Op dit moment gebruikt ik 2 x 1TB Samsung Spinpoint HDDs in een RAID1 in mijn PC voor dataopslag. De gebruikte RAID controller is de Intel ICH10R (Asus P6T mobo).
De RAID array is nu voor meer dan 90% vol; tijd om de gaan upgraden. Ik zie zelf 3 opties:
Als HDDs ben ik aan het kijken naar de WB Red serie. Daar lees ik hier goede dingen over. Het prijsverschil tussen de 1 TB versies
pricewatch: WD Red SATA 6 Gb/s WD10EFRX, 1TB
pricewatch: WD Red SATA 6 Gb/s WD10JFCX, 1TB
en de 2 TB versie
pricewatch: WD Red SATA 6 Gb/s WD20EFRX, 2TB
is niet zo groot; dat compenseer ik waarschijnlijk door de verkoop van de oude 1 TB schijven.
Ik neig op dit moment naar optie 3, maar wellicht zijn mensen die er andere ideën over hebben.
De RAID array is nu voor meer dan 90% vol; tijd om de gaan upgraden. Ik zie zelf 3 opties:
- Aankoop van 2 x 1 TB HDDs. Omzetten van de RAID 1 array naar RAID 10.
- Aankoop van 1 x 1 TB HDD. Omzetten van de RAID 1 array naar RAID 5
- Aankoop van 2 x 2 TB HDDs. Deze configureren in een nieuwe RAID 1 array. De oude 1 TB HDDs verkoop ik dan.
Als HDDs ben ik aan het kijken naar de WB Red serie. Daar lees ik hier goede dingen over. Het prijsverschil tussen de 1 TB versies
pricewatch: WD Red SATA 6 Gb/s WD10EFRX, 1TB
pricewatch: WD Red SATA 6 Gb/s WD10JFCX, 1TB
en de 2 TB versie
pricewatch: WD Red SATA 6 Gb/s WD20EFRX, 2TB
is niet zo groot; dat compenseer ik waarschijnlijk door de verkoop van de oude 1 TB schijven.
Ik neig op dit moment naar optie 3, maar wellicht zijn mensen die er andere ideën over hebben.
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!