Hi iedereen!
Ik ben mij aan het oriënteren voor een camera die minimaal kan filmen in 1080 met 60fps.. nu weet ik even niet of I of P beter is.
Met name hou ik mij bezig met het natuurfotografie en bliksemfotografie.
Dit gaat me goed af en mijn foto's worden op veel plaatsen getoond.
Daarnaast wil ik nu ook filmpjes gaan maken, met 60FPS. Het ziet er prachtig uit wanneer dit vloeiend wordt afgepeeld, als ik naar voorbeelden kijk van YouTube.
Mijn eisen:
- Prima kleurcontrast. Niet dat kleuren faal zijn e.d.
- ISO kunnen instellen bij weinig daglicht, dat je 's avonds ook nog wat kunt zien.
- 1920x1080 bij voorkeur, 3840x2160 is nog mooier.
- Microfoon moet goed zijn van kwaliteit. Wanneer ik filmpjes van onweer afspeel, moet de bass/diepte goed te horen zijn. (Jaloers op sommige filmpjes, waarbij donderslagen zeer helder te horen zijn met het diepe gedreun)
- Goede focus / nog beter is om eventueel handmatig te focussen.
- Opslag via SD-Kaart of dergelijke , ik wil snel kunnen verwisselen wanneer de opslag vol is.
- Statiefmogelijkheid , ik zeg het maar even.
Het budget, mijn voorkeur is om niet boven de 600/700 te komen..
Qua videogebied ben ik niet super technisch. Dus ik hoop niet dat ik nu één of andere domme vraag heb gesteld. Domme vragen bestaan niet is mij altijd verteld, mocht ik fout zijn, leer ik er ook weer van
Ik ben mij aan het oriënteren voor een camera die minimaal kan filmen in 1080 met 60fps.. nu weet ik even niet of I of P beter is.
Met name hou ik mij bezig met het natuurfotografie en bliksemfotografie.
Dit gaat me goed af en mijn foto's worden op veel plaatsen getoond.
Daarnaast wil ik nu ook filmpjes gaan maken, met 60FPS. Het ziet er prachtig uit wanneer dit vloeiend wordt afgepeeld, als ik naar voorbeelden kijk van YouTube.
Mijn eisen:
- Prima kleurcontrast. Niet dat kleuren faal zijn e.d.
- ISO kunnen instellen bij weinig daglicht, dat je 's avonds ook nog wat kunt zien.
- 1920x1080 bij voorkeur, 3840x2160 is nog mooier.
- Microfoon moet goed zijn van kwaliteit. Wanneer ik filmpjes van onweer afspeel, moet de bass/diepte goed te horen zijn. (Jaloers op sommige filmpjes, waarbij donderslagen zeer helder te horen zijn met het diepe gedreun)
- Goede focus / nog beter is om eventueel handmatig te focussen.
- Opslag via SD-Kaart of dergelijke , ik wil snel kunnen verwisselen wanneer de opslag vol is.
- Statiefmogelijkheid , ik zeg het maar even.
Het budget, mijn voorkeur is om niet boven de 600/700 te komen..
Qua videogebied ben ik niet super technisch. Dus ik hoop niet dat ik nu één of andere domme vraag heb gesteld. Domme vragen bestaan niet is mij altijd verteld, mocht ik fout zijn, leer ik er ook weer van