• oaledrent
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-01 19:17
Hi iedereen!

Ik ben mij aan het oriënteren voor een camera die minimaal kan filmen in 1080 met 60fps.. nu weet ik even niet of I of P beter is.
Met name hou ik mij bezig met het natuurfotografie en bliksemfotografie.
Dit gaat me goed af en mijn foto's worden op veel plaatsen getoond.

Daarnaast wil ik nu ook filmpjes gaan maken, met 60FPS. Het ziet er prachtig uit wanneer dit vloeiend wordt afgepeeld, als ik naar voorbeelden kijk van YouTube.

Mijn eisen:
- Prima kleurcontrast. Niet dat kleuren faal zijn e.d.
- ISO kunnen instellen bij weinig daglicht, dat je 's avonds ook nog wat kunt zien.
- 1920x1080 bij voorkeur, 3840x2160 is nog mooier.
- Microfoon moet goed zijn van kwaliteit. Wanneer ik filmpjes van onweer afspeel, moet de bass/diepte goed te horen zijn. (Jaloers op sommige filmpjes, waarbij donderslagen zeer helder te horen zijn met het diepe gedreun)
- Goede focus / nog beter is om eventueel handmatig te focussen.
- Opslag via SD-Kaart of dergelijke , ik wil snel kunnen verwisselen wanneer de opslag vol is.
- Statiefmogelijkheid , ik zeg het maar even.

Het budget, mijn voorkeur is om niet boven de 600/700 te komen..

Qua videogebied ben ik niet super technisch. Dus ik hoop niet dat ik nu één of andere domme vraag heb gesteld. Domme vragen bestaan niet is mij altijd verteld, mocht ik fout zijn, leer ik er ook weer van :) _/-\o_

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:29
Ik kan nu allemaal dingen gaan roepen, maar ik heb eigenlijk nog nooit bliksem gevideograveerd :P. Gelukkig heb je het perfecte moment uit gekozen: Vanavond gaat het weer onweren! Dus ik ga vanavond eens kijken of het mij lukt om onweer vast te leggen en hoe lastig dat nu daadwerkelijk is :).

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-01 14:14
boven je budget, maar voldoet wel aan al je wensen. Met name een externe mic aansluiting voor een beter geluid.

http://www.cameranu.nl/nl...steemcamera-zwart-14-42mm

Een alternatief is de oude:

http://www.cameranu.nl/nl...r-14-42mm-zilver#tab-info

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-01 03:11
Balance schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 08:05:
Ik kan nu allemaal dingen gaan roepen, maar ik heb eigenlijk nog nooit bliksem gevideograveerd :P. Gelukkig heb je het perfecte moment uit gekozen: Vanavond gaat het weer onweren! Dus ik ga vanavond eens kijken of het mij lukt om onweer vast te leggen en hoe lastig dat nu daadwerkelijk is :).
Ik had het afgelopen vrijdag geprobeerd met mijn A7s, maar gaf het op nadat ik meer dan 30 minuten videomateriaal moest terugkijken om enkele secondes van bliksem te vinden. Mogelijk is er wel een optie om de workflow te verbeteren O-)

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:29
Ah kijk! Kan je een stukje daarvan hier posten? Want als het met een A7S al niet gaat lukken is er geen enkele camera die het aankan :P.

Alternatief wat ik ga proberen is time-lapse, ziet er bijna als een filmpje uit maar een stuk makkelijker (want langere sluitertijden) en veel meer actie :).

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-01 03:11
Balance schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 09:05:
[...]

Ah kijk! Kan je een stukje daarvan hier posten? Want als het met een A7S al niet gaat lukken is er geen enkele camera die het aankan :P.

Alternatief wat ik ga proberen is time-lapse, ziet er bijna als een filmpje uit maar een stuk makkelijker (want langere sluitertijden) en veel meer actie :).
Ik zal weer een poging wagen om te kijken of ik wat actie kan vinden, maar dan houd ik het kort (voor test-doeleinden). Ik zat zelf te denken om vanavond het ook in de vorm van timelapse te doen. Dit was de reden waarom ik zelf dacht aan timelapse (vanaf 1:15)

[YouTube: https://youtu.be/kmxUoSY_YB8?t=1m14s]

Hoogtepunt uit 30 minuten videomateriaal

[ Voor 5% gewijzigd door FireBladeX op 12-06-2015 09:52 ]

• oaledrent
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-01 19:17
Ik denk niet dat ik het idee moet hebben van een fotocamera met filmmogelijkheid. Daar zou ik mijn Canon 600D ook voor kunnen gebruiken.

Heeft iemand ervaring met wat beter is ? Of camcorder of via DSLR?

Edit: Ik ben op het pad gekomen : Canon VIXIA HF R500 .
Is nog niet eens zo gek duur ook!

[ Voor 18% gewijzigd door oaledrent op 12-06-2015 23:05 ]

Pagina: 1