdat in tegenstelling tot het andere systeem dit systeem geen toegang zal hebben tot netwerkopslag. 250Gb is in eerste instantie wel meer dan voldoende.
Ik zal het systeem zelf in elkaar zetten. Budget technisch geldt dat ik niet heel veel meer uit wil geven dan ik in onderstaand lijstje bij elkaar heb gezocht.
De keuze in mini-itx kaartjes met WiFi is redelijk beperkt. Uit mijn orientatie blijkt dat het door mij geselecteerde MSI bord Wifi van Intel (en reeds geïnstalleerd!) heeft, terwijl het alternatief van ASRock met een zelf nog te installeren chip met losse draden naar de antennes werkt.
Zie ik iets over het hoofd of is dit een systeem dat voldoet aan wat ik hierboven beschreven heb? Hebben jullie nog suggesties voor alternatieve onderdelen (behalve het kastje) of een tip voor een betere monitor binnen dezelfde prijscategorie?
Hier het lijstje:
Alvast bedankt voor het meedenken!
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Pentium G3440 Boxed | € 67,- | € 67,- |
| 1 | ASRock H81M-ITX | € 63,- | € 63,- |
| 1 | Antec ISK 110 Vesa | € 66,95 | € 66,95 |
| 1 | Iiyama ProLite E2483HS-B1 Zwart | € 154,90 | € 154,90 |
| 1 | Crucial CT51264BA160BJ | € 24,95 | € 24,95 |
| 1 | Crucial MX100 128GB | € 65,95 | € 65,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 442,75 | |
Van het nieuwe systeem zal iets meer gevraagd worden, maar bovenal is WiFi een absolute noodzaak. Daarnaast kiezen we nu voor een 27" monitor.
Naast het lichte office werk, zullen hier ook complexere spreadsheets op bewerkt worden en meer multimedia op afgespeeld worden. Vandaar de keuze voor 8Gb geheugen en een I3 (vs. pentium)
SSD van 250Gb is ook prettig omdat in tegenstelling tot het andere systeem dit systeem geen toegang zal hebben tot netwerkopslag. 250Gb is in eerste instantie wel meer dan voldoende.
Ik zal het systeem zelf in elkaar zetten. Budget technisch geldt dat ik niet heel veel meer uit wil geven dan ik in onderstaand lijstje bij elkaar heb gezocht.
De keuze in mini-itx kaartjes met WiFi is redelijk beperkt. Uit mijn orientatie blijkt dat het door mij geselecteerde MSI bord Wifi van Intel (en reeds geïnstalleerd!) heeft, terwijl het alternatief van ASRock met een zelf nog te installeren chip met losse draden naar de antennes werkt.
Zie ik iets over het hoofd of is dit een systeem dat voldoet aan wat ik hierboven beschreven heb? Hebben jullie nog suggesties voor alternatieve onderdelen (behalve het kastje) of een tip voor een betere monitor binnen dezelfde prijscategorie?
Hier het lijstje:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i3-4160 Boxed | € 115,- | € 115,- |
| 1 | MSI H97I AC | € 104,- | € 104,- |
| 1 | Antec ISK 110 Vesa | € 66,95 | € 66,95 |
| 1 | LG 27MP65HQ-P Zwart | € 198,95 | € 198,95 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 50,51 | € 50,51 |
| 1 | Crucial BX100 250GB | € 82,95 | € 82,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 618,36 | |
Alvast bedankt voor het meedenken!
[ Voor 0% gewijzigd door Holybuck op 14-06-2015 11:21 . Reden: Lijstje bijgewerkt met dual channel geheugen ]