Hee medetweakers. Ik ben bezig met mijn nieuwe build die onder andere bestaat uit een asus maximus vii formula moederbord en een swiftech h240x die in een cosmos 2 komen. Dit is voor mij de eerste keer dat ik een waterkoeler gebruik in mijn build, en ben dus tegen het volgende aangelopen: wanneer de waterkoeler de 140mm fans bovenop de radiator heeft, past die niet in mijn kast omdat die tegen de koelblokken van het moederbord aankomt. Ik heb de radiator nu dus zonder fans tegen de bovenkant bevestigd, wat precies past. Ik heb daarboven 3x corsair af 120 quiet ed. Fans hangen de het geheel zouden moeten koelen. De rede waarom ik niet de standaard radiator fans daar heb, is omdat er wel een bevestiging mogelijk is voor 140mm fans, alleen de opening is voor 120mm, dus het lijkt mij dat er daarom maar evenveel lucht tegen de radiator aangeblazen wordt wanneer je een 140 of 120mm zou gebruiken. Ook passen de af's beter bij mijn build. Mijn gehele kast hangt vol met af fans van corsair. Nu vraag ik mij af: is zijn 3 120mm af120 quiet fans, genoeg om een 140mm radiator te koelen? Of moet ik toch opzoek naar andere fans?
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!