In app aankopen bij voor geïnstalleerde applicatie Huawei

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• telefoontoestel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-06-2024

telefoontoestel

Maak me gelukkig....Bel!!

Topicstarter
Onlangs heb ik mijn vriendin de Huawei G620 gegeven. Hierop staan enkele spelletjes vooraf geïnstalleerd als demo. Nu heeft mijn dochter per ongeluk gedrukt op de knop volledige applicatie, omdat deze veel leek op de standaard doorgaan knop. Nu is daarbij een sms verzonden met een waarde van €3 terwijl dat dus niet de bedoeling was. Nu is het bij applicaties in de Google Playstore mogelijk om aankopen binnen 2 uur ongedaan te maken. Het probleem is alleen dat deze hele applicatie niet in deze lijst voorkomt en daarmee ook niet geblokkeerd kan worden.

Hoe kunnen we in een dergelijk geval toch ons geld terug krijgen? Er is absoluut geen interesse om het spelletje nog te blijven spelen en ik vind het eerlijk gezegd zelf een beetje bedriegelijk om zoiets zo makkelijk te maken, zonder de optie te geven dit terug te draaien.

telefoontoestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:25
Je kan hier eens kijken: http://www.payinfo.nl/

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wat zegt het bedrijf dat het spelletje verkoopt als je contact met ze opneemt? Wat heb je verder al opgezocht hierover? Heb je contact opgenomen met Huawei?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:59

ITsEZ

parttime all-rounder

Uhm, spelletje deinstalleren en je verlies van 3 euro nemen? :?

Verder is het een vreemd verhaal dat een app "zomaar" een betaalde sms verstuurd normaal zou dit niet mogen kunnen, die 3 euro kan je wel vergeten in ieder geval, tenzij je een advocaat op de zaak wil zetten natuurlijk :+

What you see is always what you get.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:24
Ik zou een aangetekende brief stellen waarin je sommeert dat deze werkwijze niet door de beugel kan en dat je je geld terug wil, vermeerdert met wettelijke rente voor consumentenkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Paultje3181 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 09:13:
Ik zou een aangetekende brief stellen waarin je sommeert dat deze werkwijze niet door de beugel kan en dat je je geld terug wil, vermeerdert met wettelijke rente voor consumentenkoop.
leuk, maar waar baseer je dat op dat je dat kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-10 08:13
Een app die met 1 klik een betaalde SMS kan versturen?
Dit kan/mag volgens mij niet. Volgens mij moet er iets van een waarschuwing komen die je moet bevestigen, waarmee je akkoord gaat met de kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
ITsEZ schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 16:15:
Uhm, spelletje deinstalleren en je verlies van 3 euro nemen? :?

Verder is het een vreemd verhaal dat een app "zomaar" een betaalde sms verstuurd normaal zou dit niet mogen kunnen, die 3 euro kan je wel vergeten in ieder geval, tenzij je een advocaat op de zaak wil zetten natuurlijk :+
De truc zit hem hier in "voorgeïnstalleerd". Die applicaties mogen alles dat de fabrikant wil dat ze mogen en verwijderen kun je ze niet (zomaar).
Ik denk dat de TS die €3 niet zo veel kan schelen maar wil voorkomen dat het nogmaals gebeurt. Huawei kan hier waarschijnlijk weinig voor je betekenen. (of je moet een rechtszaak aan willen gaan want deze handelswijze is niet legaal in NLD) Effectiever zal zijn om;
- Telefoon te rooten en die app te verwijderen
of
- Telecomprovider bellen en (dat) betaalnummer(s) blokkeren. (Bij Simyo kan dat via de website)

//Edit: Derde optie is misschien wat makkelijker:
- Applicaties 'bevriezen' met Titanium Backup, dit schijnt zonder roottoegang te kunnen. De applicatie verdwijnt dan uit je launcher en hij kan niet meer worden uitgevoerd.

[ Voor 10% gewijzigd door Joolee op 15-06-2015 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Om welke spel gaat het?

En hoe jong is he dochter? Los van het feit of een sms wel mag of niet, je telefoon (laptop, tablet of pc) geef je niet zomaar aan jonge kinderen tenzij je het niks kan schelen of zelf meekijkt! :)

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Hierboven is al de link gegeven naar de gedragscode. Hier nogmaals:
http://www.payinfo.nl/gedragscodes

Je kunt je wenden tot je provider (dus ff mailen dat je nooit toestemming hebt gegeven voor betaalde sms, met nummer erbij enzo... niet bellen!!!).
Pagina: 1