Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Terugkerende korte verbindingstoring

Pagina: 1
Acties:

• FrostyVO
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-12-2020
Hey mensen,

Ik denk dat dit de juiste plek is om deze vraag te stellen.

Ik zit nu al een tijdje te kloten met mijn Ethernetverbinding.. Zoals jullie merken(door deze post :p) heb ik wel internetverbinding, maar er lijkt steeds een storing in te zitten. Op willekeurige momenten raakt mijn desktop de verbinding kwijt/wordt de verbinding verbroken, maar heeft hij deze weer gevonden en verbonden binnen enkele secondes. Het gebeurd soms meerdere keren achter elkaar binnen een minuut, maar soms ook met minuten er tussen. Geen duidelijk 'patroon' te zien.

Hierdoor kan ik eigenlijk bijna alles doen, behalve op het moment dat dit gebeurd. Probleem is echter dat tijdens het gamen ik of enorm lag, of steeds even een paar seconde stil sta en de rest allemaal door hobbelt. De verbinding is dus zo kort kwijt, dat ik niet gekickt wordt van servers, maar lang genoeg voor de server te merken dat ik op dat moment even geen verbinding heb. Mijn ping is goed, niet anders dan normaal en mijn Download/Upload snelheid is hetzelfde als normaal.

Foutmeldingen die ik heb gekregen tijdens internetten:

- De server op www.speedtest.net(of een andere site op dat moment) kan niet worden gevonden, omdat de DNS-lookup is mislukt. DNS is de netwerkservice die de naam van een website vertaalt in het internetadres. Deze fout wordt meestal veroorzaakt door een verbroken internetverbinding of een verkeerd geconfigureerd netwerk. Deze kan ook worden veroorzaakt door een niet reagerende DNS-server of een firewall die de toegang van Google Chrome tot het netwerk blokkeert.

- Controleer je internetverbinding
Controleer je kabels en start alle routers, modems of andere netwerkapparaten die je gebruikt opnieuw op.

- Sta Chrome via je firewall- of antivirusinstellingen toe het netwerk te gebruiken.
Als dit programma al wordt vermeld als een programma dat toegang heeft tot het netwerk, kun je proberen het uit de lijst te verwijderen en het opnieuw toe te voegen.

- ... (steeds te traag om dit goed te kopiëren)... door een wijziging in de verbinding.

Ik heb al deze dingen proberen te doen, zeg niet dat ik ze perse goed uitgevoerd heb, maar dat komt door mijn ontwetenheid..

Ik heb het geprobeerd met meerdere kabels, en er zit momenteel een gloednieuwe kabel in waar hetzelfde probleem bij voorkomt.
Modem/router gereset.
Geprobeerd nieuwe IP-config te geven.

Graag hierbij jullie hulp, want dit is zeer storend.

B.V.D.

Frosty

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Begin eens met software uit te sluiten. Draai een LiveCD/LiveUSB op dat systeem en kijk of hetzelfde ook gebeurt. Zo nee: probleem zit in je Windows install. Zo ja is het een probleem in hardware of netwerkverbindingen.

Oslik blyat! Oslik!

• FrostyVO
Zoals ik al zei, ontwetenheid.. Zou je willen uitleggen/kunnen zeggen wat het doet? En hoe ik dit moet uitvoeren?

Bedankt.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

wat het doet? het doet wat jij wil, net zoals elk ander operating system

Hoe moet je het uitvoeren ?
Eerst even googelen, en als het niet lukt geef je even aan met welke stap je problemen hebt
zoek maar even op ubuntu live oid

Iperf

• Dreeke fixed
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-06-2022
Ga b.v. hier naartoe:
http://www.linuxmint.com/download.php

Brand de image op een dvd of maak er een liveUSB stick van d.m.v. b.v. dit progje:
http://www.linuxliveusb.com/

Reboot je pc en start van de DVD of usb stick.

Ik heb dit probleem ook gehad, en heb geklaagd bij mijn provider. Na het klagen waren de storingen weg voor 2-3 dagen.
Nogmaals geklaagd en een nieuw modem gekregen, nu geen klachten voor 8-9 dagen.
Inmiddels werkt internet wel zoals het zou moeten.

• FrostyVO
Okay, ben naar de site van fish gegaan voor ubuntu en daarna naar de site van Dreeke om de usb te downloaden en installeren. Computer opnieuw opgestart maar toen kreeg ik deze melding:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/HVBu1Qv.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door FrostyVO op 11-06-2015 23:33 ]

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:39
Nouveau unknown chipset at install

Maar dat installeren had niet gehoeven, als het goed is kun je Ubuntu/Linux Mint ook gebruiken zonder installatie. Werkt je Windowsinstallatie nu nog wel?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

yup ... de eerste link die je krijgt als je zoekt op ubuntu live is ook "Try Ubuntu before you install it" met daaronder ook hoe ..

Ik denk nu ook dat windows wel kapot is met een beetje pech.

Iperf

• FrostyVO
En daarom vroeg ik dus wat het doet.. alles werkt nog, maar voor iemand zonder verstand van dit soort dingen kan ik ook niet de 'gevaren' kennen..

Is er nog een andere manier om hetzelfde resultaat te behalen?

[ Voor 19% gewijzigd door FrostyVO op 12-06-2015 00:23 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

niet installeren, maar ga voor de try/live optie

dat je niet alles weet is niet raar, maar geen moeite doen en alles op een zilveren dienblad aangerijkt krijgen wel. Wat betekend dat je ook eens moet lezen wat er staat. En als je het niet begrijpt. vraag dat dan aan ons,

probeer ander dreekes versie eens als ubuntu niet wil (met try mode)

Iperf

Pagina: 1