Beste Tweakers,
Ik zal even mijn verhaal doen:
Op 26 januari 2015 heb ik Zambilight gekocht via Indiegogo.
Deze persoon/personen hebben hier ruim 150.000 dollar aan verdient.
Na een tijd te wachten kwamen er wat negatieve berichten, zo zou zambilight gezegd hebben de eerste zending te hebben verzonden. Er was één iemand die een beweerde een track en trace code te hebben ontvangen, echter kwam er niets aan. Hij belde het postbedrijf, wat bleek: het was bezorgd op het verkeerde adres. Deze persoon is er achteraan gegaan en heeft het pakket gekregen, wat zat er in: luiers. Dit vond ik een vreemd verhaal en omdat dit van 1 persoon kwam geloofde ik dit niet.
Na nog meer wachten en de eerste mensen die hun geld terug wilde, kregen we te horen dat ze zaten met een claim van Philips (die alleen om de naamgeving zou gaan) ze hebben de naam vrijwel direct aangepakt, maar zijn daar nu nog steeds mee bezig (zo melden ze mij per mail).
Ik heb op 30-03-2015 een claim geopend bij PayPal, deze werd gesloten omdat ik buiten de 45 dagen termijn deze claim opende. Op 24-05-2015 opende ik nog een claim, welke om dezelfde reden werd gesloten.
Ik heb meerdere malen contact gehad met de verkopers, deze melden dat ze me niet kunnen refunden om de volgende reden:
Hij heeft contact opgenomen met PayPal, en PayPal besloot ondanks dat hij later was dan de 45 dagen zijn geld toch terug te storten.
Ik heb nu veel contact gehad met PayPal, en ze willen mijn geld niet terug storten! Dit vind ik echt schandalig. Een reactie die ik krijg is dat betalingen voor 28 januari onder de 45 dagen geld terug regeling vallen, alles daarna valt onder de 180 dagen regeling. Dit was bij die andere jongen ook het geval, en hij kreeg zijn geld wel terug!
Ik heb met PayPal gebeld, en na een discussie kreeg ik het meest belachelijke te horen wat ik ooit van een support medewerkster heb gehoord: Misschien moet u nog eens terugbellen en krijgt u een collega aan de lijn waarbij u meer geluk heeft, maar ik houd me aan de procedures.
Die opmerking maakte me redelijk pissig en heb toen boos opgehangen.
Maar ik wil nu dus toch mijn geld terug (het gaat om een duopack van 100 dollar).
Zijn er mensen met tips/ideeën?
*knip* ook met de
is dit niet de bedoeling
Als er vragen zijn hoor ik het graag.
Groeten,
Miicker.
Edits:
12-06-2015: Ik zie ineens als ik inlog bij PayPal en naar het actiecentrum gaat dat PayPal vandaag (zonder communicatie tot nu toe) de claim van 30-03-2015 heropend heeft.
Ik zal even mijn verhaal doen:
Op 26 januari 2015 heb ik Zambilight gekocht via Indiegogo.
Deze persoon/personen hebben hier ruim 150.000 dollar aan verdient.
Na een tijd te wachten kwamen er wat negatieve berichten, zo zou zambilight gezegd hebben de eerste zending te hebben verzonden. Er was één iemand die een beweerde een track en trace code te hebben ontvangen, echter kwam er niets aan. Hij belde het postbedrijf, wat bleek: het was bezorgd op het verkeerde adres. Deze persoon is er achteraan gegaan en heeft het pakket gekregen, wat zat er in: luiers. Dit vond ik een vreemd verhaal en omdat dit van 1 persoon kwam geloofde ik dit niet.
Na nog meer wachten en de eerste mensen die hun geld terug wilde, kregen we te horen dat ze zaten met een claim van Philips (die alleen om de naamgeving zou gaan) ze hebben de naam vrijwel direct aangepakt, maar zijn daar nu nog steeds mee bezig (zo melden ze mij per mail).
Ik heb op 30-03-2015 een claim geopend bij PayPal, deze werd gesloten omdat ik buiten de 45 dagen termijn deze claim opende. Op 24-05-2015 opende ik nog een claim, welke om dezelfde reden werd gesloten.
Ik heb meerdere malen contact gehad met de verkopers, deze melden dat ze me niet kunnen refunden om de volgende reden:
Dit is het laatste dat ik van ze ontvangen heb:Het probleem is dat mensen die met paypal betaald hebben meestal een creditkaart gekoppeld hebben aan hun account.
Dat wil dus zeggen als we dat geld terugstorten, en ze nadien een terugbetaling aanvragen aan hun creditkaart maatschappij, we 2 maal het geld moeten betalen.
Dat is niet de bedoeling.
We kunnen er echter ook niet achterkomen of mensen een creditkaart gekoppeld hebben aan hun account of niet.
Dat is de reden dat we nu een oplossing aan het zoeken zijn hiervoor.
Ik ben nu ook lid van een facebook groep, waar meer gedupeerde lid van zijn (op dit moment 400!!) Hierop kwam een melding van (toevallig ook een Nederlander) die het zelfde scenario had als ik, Zambi gekocht, claim bij PayPal, die werd afgewezen, geen resultaat bij de verkoper. Hij heeft het product op 6 januari gekocht.este,
Wij gebruiken een ander paypal account voor de terugbetalingen.
Aangezien ons origineel account gelinkt is aan indiegogo en gebruikt wordt voor chargebacks.
Dus dan is dit wel mogelijk.
We zijn deze week aan een nieuw refund process bezig, en enkele tests aan het doen bij een paar personen.
Als deze positief zijn, en we krijgen geen chargebacks meer, dan zullen we deze integraal gebruiken.
Mvg
Zambi
Hij heeft contact opgenomen met PayPal, en PayPal besloot ondanks dat hij later was dan de 45 dagen zijn geld toch terug te storten.
Ik heb nu veel contact gehad met PayPal, en ze willen mijn geld niet terug storten! Dit vind ik echt schandalig. Een reactie die ik krijg is dat betalingen voor 28 januari onder de 45 dagen geld terug regeling vallen, alles daarna valt onder de 180 dagen regeling. Dit was bij die andere jongen ook het geval, en hij kreeg zijn geld wel terug!
Ik heb met PayPal gebeld, en na een discussie kreeg ik het meest belachelijke te horen wat ik ooit van een support medewerkster heb gehoord: Misschien moet u nog eens terugbellen en krijgt u een collega aan de lijn waarbij u meer geluk heeft, maar ik houd me aan de procedures.
Die opmerking maakte me redelijk pissig en heb toen boos opgehangen.
Maar ik wil nu dus toch mijn geld terug (het gaat om een duopack van 100 dollar).
Zijn er mensen met tips/ideeën?
*knip* ook met de
Als er vragen zijn hoor ik het graag.
Groeten,
Miicker.
Edits:
12-06-2015: Ik zie ineens als ik inlog bij PayPal en naar het actiecentrum gaat dat PayPal vandaag (zonder communicatie tot nu toe) de claim van 30-03-2015 heropend heeft.
[ Voor 3% gewijzigd door gambieter op 12-06-2015 16:23 ]
I haven’t slept for three days, because that would be too long.