Headset met microfoon gebruiken op de PC

Pagina: 1
Acties:

• KingKong21
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 06-12-2023
hallo iedereen, ;w

ik zit met een klein probleempje namelijk:
ik zelf heb headphones met een 'ingebouwde' microfoon in de kabel zitten (beats by dre & apple oordopjes) Deze werken prima op de telefoon en op mijn laptop. Maar op de pc herkent hij de microfoon niet.
Dus ik op het internet zoeken naar oplossingen en zag ik een Splitter voorbij komen: https://secure.allekabels...r-microfoon-en-audio.html

Deze online besteld en zojuist ontvangen. Als ik de male pluggs in mijn computer stop en vervolgens een heaedset aangesloten werkt het nog steeds niet. Bij het inpluggen komt RealTek HD Audio tevoorschijn om de aangesloten kabel te selecteren op wat het doet, Bij de audiokabel heb ik Hoofdtelefoon en microfoon als microfooningang. Dit heb ik getest met skype. De audio werkt wel maar de microfoon nog steeds niet. Er wordt nu wel een microfoon herkend in Skype maar werkt niet. Er komt wel beweging in het volume als ik op het knopje van de microfoon druk.
Ik gebruik Windows 8.1

Mijn vraag aan jullie, weten jullie een manier om dit te laten werken.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik ga maar gewoon uit van Windows 7/8/8.1.

Klik eens met rechts op het speakertje in de system tray en kies voor 'Opnameapparaten'. Check of je daar wel het juiste device aan hebt staan (rechter muisknop -> enable).

[ Voor 7% gewijzigd door Room42 op 12-06-2015 17:24 ]

Nou ja! Check dan gelijk ff mijn V&A! 🛒
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• KingKong21
Room42 schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 17:23:
Ik ga maar gewoon uit van Windows 7/8/8.1.

Klik eens met rechts op het speakertje in de system tray en kies voor 'Opnameapparaten'. Check of je daar wel het juiste device aan hebt staan (rechter muisknop -> enable).
Ja ik gebruik win 8.1 (gelijk even gewijzigd0
ik zie het apparaat wel voorkomen bij de opnameapparaten en is geselecteerd maar op een één of andere manier werkt het niet. (de mic vertoont alleen activiteiten als ik erop klik)

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat bedoel je met "als ik erop klik"?

Nou ja! Check dan gelijk ff mijn V&A! 🛒
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• KingKong21
Room42 schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 17:31:
Wat bedoel je met "als ik erop klik"?
Op de draad van de headphone bevind zich een knop waar de microfoon zit ingebouwd. dit wordt gebruikt om muziek te pauzeren en te spoelen