Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:51

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Zag er nog geen topic over.
Afbeeldingslocatie: http://media.nu.nl/m/m1mxww8a4xly_wd640.jpg/dracula--en-lord-of-the-rings-acteur-christopher-lee-93-overleden.jpg

De acteur Sir Christopher Lee is overleden. De familie van de acteur maakte zijn overlijden bekend. Lee overleed zondag in een ziekenhuis in Londen.

Daar werd hij al enkele weken behandeld vanwege hartfalen en ademhalingsproblemen. De acteur vierde zijn 93e verjaardag in het ziekenhuis.

Lee werd wereldberoemd door zijn rol van graaf Dracula in een reeks Draculafilms. Maar de acteur was ook te zien in The Wicker Man, Lord of the Rings en de James Bond-film The Man With The Golden Gun.

De burgemeester van Londen, Boris Johnson, noemt Lee een van de grootste acteurs van Groot-Brittannië en een 'meester van het macabere'.

Geen horror-legende

Lee wilde ondanks vele ongure rollen echter niet dat mensen hem enkel en alleen als horror-legende zouden zien, zei hij in een ouder interview met de The Telegraph.

Ook besloot de in 2001 acteur dat hij nooit met pensioen zou gaan. Lee's verdiensten voor de Britse film werden in 2009 beloond met een koninklijke onderscheiding, waarna hij zich Sir mocht noemen.

Metalalbum

De acteur is ook een groot fan van metal. Zo bracht hij in 2010 het album Charlemagne: By the Sword and the Cross uit. In 2013 verscheen er het vervolg: Charlemagne: The Omens of Death. Daar bleef het echter niet bij; afgelopen kerst bracht Lee een kerstnummer uit.
:'( :'(
Een grote acteur is heengegaan op 93 jarige leeftijd. 93 jaar is natuurlijk al behoorlijk op leeftijd, maar het blijft sneu om zo iemand te zien gaan. Heb veel genoten van de films waar ie in de zien was en voor mij is dat de Lord of Rings trilogie in het bijzonder. Rust in vrede Christopher Lee.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-10 18:44
Doe ik bijna nooit (zeg maar gewoon nooit) bij overlijden van bekende personen maar Christopher Lee verdiend de uitzondering dus bij deze: R.I.P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-10 17:02

Sargan

Filmfreak...

Een groot acteur en Tolkien kenner. Tientallen films van de beste man gezien, zij rol als Saruman wasmijn favoriet!. Die stem ook! R.I.P.

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Door zijn vertolking van Dracula is mijn interesse in vampieren begonnen.

Een groot acteur en een mooi mens is heengegaan.

RIP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik ken hem als badguy van de film "An arabian adventure" waarmee ik eigenlijk groot ben geworden. Bijzondere man met sterk karakter. Erg apart dat hij gewoon door bleef acteren, wat zeker wel gedrevenheid laat zien.

Stiekem wist je wel dat iemand van 93 niet lang meer meegaat maar toch blijft het altijd jammer wanneer een icoon verdwijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-10 15:16
R.i.p.. Geweldig acteur..

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Pagina: 1