Het gebeurt minstens 1x per jaar en het is weer zo ver. De mail-hub van UPC staat weer op de zwarte lijst bij Trend Micro, waardoor klanten en subcontractors die UPCmail gebruiken geen e-mail kunnen sturen naar ons bedrijf. Zij krijgen de volgende melding terug:
Ik zit zelf tegenwoordig bij Telfort (waar ik zelfs al een mailtje van krijg als ik op mijn NAS een twijfelachtig poortje heb openstaan - zij doen dus tenminste wel pro-actief iets aan de veiligheid van hun netwerk) dus kan ik het nu niet zelf meer met UPC opnemen (wel geprobeerd, maar ik moet mijn klantnummer doorgeven en die heb ik dus niet). Sommige klanten en subcontractors hebben wel geprobeerd om door de 1e lijn van de UPC klantendienst heen te prikken maar zonder succes.
Enerzijds denk ik: niet mijn probleem, zoek het zelf maar uit, het is jullie provider die het moet oplossen en hun fout dat ze zelfs niet eens inzien dat er een probleem is. Anderzijds... Het zijn wel onze klanten en onze subcontractors die ons geen e-mail kunnen sturen, wat wel impact heeft op onze business.
Zit hier heel toevallig iemand van de technische dienst van UPC die dit kan oppakken? Of iemand die zo iemand kent?
In voorgaande jaren was ik zelf privé klant bij UPC en kon ik dus met de UPC klantenservice contact opnemen. Het was elke keer weer uren werk om ze daar überhaupt aan het verstand te krijgen dat de mail inderdaad wel door ons spamfilter geblokkeerd wordt, maar dat zij daar iets aan moeten doen door ervoor te zorgen dat Trend Micro ze van hun zwarte lijst afhaalt. De reden waarom ze daarop staan is omdat er kennelijk vanuit UPCmail te veel spam wordt verstuurd en dat is zeker iets waar zij zelf iets aan kunnen en moeten doen.This Message was undeliverable due to the following reason:
Each of the following recipients was rejected by a remote mail server.
The reasons given by the server are included to help you determine why
each recipient was rejected.
550 5.7.1 Service unavailable; Client host [62.179.121.64] blocked using Trend Micro RBL+. Please see http://www.mail-abuse.com...?ip_address=62.179.121.64; Mail from 62.179.121.64 blocked using Trend Micro Email Reputation database. Please see <http://www.mail-abuse.com/cgi-bin/lookup?62.179.121.64>
<iemand@mijnbedrijf.com>
<iemandanders@mijnbedrijf.com>
Please reply to <Postmaster@chello.at>
if you feel this message to be in error.
Ik zit zelf tegenwoordig bij Telfort (waar ik zelfs al een mailtje van krijg als ik op mijn NAS een twijfelachtig poortje heb openstaan - zij doen dus tenminste wel pro-actief iets aan de veiligheid van hun netwerk) dus kan ik het nu niet zelf meer met UPC opnemen (wel geprobeerd, maar ik moet mijn klantnummer doorgeven en die heb ik dus niet). Sommige klanten en subcontractors hebben wel geprobeerd om door de 1e lijn van de UPC klantendienst heen te prikken maar zonder succes.
Enerzijds denk ik: niet mijn probleem, zoek het zelf maar uit, het is jullie provider die het moet oplossen en hun fout dat ze zelfs niet eens inzien dat er een probleem is. Anderzijds... Het zijn wel onze klanten en onze subcontractors die ons geen e-mail kunnen sturen, wat wel impact heeft op onze business.
Zit hier heel toevallig iemand van de technische dienst van UPC die dit kan oppakken? Of iemand die zo iemand kent?
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.