Fotobox bouwen. Windows 7 draaien op goedkope hardware

Pagina: 1
Acties:

• thomasansems
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 15-03 13:52
Hoi, ik ben nieuw hier (op het forum dan).

Ik ben een fotobox aan het bouwen, een soort van portable photobooth. Daarvoor wil ik graag software gebruiken die geschikt is voor Windows 7 (en XP en mac) (het liefst Windows 7). Het hoeft ook enkel die software te draaien, voor de rest zal ik het niks bijzonders mee doen. Het gaat dslrBooth for Windows.

Mijn vraag is dus wat kan ik hier het beste voor gaan gebruiken?

Mijn eisen zijn als volgt;
- Weinig tot geen geluid
- Klein en licht
- HDMI aansluiting voor extern scherm
- Onder 100 euro... (2de hansje)

Ik zat zelf te denken aan een mini desktop, bijvoorbeeld deze op marktplaats. Of een Apple Mac Mini wellicht.

Bij voorbaat dank.

[ Voor 26% gewijzigd door thomasansems op 13-06-2015 02:42 ]

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:05

Tribits

Onkruid vergaat niet

thomasansems schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 01:35:
Ik heb zelf mijn ideeën hierover maar die houd ik even voor me want ik sta open voor alle ideeën?
Ja, dat is nou net niet de bedoeling hier. We zien graag dat je zelf met een voorstel komt, bij voorkeur in de vorm van een wenslijstje, maar als je een kant en klaar systeem op het oog hebt dan mag dat natuurlijk ook. Los daarvan is het ook wel handig om specifiek de software te noemen je die gaat gebruiken en op welke manier je die gaat gebruiken. Anders is de kans dat er een goed advies uitkomt natuurlijk wel erg klein.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

• thomasansems
Oke, ik heb mijn vraagstelling aangepast. Bedankt voor de informatie.

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:05

Tribits

Onkruid vergaat niet

Mini PC of Mac Mini zijn beide een optie maar het budget is hier natuurlijk wel het grote struikelblok. Ik ben niet bekend met dslrBooth maar als ik zo eens kijk op Recommended Tablets – Winter 2013 dan komt het er op neer dat een beetje vlotte dual core met een paar GB geheugen wel aan te raden is. Dat systeempje op marktplaats heeft een stokoude Atom processor. Wel weer 2GB geheugen, maar als het al werkt zal het behoorlijk traag zijn verwacht ik. Tweedehands Mac Mini's zijn oftewel duur of erg oud. In dat laatste geval kan je ze ook niet meer upgraden naar de laatste versie van OS X dus dan is het al twijfelachtig of recente versies van dslrBooth daar überhaupt nog op draaien. Ik denk dat je het beste nog eens kunt kijken bij eStunt die hebben meestal wel wat SFF systeempjes op voorraad in deze prijsklasse. Let wel op dat de specificaties nog al wisselen en je er zelf nog een OS op moet zetten. Overigens voldoet Windows 8 ook voor dslrBooth wat ik er zo snel van zag.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

• thomasansems
Enorm bedankt voor je reactie Tribits, maar zo eigewijs als ik ben heb ik een Dell Inspiron Mini 1018 op de kop weten te tikken met 1gb geheugen.

Om vervolgens de conclusie te trekken dat je gelijk hebt. Ik heb de software geïnstalleerd, wat een eeuwigheid duurde.. en ik kreeg het vervolgens allemaal draaiende maar al snel crashte het programma. Met andere woorden de laptop is te traag.

Bedankt voor de link naar Estunt. Ik denk dat er daar de HP DC7800 ga bestellen. Deze moet meer dan geschikt zijn.

Ik zal terugkoppelen of het daadwerkelijk zo was.