Dubbelstaafmat hek inkorten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Ik heb een dubbelstaafmat hek gekocht. Hiervan moet ik echter een stuk van een mat inkorten. Hoe kan ik dit het beste doen? Met de hand en een ijzerzaagje leek mij wel mogelijk maar gezien de draaddikte ben je wel even bezig, niet ideaal. Moet je hier dan een betonschaar voor hebben? Elektrische ijzerzaag?

Ik ben niet al te handig maar wil het ivm de kosten wel graag zelf doen :) Apparatuur zal ik huren bij de bouwmarkt.

Gaat om dit type hek:
Afbeeldingslocatie: http://www.totaalhekwerk.nl/images/gallery/dubbelstaafmat/totaal-hekwerk-dubbelstaafmat-hekwerk-8.jpg

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-07 20:55
Slijptol. Zou ik niet huren. Voor een paar tientjes heb je er één, zelfs van aan gerenommeerd merk.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:44

Cheezus

Luiaard

Zo dik is het toch niet? Met een ijzerzaag ben je er ook wel zo doorheen - heb je meteen je work-out gehad voor de dag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Paul-
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:32
Dat hangt er vanaf of het van de zijkant of de onderkant af moet. Onderkant lijkt me wel erg veel werk met een ijzerzaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-06 06:47

ATS

Slijptol met een snijschijf lijkt me het handigste, hoewel een betonijzerschaar ook zou moeten werken lijkt me.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-07 11:10
Ik heb dat hier ook gedaan, met een slijptol is het makkelijkst. Dit gaat echt zonder moeite.

gewoon kopen bij een bouwmarkt, is veel goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:02

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

12,95 bij de action incl. 3 slijpschijven maar denk dat het met de hand net zo makkelijk gaat (mits een goed zaagblad.. en niet die van de action ;)).

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:50

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Slijptol kopen of anders cirkelzaag huren, ben je er in no time doorheen en kost bijna niets.

Je kan er zelfs die schoolhekken mee doorslijpen, dit soort hekken is peanuts.

[ Voor 3% gewijzigd door SinergyX op 12-06-2015 14:18 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

pfff wat een onzintopic een uur ouwehoeren of het snel genoeg gaat...

Je had het hek al 5 keer door kunnen zagen met een gewone ijzerzaag.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Hek gaat zondag geplaatst worden dus wat dat betreft mag de discussie best even duren.
Maar ik begrijp dat het met een ijzerzaag moet lukken als je een kwaliteit zaagblad gebruikt en een slijptol er razendsnel doorheen is. Dan weet ik genoeg, bedankt allemaal :)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Decoupeerzaag met ijzerzaagje komt hier ook wel doorheen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:11

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Ik zou betonschaar zeggen, even huren, beetje knippen en klaar. Of vind ik zo'n schaar nu overrated?

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:33

ThunderNet

Flits!

Ideale smoes om een slijptol aan te schaffen, weg met handgereedschap!

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

NeFoRcE schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 15:40:
Ik zou betonschaar zeggen, even huren, beetje knippen en klaar. Of vind ik zo'n schaar nu overrated?
Nee geeft scherpe knipranden

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:05
Wat voor een materiaal is het en hoe is het behandeld?

Hou er rekening mee dat je de uiteindes die je knipt/zaagt/slijpt misschien opnieuw moet behandelen. Anders kan het daar gaan roesten...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guusz
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07-07 16:32
Gewoon een haakse slijper met een dun doorslijp schijfje (dus geen afbraam schijf), dat gaat door staal als een mes door de boter.. Bijvoorbeeld zo'n schijf: http://www.tools.vocor.nl...n=article&aid=782&lang=NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:44

Cheezus

Luiaard

Anders gewoon kijken of je een sloopschaar kunt huren om het hekje door te knippen:

Afbeeldingslocatie: http://www.grotescheur.nl/wp-content/uploads/2011/03/weetjes-094-Rusch-Triple.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Tsurany schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 15:29:
Hek gaat zondag geplaatst worden dus wat dat betreft mag de discussie best even duren.
Maar ik begrijp dat het met een ijzerzaag moet lukken als je een kwaliteit zaagblad gebruikt en een slijptol er razendsnel doorheen is. Dan weet ik genoeg, bedankt allemaal :)
Ik denk dat twee kwaliteits ijzerzaag laden je even veel of zelfs meer kosten dan een simpel slijptolletje ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Als je geen tol hebt is het natuurlijk geen overbodige luxe.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whyz
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Bij slijptol:
Kleine tip, koop een doorslijpschijf. Zijn pakweg 1mm dik (niet teveel druk zetten bij het doorslijpen, schijf het werk laten doen)

Die dikkere schijven zijn overwegend afbraamschijven en voornamelijk bedoelt om het oppervlak van metalen te bewerken. Met een doorslijpschijf krijg je een mooie nette snede.

En anders een ijzerzaag :P echter gezien de dikte denk ik dat je het snel beu bent.

[ Voor 13% gewijzigd door whyz op 14-06-2015 05:03 ]

Right for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Ging prima, haakse slijper met dun schijfje en ging er snel doorheen. Wel een vonkenregen maar had een beschermbril op dus geen last van. Bedankt voor het advies iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08-07 21:30

Sharky

Skamn Dippy!

Tsurany schreef op zondag 14 juni 2015 @ 17:21:
Wel een vonkenregen maar had een beschermbril op dus geen last van.
Wijs. Als er iets belangrijk is als je met dat soort gereedschap werkt, dan is het wel een beschermbril die goed afsluit.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:12

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Het beste is eigenlijk knippen want bij slijpen gaat je plastieken coating smelten en krijg je bramen.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:43

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Damic schreef op maandag 15 juni 2015 @ 12:31:
Het beste is eigenlijk knippen want bij slijpen gaat je plastieken coating smelten
Klein probleem.
en krijg je bramen.
Als het goed is, slijp je die juist weg. Die scherpe uiteindes, die je bij knippen overhoudt, zijn juist minder fijn.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147126

Damic schreef op maandag 15 juni 2015 @ 12:31:
Het beste is eigenlijk knippen want bij slijpen gaat je plastieken coating smelten en krijg je bramen.
Ook gelijk een reden om een powervijl te kopen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:00

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Of een hek op maat :D..

Je zou na het slijpen ervoor kunnen kiezen om geslijpte kant even iets te bewerken met hammerite/plastidip oid

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Die kant staat toch tegen een paal aan. Ik heb met tape de uiteinden afgebonden tijdens het monteren maar was eigenlijk niet nodig, er zaten geen overdreven scherpe kanten aan. Is uiteindelijk een mooi resultaat geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:05
Ook als het tegen een paal aan staat kan het gaan roesten.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Oh dat wel natuurlijk, ga dat nog behandelen. Echter dan kan je je niet openhalen aan scherpe randen.

Pagina: 1