Geschikte beamer voor in de les

Pagina: 1
Acties:

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:34
Ik geef enkele uren per week les over AutoCAD. Momenteel hangt er een oud instap beamertje aan de PC met een veel te lage resolutie. Dit maakt dat het geprojecteerde beeld anders is dan wat de cursisten zien. Zeer lastig...

Ik heb gevraagd om tegen volgend schooljaar een nieuwe beamer aan te schaffen met een resolutie gelijk aan die van het scherm.
Ik kan niet meer nakijken wat ze daar nu gebruiken, maar denk dat het 20" schermen zijn.

Ze vragen me nu een voorstel te geven van een te gebruiken beamer. Waar kan ik dit beter navragen dan bij de kenners? :P

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:55

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Vraag 1 is natuurlijk: welke resolutie wil je kunnen projecteren?
Gelijk gevolgd door vraag 2: welke opties heb je zelf al gevonden? Een goed startpunt is de pricewatch, daar kan je ook filteren op gewenste resolutie.

Ik heb zelf een paar jaar geleden gekozen voor een Benq beamer, maar die heeft ook een vrij lage resolutie dus ik denk niet dat je die nog wil.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Lees dit dan ook eerst... ^^

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Move VB -> CAA

Verder eens met gwystyl, jij zult echt zelf (aan de hand van de systemen van de cursisten) moeten achterhalen wat zij te zien krijgen (o.a. welke resolutie), dat kan niemand voor je gokken (en 20" kan van alles zijn, zowel qua resolutie als (belangrijker) aspect ratio- dat kan alles van 4:3 tot 21:7 zijn).

Wat ik je wel al kan meegeven is dat er een fundamenteel verschil is tussen home-cinema beamers en kantoorbeamers. Ook vrij logisch als je erbij stilstaat. In de home cinema is het donker (dus relatief weinig lichtopbrengst nodig) en is iets als kleurweergave zeer belangrijk. Op kantoor is het meestal niet helemaal verduisterd (dus veel meer licht nodig) en is kleurweergave ondergeschikt (want onder die omstandigheden krijg je het toch niet goed).
Jouw situatie vraagt natuurlijk om een kantoorgeval. Zoek dus sowieso op relatief hoge lichtopbrengst. Ook is LCD waarschijnlijk te prefereren boven DLP-projectie; in ieder geval is het niet (zoals bij home cinema) op voorbaat uit te sluiten.

Maar dan nog moet je weten wat de aspect ratio en resolutie is die je studenten gaan hebben.

[ Voor 47% gewijzigd door dion_b op 13-06-2015 10:32 ]

Oslik blyat! Oslik!