Toon posts:

Progje om Athlon L2 cache te veranderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand een progje/utility om de L2 cache divider van een slot A athlon te veranderen? (dus zonder GFD!)

Er was toch een obscuur programmatje om je L2 cache divider in een biosfile te importeren?

Weet iemand hier meer over?

Mobo : Asus K7V

Verwijderd

yep, heet volgens mij wcpua2 van H oda, werkt alleen om te zien hoe ver je kunt gaan voor stabiel want je moet het bij elke keer opstarten weer opnieuw instellen. weet niet waar je het vandaan moet halen

• Longbowh
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Verwijderd

Topicstarter
Dat progje is toch alleen te gebruiken als je in windows bent?
Ik heb iets nodig wat de cachedivider instelt voor het booten van het OS.
Zoiets moet toch bestaan?

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Hai,

Hier staat wel wat je zoekt. Overigens veranderd dat ene programma een bios-file die je daarna moet Flashen, lijkt me link maar ga het zelf wel proberen.
http://www.athlonoc.com/downloads.htm

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Met het programmaatje mathlon.exe kan de cache-divider vanuit dos veranderen (kun je dus in je autoexec.bat zetten).

Dus als je overklokt en je kunt:

1) in je bios de L2-cache helemaal disablen
of
2) nog net de dos-prompt halen met booten
of
3) gewoon windows booten maar je verandert toch liever de cache-divider al eerder

Dan is dit een perfecte oplossing.
Als je hem niet op het net kunt vinden, mail me dan maar even, ik heb hem hier nog wel ergens.

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:46

admiral866

The King Personality Disorder

maareh
voor de asus k7V is er toch een bios waarmee je dit kon instellen?

Verwijderd

Topicstarter
Een bios waarmee je dat kan instellen? Voor de K7V?

Volgens mij niet, maar ik zal voor de zekerheid maar even de nieuwste bios installeren...

• OzBoz
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Admiral/TrashBash:

Voor de K7V kun je met een ander programmatje (zie eerder vermelde link) de bios zoaanpassen dat ie um flashed met een bepaalde cache divider. Ik had liever gehad dat Asus die keuze kant en klaar had liggen, maar het schijn te werken. Ik ga het vanavond proberen.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm dat progje van h-oda is voor registered users only en registreren kan niet meer...

Heeft iemand het toevallig ;)?

• Bomberman
  • Laatst online: 20-01 15:31
Ik heb ook een Asus K7V en een progje om je bios te patchen werkt perfect (hoogste die ik geprobeerd heb ik Bios ver."1007_01a"). Hier is een link naar het progje:
http://www.k7v.com/files/L2Patcher.zip

Suc6.

----------------

Nog ff: dit is niet het progje van H-Oda, maar een progje waarmee je een bios-file patched en het daarna flashed. De nieuwe cache-devider is dus meteen bij power-up actief en wordt niet 'geladen'.

PC Specs

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een van de programma's van k7v.com geprobeerd en het werkt uitstekend! Geen enkel probeem.

Tnx voor de tips.
Pagina: 1