Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Mail server offline

Pagina: 1
Acties:
  • 762 views

Verwijderd

Topicstarter
Mijn moeder kreeg ineens deze week geen mail meer binnen dus ik ben vandaag even wezen kijken wat het probleem was. Ze gebruikt windows live mail en krijgt de volgende foutmelding:

Voor het account ***** kunnen geen berichten verzonden of ontvangen worden. Het verbinding maken met de server is mislukt.

Server: 'mail.eid.nl'
Windows Live Mail-fout-id: 0x800CCC0E
Protocol: POP3
Poort: 995
Beveiligd(SSL): Ja
Socket-fout: 10060

Dus ik heb wat dingetjes geprobeerd. Gekeken of de poorten nog openstonden etc. Maar kwam er niet uit, dus toen gekeken of de mail server online was maar volgens de online tool die ik raadpleegde was ie offline. Wat kan ik nu doen?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
"mail.eid.nl"

Combineer dat eens met wat voor e-mail-adres (en welke provider daarbij hoort) je moeder heeft en probeer de link eens te leggen.

Verwijderd

Topicstarter
Het mailadres is ****@mail-adres.nl

Maar ik weet niet precies hoe dat me verder kan helpen?

• NielsNL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-11 08:08

NielsNL

DigiCow

Hoe is ze ooit aan een *@mail-adres.nl adres geraakt? En waarom moet ze inloggen op eid.nl? Ik denk dat je wat zaken door elkaar haalt.
Gebruikt ze niet het mail-adres dat ze van haar provider heeft gekregen, of hotmail/live, of gmail?

M'n Oma is een site aan het haken.

Verwijderd

Topicstarter
Het heeft altijd zo gewerkt. Dat mail adres heeft ze al jaren, ik heb ook al duizend keer gezegd dat ze eens een andere moet nemen maar daar wil ze niet aan geloven. Maar het is dus echt ***@mail-adres.nl

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:03

Compizfox

Bait for wenchmarks

Tja, wat kunnen wij daarmee? Ga bij de mailprovider na wat er aan de hand is :P

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• Xesxen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:10
Even een snelle Google actie levert op dat het domein van SatCom is, welke hier zijn domein heeft. Misschien even contact opnemen?

Rare vogel in spe

Verwijderd

Topicstarter
Xesxen schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 00:05:
Even een snelle Google actie levert op dat het domein van SatCom is, welke hier zijn domein heeft. Misschien even contact opnemen?
Bedankt! Ga ik morgen gelijk bellen!

• Osiris
  • Niet online
Het domain "mail-adres.nl" is van Accendis. Die bouwen schijnbaar websites.. Wordt niets vermeldt over e-mail.

Tijd voor je moeder om een GMail-adresje te nemen ofzo :)

• Xesxen
Maar dat is de registrar, niet de domeinnaamhouder. De registrar zal je enkel doorverwijzen (als ze dat al doen).

Rare vogel in spe

• Osiris
  • Niet online
Mja, dan zit je iig via de 'officiele' kanalen. Een simpele Google-actie levert mij namelijk geen SatCom op, maar dat kan ook zeker aan mijzelf liggen :+

Verwijderd

Topicstarter
Maar het klopt toch dat de mail server offline is? Dat geeft deze tool iig aan http://mxtoolbox.com/diagnostic.aspx wanneer ik mail.eid.nl invoer.

• NielsNL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-11 08:08

NielsNL

DigiCow

Zou goed kunnen.
Ik denk simpelweg dat et tijd is voor een gmail-adresje.

[ Voor 76% gewijzigd door NielsNL op 13-06-2015 00:20 ]

M'n Oma is een site aan het haken.

Verwijderd

Topicstarter
NielsNL schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 00:19:
Zou goed kunnen.
Ik den ksimpelweg dat et tijd is voor een gmail-adresje.
Ok, nou dan is het in ieder geval duidelijk dat ik er vanaf hier niets aan kan doen :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik laat het sowieso weten hoe het telefoongesprek is afgelopen!

• Xesxen
Osiris schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 00:15:
Mja, dan zit je iig via de 'officiele' kanalen. Een simpele Google-actie levert mij namelijk geen SatCom op, maar dat kan ook zeker aan mijzelf liggen :+
Ik kijk dan ook naar de SIDN informatie, en het 'wigmans.nl' domein staat bij het emailadres vermeld ;)

Rare vogel in spe

Verwijderd

Topicstarter
Jullie hadden beiden gelijk. Mail.accendis.nl is inderdaad de nieuwe mail server en dit ben ik te weten gekomen via Wigmans :P

Probleem is echter nog niet helemaall opgelost aangezien mijn zusje die het geprobeerd heeft voor mij op te lossen het wachtwoord heeft verandert en dat heeft opgeslagen. En mijn moeder weet het wachtwoord inmiddels niet meer :P

Maar het einde is in zicht ik ga het wachtwoord binnen afzienbare tijd terug krijgen!

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is opgelost, zojuist wachtwoord opnieuw ingevoerd en de mailtjes stromen weer binnen.

Allemaal heel erg bedankt voor de hulp!

• Xesxen
Fijn dat het nog gelukt is! :)

Rare vogel in spe

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 29-11 15:07
Heel fijn dat het probleem opgelost is! Een vraag als deze over email hoort natuurlijk niet in PNS thuis, maar eerder in IH (Internetproviders en Hosting).
Graag de volgende keer een beetje op letten :)

If it ain't broken, tweak it!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.