Monitor & HDMI kabel vraag

Pagina: 1
Acties:

• timotje21
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20-01 19:02
Hallo mede Tweakers,

Aangezien ik nog voor mezelf aan het kijken ben welke monitor ik ga gebruiken met mijn nieuwe desktop, heb ik een vraag die ik graag beantwoord zou willen hebben.
Ik heb een bureau, ben van plan de desktop hieronder te zetten, ik ben van plan de witte bitFenix comrade case te halen, die de koptelefoon/microfoon poorten aan de rechterzijkant heeft. Als ik de desktop onder het bureau zou leggen, zou dit betekenen dat de draad van mijn koptelefoon het never nooit zal halen tot mijn hoofd, als ik deze dan op heb. Aangezien ik altijd met koptelefoon op zal gamen, is hier dus een oplossing voor nodig. Iemand heeft mij verteld, dat als je een speakerset koopt dat deze dan een volumeregelaar heeft, waar eventueel ook je koptelefoon in kan, dus als je deze dan linkt van je desktop, en dan de koptelefoon hierin doet dat je dan een goede lengte hebt. Deze optie zou mogelijk kunnen zijn, echter niet super handig.

Sorry voor het lange verhaal, mijn vraag is nu eigenlijk;

Als een monitor een HDMI kabel ondersteunt, betekent dit dat als ik de HDMI kabel van de Desktop naar de monitor bevestig, dat het geluid dan uit de monitor komt, en dat ik dan in de monitor de koptelefoon kan stoppen. Of is dit niet het geval?

Aangezien ik aan het denken ben om met een HDMI kabel deze monitor te pakken --> LG 22MP65VQ (en dan met de koptelefoon in de monitor).

Of met de speakerset en dan deze monitor --> Asus VS229NA Zwart (deze heeft geen HDMI ondersteuning)

Hoop dat iemand mij kan helpen,

Sorry voor het lange verhaal!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:01

Mavamaarten

Omdat het kan!

Als je grafische kaart audio over HDMI ondersteunt (wat in 99% van de gevallen wel zo is) en je scherm een 3,5mm-aansluiting heeft, dan kan je daar inderdaad een koptelefoon of speakerset op aansluiten. Zo gebeurt het bij mij namelijk ook: Laptop → Monitor → Versterker.

Android developer & dürüm-liefhebber

• timotje21
Mavamaarten schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 21:58:
Als je grafische kaart audio over HDMI ondersteunt (wat in 99% van de gevallen wel zo is) en je scherm een 3,5mm-aansluiting heeft, dan kan je daar inderdaad een koptelefoon of speakerset op aansluiten. Zo gebeurt het bij mij namelijk ook: Laptop → Monitor → Versterker.
pricewatch: Club 3D Radeon R9 280 royalKing dat is mijn videokaart, zal dus gewoon gaan neem ik aan? (:

[ Voor 49% gewijzigd door timotje21 op 11-06-2015 22:29 ]

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 19:50
timotje21 schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 21:52:
Als een monitor een HDMI kabel ondersteunt, betekent dit dat als ik de HDMI kabel van de Desktop naar de monitor bevestig, dat het geluid dan uit de monitor komt, en dat ik dan in de monitor de koptelefoon kan stoppen. Of is dit niet het geval?
Ik heb dit geprobeerd met mijn Dell monitor. Je krijgt een extra audio device in windows en je moet dus wel ergens configureren dat je dit device wil gebruiken.

Probleem in mijn geval was de beroerde geluidskwaliteit, dof, blikkerig, onacceptabel en ik ben geen audiofiel ofzo. Audio gaat digitaal over de kabel, dus de geluidkwaliteit zal afhangen van de D/A conversie in de monitor. Check dus de reviews als dat belangrijk voor je is.

Een andere oplossing is een 3.5mm audio jack verlengkabeltje kopen.

• timotje21
Ploink schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 22:52:
[...]

Ik heb dit geprobeerd met mijn Dell monitor. Je krijgt een extra audio device in windows en je moet dus wel ergens configureren dat je dit device wil gebruiken.

Probleem in mijn geval was de beroerde geluidskwaliteit, dof, blikkerig, onacceptabel en ik ben geen audiofiel ofzo. Audio gaat digitaal over de kabel, dus de geluidkwaliteit zal afhangen van de D/A conversie in de monitor. Check dus de reviews als dat belangrijk voor je is.

Een andere oplossing is een 3.5mm audio jack verlengkabeltje kopen.
Ben van plan deze monitor te halen --> LG 22MP65VQ-P Zwart.

Enige manier om te achterhalen of de D/A conversie goed is?

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 19:50
Ik heb even gezocht, maar kon niks vinden. Probleem is dat reviewers altijd de beeldkwaliteit van een monitor beoordelen, maar zelden de geluidskwaliteit. Ik heb maar ervaring met 1 monitor, dus ik kan er niks over zeggen of het een uitzondering is of niet.
Pagina: 1