Nieuw compact All-in-one-alike systeem

Pagina: 1
Acties:

• Holybuck
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-11 22:57
Zoals de titel al zegt wil ik (nog) een 'all-in-one-alike' systeem bouwen. Ik heb vorig jaar dit systeem gebouwd en dat bevalt eigenlijk uitstekend:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G3440 Boxed€ 67,-€ 67,-
1ASRock H81M-ITX€ 63,-€ 63,-
1Antec ISK 110 Vesa€ 66,95€ 66,95
1Iiyama ProLite E2483HS-B1 Zwart€ 154,90€ 154,90
1Crucial CT51264BA160BJ€ 24,95€ 24,95
1Crucial MX100 128GB€ 65,95€ 65,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 442,75
Met name het een geheel zijn van kastje en monitor vind ik ideaal. Systeem wordt met name gebruikt voor licht office werk en browsen.

Van het nieuwe systeem zal iets meer gevraagd worden, maar bovenal is WiFi een absolute noodzaak. Daarnaast kiezen we nu voor een 27" monitor.
Naast het lichte office werk, zullen hier ook complexere spreadsheets op bewerkt worden en meer multimedia op afgespeeld worden. Vandaar de keuze voor 8Gb geheugen en een I3 (vs. pentium)
SSD van 250Gb is ook prettig omdat in tegenstelling tot het andere systeem dit systeem geen toegang zal hebben tot netwerkopslag. 250Gb is in eerste instantie wel meer dan voldoende.

Ik zal het systeem zelf in elkaar zetten. Budget technisch geldt dat ik niet heel veel meer uit wil geven dan ik in onderstaand lijstje bij elkaar heb gezocht.

De keuze in mini-itx kaartjes met WiFi is redelijk beperkt. Uit mijn orientatie blijkt dat het door mij geselecteerde MSI bord Wifi van Intel (en reeds geïnstalleerd!) heeft, terwijl het alternatief van ASRock met een zelf nog te installeren chip met losse draden naar de antennes werkt.

Zie ik iets over het hoofd of is dit een systeem dat voldoet aan wat ik hierboven beschreven heb? Hebben jullie nog suggesties voor alternatieve onderdelen (behalve het kastje) of een tip voor een betere monitor binnen dezelfde prijscategorie?

Hier het lijstje:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-4160 Boxed€ 115,-€ 115,-
1MSI H97I AC€ 104,-€ 104,-
1Antec ISK 110 Vesa€ 66,95€ 66,95
1LG 27MP65HQ-P Zwart€ 198,95€ 198,95
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 50,51€ 50,51
1Crucial BX100 250GB€ 82,95€ 82,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 618,36

Alvast bedankt voor het meedenken!

[ Voor 0% gewijzigd door Holybuck op 14-06-2015 11:21 . Reden: Lijstje bijgewerkt met dual channel geheugen ]

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Eigenlijk een top lijstje. Ik zou wel dual channel RAM nemen, ik denk dat je toch niet gaat upgraden naar 16GB en dual channel is gewoon sneller ;)
pricewatch: Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Holybuck
MK1998NL schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 07:29:
Eigenlijk een top lijstje. Ik zou wel dual channel RAM nemen, ik denk dat je toch niet gaat upgraden naar 16GB en dual channel is gewoon sneller ;)
pricewatch: Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU
Dank voor de tip. Ik heb het veranderd in het lijstje in de startpost.

• jort99b
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-03 18:29
t MSI bordje heeft ook gewoon een los kaartje met draadjes naar de antennes hoor ;)
De MSI is echter wel de betere keuze aangezien deze ook wifi AC heeft.
De monitor vind ik zelf persoonlijk erg lelijk (maar dat is persoonlijk!) en is maar full hd, je zou kunnen overwegen om voor een hogere resolutie te gaan. (dat is echter wel weer een stuk duurder)
Ook weet ik niet of je nog van plan bent veel bestanden op te gaan slaan? Dan kun je namelijk naar een extra harde schijf erbij kijken. (pricewatch: Hitachi Travelstar 7K1000, 1TB)
Voor de rest ziet het lijstje er inderdaad goed uit!

• Holybuck
jort99b schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 19:40:
t MSI bordje heeft ook gewoon een los kaartje met draadjes naar de antennes hoor ;)
De MSI is echter wel de betere keuze aangezien deze ook wifi AC heeft.
De monitor vind ik zelf persoonlijk erg lelijk (maar dat is persoonlijk!) en is maar full hd, je zou kunnen overwegen om voor een hogere resolutie te gaan. (dat is echter wel weer een stuk duurder)
Ook weet ik niet of je nog van plan bent veel bestanden op te gaan slaan? Dan kun je namelijk naar een extra harde schijf erbij kijken. (pricewatch: Hitachi Travelstar 7K1000, 1TB)
Voor de rest ziet het lijstje er inderdaad goed uit!
Het ASRock bord heeft ook wifi AC, maar de chip zit los in de doos net als de draadjes en connectoren. Die schijnen ook niet altijd even lekker vast te maken te zijn volgens enkele reviews. Volgens MSI reviews zit de chip en draadjes/connectoren wel voorgemonteerd. En natuurlijk het voordeel van Intel wifi.

Monitor is inderdaad een ding.. wil niet echt veel duurder. Misschien zelfs toch nog een 24" overwegen. Ik ben een beetje bang dat wanneer de behuizing op monitor geplaatst zit de aansluitingen niet lekker te plaatsen zijn. (plaatje). Bij de 24" IIyama die ika al heb ziet dat er op de plaatjes en in de praktijk een stuk beter uit

HDD bijplaatsen kan altijd nog.. het huidige systeem dat vervangen wordt heeft een 320Gb Hdd (met windows XP) waarvan nog 180 Gb vrij is :-)

• jort99b
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-03 18:29
Holybuck schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 20:09:
[...]

Het ASRock bord heeft ook wifi AC, maar de chip zit los in de doos net als de draadjes en connectoren. Die schijnen ook niet altijd even lekker vast te maken te zijn volgens enkele reviews. Volgens MSI reviews zit de chip en draadjes/connectoren wel voorgemonteerd. En natuurlijk het voordeel van Intel wifi.

Monitor is inderdaad een ding.. wil niet echt veel duurder. Misschien zelfs toch nog een 24" overwegen. Ik ben een beetje bang dat wanneer de behuizing op monitor geplaatst zit de aansluitingen niet lekker te plaatsen zijn. (plaatje). Bij de 24" IIyama die ika al heb ziet dat er op de plaatjes en in de praktijk een stuk beter uit

HDD bijplaatsen kan altijd nog.. het huidige systeem dat vervangen wordt heeft een 320Gb Hdd (met windows XP) waarvan nog 180 Gb vrij is :-)
Als je bereid bent om kleiner te gaan kan je inderdaad de pricewatch: Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart nemen. Deze kan ik ten zeerste aanraden (ik heb hem zelf ook gebruikt voor een build icm met de ISK 110, en alles werkt perfect samen en de kwaliteit van het scherm is echt geweldig)
Pagina: 1