Toon posts:

Videokaart upgraden voor GTA 5?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen

Ik heb het gevoel alsof GTX 5 niet helemaal lekker loopt op mijn GTX 760, ik zoek daarom eventueel naar een nieuwe videokaart, en mijn 760 te verkopen aan een vriend van mij wiens videokaart (GTX 660Ti) bijna dood is.

Ik heb niet echt een budget, maar het liefst spendeer ik rond de 200 euro, maximaal 300 euro.

Ik wil deze videokaart dus gebruiken voor gaming, onder anderen GTA 5 op hogere settings (FSAA ook aan)

Wie kan mij een leuk kaartje aanraden? hetliefst van MSI omdat mijn moederbord ook een MSI is

Linkje naar mijn systeem: http://tweakers.net/gallery/663584/inventaris/

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
Deze kaart kan deze game redelijk goed draaien alles aan behalve msaa en textures op medium 40-50 fps. Maar goed R9 290 is een goede optie wel kan hij erg luid zijn dus houd er rekening mee. Een msi gtx970 is een erg mooie kaart maar dan zit je over je budget. Als het niet anders kan neem dan een 280x met een ssd

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:51
Misschien moet je de settings ietswat omlaag schroeven? Gta kan een zware game zijn als je alles zomaar op max gooit zonder te kijken naar wat wat doet. Er zijn prima guides te vinden op het internet wat wel en wat niet veel performance kost. Ik zou persoonlijk eerst ff rommelen met de settings om te kijken of je daarmee niet acceptabele framerates neerzet. Mocht je dan nog niet tevreden zijn, dan kan je er best prima meer geld tegen aan gooien.

En een MSI kaart kopen omdat het moederbord ook van MSI is zou ik juist niet als argument neerzetten. Zo beperk je jezelf voor een nonargument, omdat een non MSI kaart ook prima op een MSI moederbord kan, en er geen significante voordelen aan verbonden zijn om alles van specifiek 1 merk te kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Demian Brunt schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 20:36:
Deze kaart kan deze game redelijk goed draaien alles aan behalve msaa en textures op medium 40-50 fps. Maar goed R9 290 is een goede optie wel kan hij erg luid zijn dus houd er rekening mee. Een msi gtx970 is een erg mooie kaart maar dan zit je over je budget. Als het niet anders kan neem dan een 280x met een ssd
Ardjee schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 20:40:
Misschien moet je de settings ietswat omlaag schroeven? Gta kan een zware game zijn als je alles zomaar op max gooit zonder te kijken naar wat wat doet. Er zijn prima guides te vinden op het internet wat wel en wat niet veel performance kost. Ik zou persoonlijk eerst ff rommelen met de settings om te kijken of je daarmee niet acceptabele framerates neerzet. Mocht je dan nog niet tevreden zijn, dan kan je er best prima meer geld tegen aan gooien.

En een MSI kaart kopen omdat het moederbord ook van MSI is zou ik juist niet als argument neerzetten. Zo beperk je jezelf voor een nonargument, omdat een non MSI kaart ook prima op een MSI moederbord kan, en er geen significante voordelen aan verbonden zijn om alles van specifiek 1 merk te kopen.
Dankje voor jullie reactie!

Idd, ik kan ook eens aan de settings kaan klooien, bedankt voor de tip.

Ik zat te kijken naar een AMD FX 290(X) inderdaad, maar die zijn meestal te luid.

GTX 970 kan, maar dan moet ik even afwachten of er prijsverlagingen gaan plaatsvinden i.v.m de 300 serie van AMD,

Misschien als de prijzen leuk zijn koop ik wel een 300 serie, maargoed dat zullen we op 16 juni zien.

Nogmaals bedankt voor het reageren jongens!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Er staan regelmatig 290x-jes op va voor €250. Misschien is dat interessant?

Hoi!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren

Verwijderd

Topicstarter
EWK schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 21:06:
Er staan regelmatig 290x-jes op va voor €250. Misschien is dat interessant?
2e hands probeer ik eigenlijk zoveel mogelijk te vermijden, je weet het nooit 100% zeker of er wat mis mee is of niet, in de winkel kopen is dat bijna 100% zeker (oke, het is wat duurder maar dan heb je wel de zekerheid)

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Vaak zit er nog garantie op, dus dan maakt het natuurlijk weinig uit.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Gezien er nog geen enkele R9 290 de 2 jaar heeft gepasseerd, hebben ze zelfs allemaal nog garantie, tenzij de oude eigenaar het bonnetje foetsie gemaakt heeft.

People as things, that’s where it starts.

Pagina: 1