Hallo allemaal,
Eigenlijk heb ik de volgende twee vragen en hopelijk kunnen jullie goede suggesties geven.
Tegenwoordig worden op Marktplaats veel Cisco ASA 5505/20 modellen aangeboden. De prijzen variëren tussen 50 euro tot 200,- euro per stuk.
En, al een hele tijd heb ik interesse in zo'n apparaat, maar weet niet wat een goede prijs is voor zo'n apparaat.
Ook vraag ik me af of de volgende functies mogelijk zijn met een tweedehands Cisco ASA 5505/20:
1. SSL VPN opzetten voor minimaal 1 persoon?
2. Moet er andere licenties/modules aangeschaft worden?
3. Welke IOS image moet ik erop zetten en/of kan ik dit later zelf doen?
4. Kan ik gratis een IOS image downloaden en installeren?
5. Heb ik een Cisco ASA 5520 nodig, omdat het een gigabit ethernet heeft?
Mijn tweede vraag gaat over welke Cisco apparaten ik het beste kan aanschaffen voor zelf studie.
Met name vind ik het belangrijk om ervaring op te doen in een L3-switch, een router, misschien ook een L2-switch.
Ik zoek dus apparatuur van CCNA tot CCNP niveau.
Alvast bedankt voor jullie input!
Eigenlijk heb ik de volgende twee vragen en hopelijk kunnen jullie goede suggesties geven.
Tegenwoordig worden op Marktplaats veel Cisco ASA 5505/20 modellen aangeboden. De prijzen variëren tussen 50 euro tot 200,- euro per stuk.
En, al een hele tijd heb ik interesse in zo'n apparaat, maar weet niet wat een goede prijs is voor zo'n apparaat.
Ook vraag ik me af of de volgende functies mogelijk zijn met een tweedehands Cisco ASA 5505/20:
1. SSL VPN opzetten voor minimaal 1 persoon?
2. Moet er andere licenties/modules aangeschaft worden?
3. Welke IOS image moet ik erop zetten en/of kan ik dit later zelf doen?
4. Kan ik gratis een IOS image downloaden en installeren?
5. Heb ik een Cisco ASA 5520 nodig, omdat het een gigabit ethernet heeft?
Mijn tweede vraag gaat over welke Cisco apparaten ik het beste kan aanschaffen voor zelf studie.
Met name vind ik het belangrijk om ervaring op te doen in een L3-switch, een router, misschien ook een L2-switch.
Ik zoek dus apparatuur van CCNA tot CCNP niveau.
Alvast bedankt voor jullie input!