• Passievrucht
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:00
Ik wil een overstap maken van een Raspberry met XBMC naar Plex tbv mijn chromecast voor de tv boven en buiten.

Mijn tv beneden heeft een ingebouwde plex client.

Nu weet ik niet zeker of ik mijn plannen moet gaan uitstellen mbt server specificaties. Ik heb op het moment een "relatief" zuinige processor in mijn "server" zitten. Het betreft een Athlon X2 BE-2350 met daarbij 4GB geheugen. Er zal niet een 2e stream aangezet worden vanaf de server, dus in theorie zou het "net" moeten kunnen, maar ik zal sowieso de server moeten gaan herinstalleren (draai nu proxmox met 3 virtuele machines en met plex zal ik maar 1 host systeem maken) en daar heb ik geen zin in mocht het bij voorbaat al niet goed gaan werken.

Heeft iemand enige ervaring met deze "verouderde" processor of moet ik daadwerkelijk gaan upgraden mocht ik 1080p willen gaan kijken? Ik heb wel eens een serie waarvoor ik een losse ondertiteling en dit gaat dus transcoden.

Steam id is passievrucht \\ Xbox Live GT: Meneer Passievrucht

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-12-2025
Voor transcoding heb je grofweg 2000 op de cpuindex nodig. Jouw processor zit op 1053. Dat ga je niet redden. De Chromecast vereist een bepaald formaat (h264/mp4) als je niet wilt laten transcoden.

Upgraden is helaas de enige optie.

[ Voor 9% gewijzigd door z1rconium op 12-06-2015 10:42 ]

• Passievrucht
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:00
z1rconium schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 10:41:
Voor transcoding heb je grofweg 2000 op de cpuindex nodig. Jouw processor zit op 1053. Dat ga je niet redden. De Chromecast vereist een bepaald formaat (h264/mp4) als je niet wilt laten transcoden.

Upgraden is helaas de enige optie.
Dank, heb nog wel een Q6600 maar ben helaas niet zulke goede vrienden met Essent. (Helaas behoorlijk hoge kWh load :))

Zal hem ergens dit jaar maar gaan upgraden naar een AMD Athlon™ 5350 met een bijbehorend bordje en geheugen. Verbruik minder dan de huidige BE zelfs, dus verdien hem wel een keer terug :).

Steam id is passievrucht \\ Xbox Live GT: Meneer Passievrucht