Ok ik weet het even niet meer. Ik heb een paar jaar geleden een NetGear WNR3500L met DDWRT er op aangesloten aan mijn Ziggo Ubee modem. Vandaag heb ik de bekabeling opnieuw gedaan van alles wat er stond (server, netwerk, HTPC, audio etc). Het was nogal een zootje en ik wilde het ook netjes schoonmaken daar. Ik krijg echter mijn netwerk niet meer goed (if it works etc). Verder branden alle lampjes op de Ubee gewoon groen.
Dit is de normale situatie:
Internet -> Ubee modem -> NetGear -> 3Com gigabit switch
De NetGear verzorgt DHCP en WiFi. Alle andere apparaten zitten op de 3Com switch. Tot zo ver logisch.
De NG heeft 5 poorten:
Eth1, Eth2, Eth3, Eth4 en Internet
Heb het volgende geprobeerd:
Ubee in Internet, 3Com in Eth1 (br0) geeft wel een lokaal IP maar geeft geen internet toegang.
Ubee in Internet, 3Com in Eth2/3/4 geeft wel een lokaal IP maar geeft geen internet toegang.
Ubee in Eth1 (br0), 3Com in Eth2/3/4 geeft wel een lokaal IP maar geeft geen internet toegang.
Ubee in Eth1 (br0), 3Com in Internet geeft wel een lokaal IP maar geeft geen internet toegang.
Ik maak denk ik ergens een denk fout.
Hier zijn wat instellingen:

Dit is de normale situatie:
Internet -> Ubee modem -> NetGear -> 3Com gigabit switch
De NetGear verzorgt DHCP en WiFi. Alle andere apparaten zitten op de 3Com switch. Tot zo ver logisch.
De NG heeft 5 poorten:
Eth1, Eth2, Eth3, Eth4 en Internet
Heb het volgende geprobeerd:
Ubee in Internet, 3Com in Eth1 (br0) geeft wel een lokaal IP maar geeft geen internet toegang.
Ubee in Internet, 3Com in Eth2/3/4 geeft wel een lokaal IP maar geeft geen internet toegang.
Ubee in Eth1 (br0), 3Com in Eth2/3/4 geeft wel een lokaal IP maar geeft geen internet toegang.
Ubee in Eth1 (br0), 3Com in Internet geeft wel een lokaal IP maar geeft geen internet toegang.
Ik maak denk ik ergens een denk fout.
Hier zijn wat instellingen: