Toon posts:

All round gaming pc ~ 850 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het wordt eigenlijk een alledaagse pc, waarop ook games zullen gedraaid worden, met name Ghost Recon Phantoms, GTA V, en de nieuwere games die nog zullen uitkomen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zou het liefst onder de 850 à 900 euro houden aangezien ik ook nog een monitor, toetsenbord en muis moet aanschaffen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
alles zal nieuw aangekocht worden.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur, liefst wel intel processor.

Ga je overklokken?
niet meteen een optie.

Dit is het lijstje dat ik al had samengesteld:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 181,50€ 181,50
1Gigabyte GA-H97-HD3€ 88,50€ 88,50
1Asus R9290-DC2OC-4GD5€ 292,-€ 292,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 54,39€ 54,39
1BitFenix Neos Zwart/Blauw€ 34,-€ 34,-
1Cooler Master Sickleflow Blue, 120mm€ 5,43€ 5,43
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 52,01€ 52,01
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 62,50€ 62,50
1Crucial BX100 250GB€ 85,66€ 85,66
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 855,99

Voorts had ik voor de randapparatuur gedacht aan een Benq GW2255 en voor toetsenbord en muis aan de cooler master devastator bundel, maar dat laat ik bewust uit het lijstje :)

Bij deze hoor ik graag jullie opmerkingen en advies over deze build.

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:06
als mobo zou ik zelf pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B6 doen.
verder ziet het er wel goed uit
.

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

Verwijderd

Topicstarter
peize9 schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 12:19:
als mobo zou ik zelf pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B6 doen.
verder ziet het er wel goed uit
.
Ik had het er misschien bij moeten zeggen, maar het zou m'n eerste build zijn en ik heb niet zo bijzonder veel kennis van de componenten (vooral mobo eigenlijk). Zou je me misschien kunnen vertellen hoe die z'n meerprijs waard is?

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:06
Verwijderd schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 12:28:
[...]

Ik had het er misschien bij moeten zeggen, maar het zou m'n eerste build zijn en ik heb niet zo bijzonder veel kennis van de componenten (vooral mobo eigenlijk). Zou je me misschien kunnen vertellen hoe die z'n meerprijs waard is?
hij is goedkoper wn hij heeft het B socket

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

Verwijderd

Topicstarter
peize9 schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 12:52:
[...]

hij is goedkoper wn hij heeft het B socket
Oei, in de winkel waar ik hem zou kopen is hij van dezelfde prijs merk ik net. Dus toch maar best voor de eerste optie gaan, of heb je nog een ander voorstel?

Nog extra vraagjes:

1. Is de PSU van voldoende kwaliteit en wattage?

2. Is het noodzakelijk om een extra fan te bestellen om vooraan de case te plaatsen? Ik heb gemerkt dat die maar 1 fan voorzien heeft en dat leek me wat weinig. Indien ja, welke fan zouden jullie voorstellen? Ik heb er op dit moment eentje ingestoken met blauwe LED omdat ik dacht dat het misschien mooi zou passen met de case.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:04

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 13:32:
[...]

Oei, in de winkel waar ik hem zou kopen is hij van dezelfde prijs merk ik net. Dus toch maar best voor de eerste optie gaan, of heb je nog een ander voorstel?
Wat ik zou doen is onder je wenslijstje op je profiel op "bestelkosten berekenen" klikken en kijken welke combinatie van winkels eruit rolt. Kan soms ettelijke tientjes schelen.

Daarbij is de Sniper qua audio wat luxer, maar heeft die in tegenstelling tot de pricewatch: Gigabyte GA-H97-HD3 geen RAID ondersteuning.
Nog extra vraagjes:

1. Is de PSU van voldoende kwaliteit en wattage? vermogen
Vermogen is zeker goed, kwaliteit ook, al is het design wat verouderd. Heb je bepaalde wensen aan een voeding zoals modulair ja/nee, kleur van de kabels, efficiëntie etc?
2. Is het noodzakelijk om een extra fan te bestellen om vooraan de case te plaatsen? Ik heb gemerkt dat die maar 1 fan voorzien heeft en dat leek me wat weinig. Indien ja, welke fan zouden jullie voorstellen? Ik heb er op dit moment eentje ingestoken met blauwe LED omdat ik dacht dat het misschien mooi zou passen met de case.
Aangezien de case maar met 1 fan komt lijkt me dat een goed plan, echter kan je ook voor een totaal andere case kiezen die wel al 2 fans aan boord heeft ;).

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 13:40:
[...]

Wat ik zou doen is onder je wenslijstje op je profiel op "bestelkosten berekenen" klikken en kijken welke combinatie van winkels eruit rolt. Kan soms ettelijke tientjes schelen.

Daarbij is de Sniper qua audio wat luxer, maar heeft die in tegenstelling tot de pricewatch: Gigabyte GA-H97-HD3 geen RAID ondersteuning.
Bedankt voor de tip, ga ik zeker eens in meer detail bekijken.

Wat het moederbord betreft leert Google mij dat de sniper een oudere chipset heeft (whatever that means), maar over het algemeen wel van een betere kwaliteit zou (!) zijn t.o.v. de H97. Het muntje kan beide kanten opvallen, zeker gezien ze beiden hetzelfde zouden kosten.
[...]
Vermogen is zeker goed, kwaliteit ook, al is het design wat verouderd. Heb je bepaalde wensen aan een voeding zoals modulair ja/nee, kleur van de kabels, efficiëntie etc?
Ik zou het liefst modulair of semi-modulair hebben omdat ik denk dat dat wat handiger werkt voor een 1st time builder, maar een echte vereiste is dat niet aangezien ik met een gesloten case werk. Voorts ook niet echt een voorkeur van kleur kabels of efficiëntie, al zal een betere efficiëntie wel altijd een aanrader zijn zeker? :)
[...]
Aangezien de case maar met 1 fan komt lijkt me dat een goed plan, echter kan je ook voor een totaal andere case kiezen die wel al 2 fans aan boord heeft ;).
Ik had initieel het idee om voor de Cooler master N300 te gaan (incl. 2 fans), maar ik vond deze case eigenlijk een stuk mooier en een 2e fan hoeft helemaal niet zoveel te kosten. :)
Ik weet alleen niet zoveel af van airflow in een case. Gezien de mesh vooraan redelijk groot is denk ik dat er aardig wat lucht vrij naar binnen kan, alleen weet ik niet of een fan daartoe veel zal bijdragen.

Verwijderd

Topicstarter
Misschien ook nog een bijkomend vraagje wat betreft de R9 290. Aangezien ik ook een nieuwe monitor erbij ga kopen van 1080p, is dat dan niet een beetje overkill aangezien ik niet echt op hoge resolutie ga spelen? Misschien kan ik met de 290 wel een jaartje extra leven eruit persen in de toekomst dan met een 280x, i don't know.

Wat denken jullie?

• rubenkemp
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 27-10 20:33
De 290 is zijn meerprijs wel waard, je doet er ongetwijfeld een jaar langer mee dan de 280x. Ook zou je misschien 5 dagen kunnen wachten tot AMD zijn nieuwe kaarten heeft gelanceerd. De prijzen van de oudere AMD kaarten gaan dan ongetwijfeld verder naar beneden.
Pagina: 1