Lang wachten na betaling

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhin
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-09 17:21
Hallo Tweakers,

Ik heb afgelopen week gereageerd op een V&A advertentie van een Tweaker die in eerste instantie behoorlijk legitiem leek (lang lid, enkele positieve beoordelingen die niet super recent zijn en geschreven door Tweakers met enorm veel V&A feedback, goed contact, meerdere advertenties open, nette taal en opbouw van berichten). Van deze Tweaker heb ik een adres ontvangen indien ik het product wou ophalen, echter woon ik zelf erg ver weg (in Groningen), dus dat heb ik toch maar niet gedaan. Verder heb ik dus een bankrekeningnummer ontvangen en uiteraard een naam bij dit bankrekeningnummer. Echter heb ik nadat ik op 9 juni het geld heb overgemaakt (ik zit bij een andere bank, dus dat duurt altijd even, minstens 1 werkdag) niks meer gehoord van deze Tweaker. Ik begin me nu toch wel zorgen te maken, en vraag me af na hoeveel tijd ik dit moet beschouwen als oplichterij. In dat geval zal ik namelijk direct aangifte doen.

Ik heb de naam van de Tweaker maar weggelaten uit respect, want stel nou dat hij het gewoon druk heeft... Ik heb het product niet per se spoedig nodig, maar zou het wel fijn vinden een antwoord te krijgen op mijn bericht.

Edit: ik ben dus NIET van plan nu aangifte te doen. Ik vraag me enkel af na hoeveel tijd ik me echt zorgen moet maken.

[ Voor 5% gewijzigd door Rhin op 12-06-2015 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

9 juni, het is nu 12 juni. En dat noem je lang wachten?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
gambieter schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 22:15:
9 juni, het is nu 12 juni. En dat noem je lang wachten?
Ik moest ook twee keer kijken 8)7
Je zegt zelf al dat 't minstens een dag duurt dus at best had ontvanger de 10e het geld; misschien pas de 11e. En je hoort dan, wat, anderhalve dag niets en begint over oplichting en aangifte?
Haal eens even diep adem zeg...

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhin
Hmm, aanzienlijk langer dan zijn andere reacties. Misschien (hopelijk) maak ik me gewoon meer zorgen dan dat zou moeten. 3 (-1 voor transactietijd) dagen is inderdaad zeker niet lang, maar de tijden van de berichten zijn als volgt:

2015-06-08 22:21 GMT+02:00 - Mijn eerste reactie op zijn advertentie
8 Jun 2015 22:46:11 +0200 - Zijn eerste reactie, bevestiging dat ik als eerste reageerde op zijn advertentie.
2015-06-09 12:36 GMT+02:00 - Mijn tweede reactie, met mijn adres, en vraag naar rekeningnummer of paypal e-mail. Verder vroeg ik hoeveel verzendkosten ik nog extra moest betalen.
9 Jun 2015 20:18:45 +0200 - Zijn tweede reactie, waarin hij een rekeningnummer geeft en zegt dat 5 euro verzendkosten erbij wel prima is, en meldt dat hij zijn advertentie naar "verkocht" verandert.
10 Jun 2015 14:55:28 +0200 - Mijn derde reactie, gemeld dat ik het geld heb overgemaakt en dat het naar verwachting een dag zal duren voordat het aankomt.
Vandaag 12-06 13:14 - Mijn vierde reactie, waarin ik vraag of hij kan bevestigen dat het geld is overgemaakt en of hij het even laat weten wanneer hij het pakketje verstuurt.

Zijn reacties waren in eerste instantie super snel, maar nu na betaling hoor ik niks meer.

En ik snap dat ik misschien overdrijf :9 maar ik ben niet direct van plan aangifte te doen hoor, begrijp me niet verkeerd. Ik vraag me enkel af na hoeveel tijd jullie je zorgen zouden maken.

[ Voor 11% gewijzigd door Rhin op 12-06-2015 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-10 21:52

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Misschien zit die wel op Pinkpop of langweekend weg, je loopt wel erg hard van stapel nu.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhin
42dpi schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 22:27:
Misschien zit die wel op Pinkpop of langweekend weg, je loopt wel erg hard van stapel nu.
Snap ik. Ik heb ook geen haast verder, maar een korte reactie zou ik wel fijn gevonden hebben (zeker juist omdat de Tweaker verder netjes was, en snel reageerde)

Verder dank ik jullie, ik heb het idee dat het puur aan mij ligt en ik helemaal niet zo veel zorgen moet maken :9

Dit was dus ook de reden dat ik niet de naam/advertentie van de Tweaker heb neergezet.

[ Voor 15% gewijzigd door Rhin op 12-06-2015 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Rhin schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 22:31:
[...]
ik heb het idee dat het puur aan mij ligt en ik helemaal niet zo veel zorgen moet maken :9
Ik weet het wel zeker, nogal over paniekerig zeg....

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En hoe is de zaak nu verder verlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdwereld
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-09 01:27
Rhin, je vermoedens waren terecht.
Ik heb inmiddels al aangifte gedaan van oplichting aangezien er meerdere zijn die de SSD hebben gekocht.
En in uw geval is het een CPU.
Helaas ben ik zo naïef geweest om nog een paar dagen te wachten ( inmiddels 2 weken verder ).
Pagina: 1