Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De pc zal voornamelijk gebruikt worden voor programma's als Visual Studio, SQL Server Management Studio, NetBeans, IntelliJ, PHPStorm.
Daarnaast wil ik deze pc ook gebruiken om af en toe te gamen. Voornamelijk shooters (Battlefield, Counterstrike, ...)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wens ongeveer 1000 euro uit te geven, de configuratie hieronder kost me 1114,35 euro bij Alternate.be incl verzending (Ben dus van België)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis, schermen (Dell Ultrasharp U2713HM en een oude Samsung SyncMaster 206BW)
Alsook nog een ongebruikte harde schijf die ik hier nog liggen heb (WD Red 3TB WD30EFRX)
Luidsprekers en een Win8.1 licentie heb ik ook nog.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Nog een DisplayPort kabel om het Dell-scherm aan te sluiten, deze is nu aangesloten via HDMI op mijn laptop.
Is de koeler die meegeleverd wordt met de processor voldoende of kijk ik hier best voor een andere koeling?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel, Nvidia
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Systeem moet soepel draaien en moet een drietal VM's kunnen draaien.
Ik werk nu voornamelijk op een laptop die op een vaste plaats staat waaraan al mijn randapparatuur gekoppeld is. Echter is het scherm kapot en zal ik hem ter herstelling opsturen. Hierdoor wens ik relatief vlug een nieuwe desktop die de laptop zal vervangen. De laptop zal enkel nog dienen voor occasioneel werk wanneer ik onderweg ben.
Daar ik geen bedraade netwerkaansluiting heb aan mijn bureau is WiFi een must.
Ga je overklokken?
Neen
Ik heb zelf onderstaande configuratie samengesteld na wat opzoekwerk:
Daar ik de configuratie nog vandaag wens te bestellen zodat ik deze morgen kan ontvangen kan ik bovenstaande bestellen bij alternate.be voor 1114,35 euro incl verzending.
Kan mijn configuratie beter en/of goedkoper?
Alvast bedankt voor jullie input!
De pc zal voornamelijk gebruikt worden voor programma's als Visual Studio, SQL Server Management Studio, NetBeans, IntelliJ, PHPStorm.
Daarnaast wil ik deze pc ook gebruiken om af en toe te gamen. Voornamelijk shooters (Battlefield, Counterstrike, ...)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wens ongeveer 1000 euro uit te geven, de configuratie hieronder kost me 1114,35 euro bij Alternate.be incl verzending (Ben dus van België)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis, schermen (Dell Ultrasharp U2713HM en een oude Samsung SyncMaster 206BW)
Alsook nog een ongebruikte harde schijf die ik hier nog liggen heb (WD Red 3TB WD30EFRX)
Luidsprekers en een Win8.1 licentie heb ik ook nog.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Nog een DisplayPort kabel om het Dell-scherm aan te sluiten, deze is nu aangesloten via HDMI op mijn laptop.
Is de koeler die meegeleverd wordt met de processor voldoende of kijk ik hier best voor een andere koeling?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel, Nvidia
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Systeem moet soepel draaien en moet een drietal VM's kunnen draaien.
Ik werk nu voornamelijk op een laptop die op een vaste plaats staat waaraan al mijn randapparatuur gekoppeld is. Echter is het scherm kapot en zal ik hem ter herstelling opsturen. Hierdoor wens ik relatief vlug een nieuwe desktop die de laptop zal vervangen. De laptop zal enkel nog dienen voor occasioneel werk wanneer ik onderweg ben.
Daar ik geen bedraade netwerkaansluiting heb aan mijn bureau is WiFi een must.
Ga je overklokken?
Neen
Ik heb zelf onderstaande configuratie samengesteld na wat opzoekwerk:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 181,50 | € 181,50 |
| 1 | Gigabyte G1.Sniper B6 | € 87,- | € 87,- |
| 1 | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 374,25 | € 374,25 |
| 1 | Fractal Design Define R5 Zwart | € 107,- | € 107,- |
| 1 | TP-Link TL-WDN4800 | € 33,50 | € 33,50 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU | € 101,- | € 101,- |
| 1 | Antec VPF Series 450W | € 51,30 | € 51,30 |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 104,04 | € 104,04 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.039,59 | |
Daar ik de configuratie nog vandaag wens te bestellen zodat ik deze morgen kan ontvangen kan ik bovenstaande bestellen bij alternate.be voor 1114,35 euro incl verzending.
Kan mijn configuratie beter en/of goedkoper?
Alvast bedankt voor jullie input!