Toon posts:

Asus 50x temmen... Hoe?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hiya

ik heb een Asus 50x cd-rom speler, is een prima ding, weinig te klagen.. alleen hij maakt zo'n verschrikkelijke tering herrie als ie opspint (Dus ook als de cd in gebruik is)..... hij maakt geloof ik over de 10,000 toeren per minuut, Dus dan weet je het wel :(

Is er toevallig een programmatje op de markt die bij de start-up van de computer de cd-rom speler begrenst ofzoiets??

Of valt er wat tegen te doen?

Techwarrior

Verwijderd

ik had eens iets gelezen hier over een programmaatje wat je cdrom opspintijd verkorte oid maar ik ben de naam vergeten |:(

wow..wat ben ik weer behulpzaam :D

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Nero Drive Speed
Nero Drive Speed is a utility to change the read speed of CD-ROM drives and recorders. High speed drives can be very noisy when running at full speed. This can be irritating when playing multimedia files such as MP3 or video files. Reducing the speed not only reduces the noise but also decreases the spinup and spindown times. This can greatly improve playability of games who need to access the CD-ROM drive.

Verwijderd

Komt mooi uit, bezit zelf ook zo'n onding. Ga het gelijk ff proberen. Thanx :)

Verwijderd

Als de cd erin zit houd je de play-knop 3 seconden ingedrukt, dan gaat hij langzamer draaien, daarna doe je het nog een keer net zo lang tot je het geluidsniveau acceptabel vind (je snelheid gaat er natuurlijk wel van achteruit). Als je je cd uit je speler haalt reset hij de settings en staat je Asus weer gezellig op 50 speed.

Verwijderd

En waar vinden wij dit progje :)

Verwijderd

Op zondag 17 juni 2001 21:49 schreef Vo0 het volgende:
En waar vinden wij dit progje :)
Dat zit standaard bij Nero 5.5

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op zondag 17 juni 2001 21:49 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
Als de cd erin zit houd je de play-knop 3 seconden ingedrukt, dan gaat hij langzamer draaien, daarna doe je het nog een keer net zo lang tot je het geluidsniveau acceptabel vind (je snelheid gaat er natuurlijk wel van achteruit). Als je je cd uit je speler haalt reset hij de settings en staat je Asus weer gezellig op 50 speed.
Cool! dit ga ik eens even proberen want da wist ik nog helemaal niet. Hij maakt idd wel een tyfusherrie zeg.

Verwijderd

Op zondag 17 juni 2001 22:21 schreef Toink het volgende:

[..]

Cool! dit ga ik eens even proberen want da wist ik nog helemaal niet. Hij maakt idd wel een tyfusherrie zeg.
Dat stond in de handleiding ervan :)
Iemand die ik ken had die handleiding gelezen, vandaar dat ik het wist.

Verwijderd

plextor heeft hier ook een tooltje voor heb alleen geen idee of dat op een asus 50x werkt.

• slownera
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Hier kan je een proggie vinden drivespeed2000, hiermee kan je de snelheid instellen. Werkt perfect op mn asus DVD speler (ongetwijfeld ook op jouw Asus CDROM).

http://www.cdmediaworld.com/hardware/cdrom/cd_utils_4.shtml

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:01

Hoicks

Techno!

Op zondag 17 juni 2001 21:53 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:

[..]

Dat zit standaard bij Nero 5.5
Je kunt het progje ook downloaden als je nog geen brander hebt of je easy cd creator gebruikt

www.nero.com (dacht ik)

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Zoeken op CD Spin bij download.com ofzo.

Verwijderd

Op zondag 17 juni 2001 22:38 schreef shingo het volgende:
Hier kan je een proggie vinden drivespeed2000, hiermee kan je de snelheid instellen. Werkt perfect op mn asus DVD speler (ongetwijfeld ook op jouw Asus CDROM).

http://www.cdmediaworld.com/hardware/cdrom/cd_utils_4.shtml
Hier is tevens Nero drive speed te vinden 8-)
Pagina: 1