• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-01 07:17
Nou, ik ben dus sinds vandaag in de duistere wereld van Linux gedoken, en zojuist Kodibuntu geinstalleerd op mijn HTPC.

Even voor de duidelijkheid:
Harde schijf #1 = Samsung 840 SSD 120 GB --> Hier heb ik Kodibuntu op geinstalleerd met EXT2
Harde schijf #2 = 3TB Schijf waar al m'n media op staat (NTFS)

Kodibuntu draait nu, en ik heb serieus geen idee waar ik moet beginnen. Ik kan al niet eens vinden hoe ik die 2e harde schijf als "bron" voor bijvoorbeeld m'n series of films op kan geven.

Ik hoor ook mensen over SSH etc. Als ik SSH naar m'n HTPC, dan krijg ik wel een login venster, maar m'n credentials die absoluut juist zijn worden niet geaccepteerd.

Wie kan mij een schopje geven in de juiste richting? Hoe krijg ik m'n data zichtbaar binnen Kodi?

Update 1: Ok, eerste les geleerd. SSH inloggen inmiddels gelukt. Blijkt dat het gene wat in het inlogvenster vooraf ingevuld staat niet je username is maar je voornaam :/

[ Voor 10% gewijzigd door EricNL op 11-06-2015 19:24 ]

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:50
Ik gok dat je de 3TB harde schijf nog moet "mounten" naar een mooie vindbare lokatie - bijvoorbeeld naar een subdirectory van je username, of ergens in de / (root) directory.

Bijvoorbeeld
code:
1
mkdir ~/media

... en dan kan je in /etc/fstab met wat juiste info de harddisk automatisch bij opstarten laten mounten naar /home/<username>/media
Of wellicht is die harde schijf al gemount - en in dat geval ga je in Kodi naar videos -> files -> add videos -> add video source, dan met browse naar root filesystem en vind de directory waar 'ie gemount is.

Hopelijk heb je hiermee genoeg aanknopingspunten om met wat google en zo er uit te komen. :)

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Zoek jij niet zoiets als: YouTube: Introduction to Linux?

Nou ja! Check dan gelijk ff mijn V&A! 🛒
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-01 07:17
Yes, bedankt mannen. Was inderdaad het mounten van de ntfs schijf. Is inmiddels gelukt. Plex Media Server inmiddels ook geinstalleerd en geconfigureerd (wel vanaf een andere computer, want geen idee hoe ik een browser geinstalleerd/geopen krijg binnen Kodibuntu :P).

Begin m'n weg wel te vinden :)

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL