HDMI to DisplayPort adapter

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IIsnickerII
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-09 12:24

IIsnickerII

Docent Software Dev

Topicstarter
Ik zoek een?
HDMI naar Displayport adapter

Wat is je budget?
Maximaal 20 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Het idee is om mijn WiiU aan te gaan sluiten op een van mijn computerschermen. Het probleem is alleen dat geen van mijn schermen een HDMI aansluiting heeft (ze zijn momenteel aangesloten via DVI-D). Echter een van mijn beeldschermen heeft ook nog een displayport waar ik via het menu naar om kan schakelen. Ik moet dus het beeldsignaal van mijn WiiU (HDMI) omzetten zodat ik hem aan kan sluiten op mijn beeldscherm (displayport).

Wat heb je zelf al gevonden?
https://www.kabeltje.com/...016f60cc627c1e1f634daef8b

Dit product zou het probleem oplossen. Maar ik kan letterlijk NERGENS anders hetzelfde product goedkoper vinden. Ik heb gekeken bij aliexpress.com of zij iets in die richting hadden, en heb letterlijk door alle mogelijke pagina's gebladerd, maar ik heb tot nu toe nog geen goedkopere oplossing gevonden.

Welke vragen heb je hier nog over?
Mits het niet mogelijk is om een goedkoper model te vinden, is het anders een idee om een DVI switch te halen, en een HDMI naar DVI adapter daar dan weer op aan te sluiten. Ik ben alleen bang dat dit gevolgen heeft voor mijn beeldkwaliteit.

Alvast bedankt voor de hulp! :)

edit: Heb even dieper gekeken en ik heb ook nog een VGA poort vrij die ik kan gebruiken, (HDMI naar VGA converter) en dat kan leiden tot een goedkopere oplossing. Ik ben alleen enorm bang voor heel veel kwaliteitsverlies.

[ Voor 7% gewijzigd door IIsnickerII op 12-06-2015 13:07 ]

Kast: Cooler Master Q330L V2 | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | CPU Cooler: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | MEM: Corsair Vengeance 2x 16GB @ 6000MHz | GPU: XFX Speedster MERC 6800XT | SSD: Samsung 980 PRO 1TB | Scherm: Samsung LC24RG50FQU 144hz