Beter geluid uit NUC computer

Pagina: 1
Acties:

• -Werner-
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

-Werner-

Crypto_Warrior

Topicstarter
Ik heb op dit moment een NUC draaien als Desktop. Echter de standaard geluidskwaliteit van het moederbord (ITX) laat veel te wensen over.
Ik heb drivers opnieuw geïnstalleerd, echter het geluid blijft van een bedroevend niveau.

De NUC draait in combinatie met de Creative T20 II boxen.

Nu zoek ik een oplossing om het geluid te verbeteren, echter na veel speurwerk ben ik er nog niet helemaal uit.
- Externe geluidskaart. Is dit wel de beste optie? Ik lees soms positieve, maar ook veel negatieve reacties. In verhouding met bv een losse versterker vind ik het veel geld.
- Versterker.
Ik wil eigenlijk niet naar een losse versterker toe. Ik zal dan eerst het digitale geluid moeten omzetten naar analoog (DAC) en dan nog een versterker moeten kopen. Vind het een dure oplossing en ik heb niet voor niks een NUC. Om daar dan een grote versterker + DAC bij te zetten zie ik niet zitten.

Hebben jullie nog ideeën? Het moet dus een kleine oplossing zijn + dat de Creatives alleen een AUX aansluiting hebben. Hier kan ik dus uiteindelijk ook niet heel veel mee.
Ik neem aan dat er meer mensen tegen die probleem zijn aangelopen, echter na speurwerk kom ik nog niet achter de beste oplossing. Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

"The stock market is a device for transferring money from the impatient to the patient"

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-01 16:22

Trebbors

Failure is no option!

Ik heb zeer goede ervaringen met de Cambridge Audio DacMagic XS. Kleiner dan een luciferdoosje en net over de €100,-
http://www.whathifi.com/best-buys/best-dacs-2015

[ Voor 7% gewijzigd door Trebbors op 12-06-2015 13:58 ]

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Wat is er precies mis met het geluid? Van de genoemde speakertje kun je in mijn ogen ook niet veel verwachten dus sluit deze niet uit als probleemveroorzaker.

• -Werner-
  • Niet online

-Werner-

Crypto_Warrior

Topicstarter
Het geluid klinkt nergens naar. Ik weet dat ik niet de beste computerboxen heb en wil het zeker niet vergelijken met mijn audio systeem voor bij de tv.
Echter het geluid kan wel een stuk beter. Ik had vroeger een grotere desktop met aparte geluidskaart en andere boxen, dat klonk veel beter.

@ Anton: ik ga dat eens bekijken, klinkt goed. Dank je.

"The stock market is a device for transferring money from the impatient to the patient"

• Peter v D
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21-01 21:54
Dit klinkt als Behringer UCA222, simpel USB geluidskaartje met prima prestaties.

• -Werner-
  • Niet online

-Werner-

Crypto_Warrior

Topicstarter
Ik kan dan mijn speakers (Creative T20 II) hierop niet aansluiten. Op de koptelefoon ingang zou kunnen, maar dan heb ik toch verlies op kwaliteit? Of heb ik dat mis.

De prijs staat mij overigens wel aan.

Verwijderd

-Werner- schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 14:02:
Ik had vroeger een grotere desktop met aparte geluidskaart en andere boxen, dat klonk veel beter.
Kan je dus niet vergelijken. Kan je de speakers die je nu hebt testen op een andere computer?

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:23

Jag

Als je geluid nu "nergens naar klinkt" dan wordt dat niet heel veel anders met een andere geluidskaart. Tenzij er nu processing/eq/oid aanstaat.

Een losse versterker kan sowieso niet, het zijn actieve speakers met versterker al ingebouwd.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:01

Mavamaarten

Omdat het kan!

Op dat creative setje ga je het verschil tussen een onboard of externe DAC niet horen.
Een losse versterker is trouwens ook inderdaad geen optie want je hebt actieve speakers.

Hoe heb je je speakers momenteel aangesloten? Kabel en aansluiting in orde? Ik kan me niet voorstellen dat het zò slecht klinkt tenzij er iets mis is met je kabel.

Android developer & dürüm-liefhebber

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:23

JvS

Ik heb hem zelf ook

En andere boxen 8)7

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:23

Jag

Dat zijn best oké speakers geloof ik.

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-01 09:19
-Werner- schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 15:06:
Ik kan dan mijn speakers (Creative T20 II) hierop niet aansluiten. Op de koptelefoon ingang zou kunnen, maar dan heb ik toch verlies op kwaliteit? Of heb ik dat mis.

De prijs staat mij overigens wel aan.
Verloopje van 2x tulp naar minijack-contra. Zijn wel te krijgen. bv http://www.bax-shop.nl/ja...abel/product-details.html

Speakers zijn voor pc speakertjes best goed, heb ze hier thuis ook, al doen ze nu even niks :P

• -Werner-
  • Niet online

-Werner-

Crypto_Warrior

Topicstarter
Inderdaad met de speakers is niks mis.

Ben gegaan voor een verloop kabel + Behringer UCA222. Kost uiteindelijk maar 23 euro, eens kijken of dat verschil maakt.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:23

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik heb die specifieke speakers zelf ook gehad en ze zijn een van de betere computer speakers. Maar als je een nieuwe computer, met andere geluidskaart en andere speakers ineens slechter vindt klinken, is dat zeer onwaarschijnlijk dat het aan de geluidskaart ligt.

Kijk als je last hebt van tikjes in het geluid als je de muis beweegt ofzo, dan is het wel de geluidskaart of de electronica. Maar geluidskaarten verschillen onderling amper van klank. Speakers verschillen extreem veel van klank onderling.

Je bent niet echt scheutig in uitleggen wat er nu mis is met het geluid. Behalve "klinkt nergens naar". ALs dat echt zo is, dan is er gewoon iets kapot of heb je een of andere (software) equalizer aanstaan die al het laag eruit draait ofzo (al heb ik geen idee, want wordt niet echt beschreven).

Ben benieuwd of het beter wordt nu. En ben ook benieuwd naar de verschillen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1