Nieuwe nas OS

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:14
Beste mede tweakers,

Momenteel heb ik freenas op mijn stief vaders servertje draaien(e-350 cpu). En deze heeft altijd freenas gedraaid. Alleen hebben de plugins nooit lekker gewerkt (sabnzb). En na een reboot doet hij het helemaal niet meer (ook niet na opniew downloaden) en blijkt dat ik ook nog een oude versie gebruik. En updaten wil hij ook niet meer... dus ben ik eigenlijk opzoek naar een andere nas OS. ik heb hier een lijstje met dingen die het moet ondersteunen.

1. Automatisch updaten en dan 1 keer per week in de nacht updaten (als het nodig is).
2. Sabnzb/sollar moeten er op draaien.
3. Minimaal 1 hdd failure.

Ik zat zelf te denken aan eventueel linux. Ben redelijk bekent met linux (al weet ik niet welke ).
Al zag xpenlogy er ook wel netje uit. Alleen weet ik niet of er ook een auto update functie in zit.

Het gaat om3x4tb hdd's. 8gb ram en een e-350 amd cpu.

Hadden jullie nog andere OS op het oog?

Al vast bedankt.

Loki.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:09

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Kijk eens in Het grote welk OS ( bijvoorbeeld linux distro) topic deel 7 daar worden een hoop linux-distributies besproken.

Ik denk dat iedere distro wel kan wat jij wil. Als je FreeNAS hebt gebruikt dan zijn je datadisks waarschijnlijk geformatteerd met ZFS. Dat is niet standaard in de Linux-wereld. Je zal het apart moeten installeren als je die data wil behouden.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

freenas :+
lijstje; http://www.infostor.com/n...ce-storage-project-1.html

als het om nzb harken gaat, kun je volgens mij zon beetje iedere linux smaak hanteren.

maar freenas is denk ik de bekentste, maar er zijn tich systemen om uit te kiezen

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
NetBSD 7 natuurlijk.

[ Voor 5% gewijzigd door begintmeta op 12-06-2015 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janwillemCA
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16-09 16:50
OpenMediaVault,

Gebaseerd op Debian Wheezy, verkrijgbaar met alle denkbare plugins. (sabnzb e.d werken prima)
Via de Webinterfaces kun je eventueel een cronjob aanmaken om te updaten!

http://www.openmediavault.org

Unix is simple. It just takes a genius to understand its simplicity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:09

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Maak er AUB geen droge opsomming van maar geef ook argumenten voor je keuze anders heeft de TS meer aan die lijst van himlims_

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:14
CAPSLOCK2000 schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 09:29:
Kijk eens in Het grote welk OS ( bijvoorbeeld linux distro) topic deel 7 daar worden een hoop linux-distributies besproken.

Ik denk dat iedere distro wel kan wat jij wil. Als je FreeNAS hebt gebruikt dan zijn je datadisks waarschijnlijk geformatteerd met ZFS. Dat is niet standaard in de Linux-wereld. Je zal het apart moeten installeren als je die data wil behouden.
Klopt zijn zfs. Maar heb een backup van alles dus kan hem ook omturnen.
Zal even in de distro's bekijken.
himlims_ schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 09:29:
freenas :+
lijstje; http://www.infostor.com/n...ce-storage-project-1.html

als het om nzb harken gaat, kun je volgens mij zon beetje iedere linux smaak hanteren.

maar freenas is denk ik de bekentste, maar er zijn tich systemen om uit te kiezen
zal ze eens rustig bekijken. thx
ken ik nog niet. zal eens gaan bekijken. :)
janwillemCA schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 11:15:
OpenMediaVault,

Gebaseerd op Debian Wheezy, verkrijgbaar met alle denkbare plugins. (sabnzb e.d werken prima)
Via de Webinterfaces kun je eventueel een cronjob aanmaken om te updaten!

http://www.openmediavault.org
lijkt wel een beetje op freenas. zal nog eens wat meer bekijken in de live demo.
CAPSLOCK2000 schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 13:42:
[mbr]Maak er AUB geen droge opsomming van maar geef ook argumenten voor je keuze anders heeft de TS meer aan die lijst van himlims_[/mbr]
klopt. maar een beetje zelf onderzoek/veder onderzoek kan geen kwaad. hij gaat binnenkort op vakantie dus heb ik tijd genoeg om te klooien _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door loki504 op 12-06-2015 13:46 ]

Pagina: 1