Samenstellen van drie PC's met verschillende doeleinden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimnoordeloos
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-09-2024
Nieuwe pc
Ik wil drie pc's samenstellen met behulp van nieuwe onderdelen en onderdelen uit andere pc's. Er moet een reparatie en opslag pc zijn, een computer die ik gebruik om films te kijken en popcorntime te streamen en als laatste een gamecomputer.

Nu ben ik voornamelijk benieuwd hoe mensen de lege plekken zouden invullen en hoe ze mijn invullingen zouden herzien met andere onderdelen. Als er een bedrag achter het onderdeel staat betekend het dat deze aangeschaft moet worden. Als het leeg is moet het onderdeel ook nog aangeschaft worden maar heb ik nog geen goede keuze kunnen maken.

Het belangrijkste vind ik jullie mening over de beste prijs/kwaliteit verhouding voor de drie pc's.

Reparatie en Opslag-Desktop

• Behuizing:
Coolermaster.
• RAM:
Kingston 4GB
• Hardeschijf:
0,5 Terrabyte WD HDD.
• Processor:
Intel Core i5-2500K CPU @ 3.30GHz, 3601 Mhz, 4 Cores, 4 Logical Processors.
• Videokaart:
HD graphics kaart
• Voeding:
Corsair PSU VS450 VS Series 450W 80+ €36,06
• Moederboord:
Z68X-UD3H-B3, Gigabyte Technology Co.
• Overige:
DVD-Rewriter.

Game PC

• Behuizing
Zalman Z11 Plus €65,-
• RAM:
Kingston 4GB x2.
• Hardeschijf:
SSD Samsung 120 GB en 1 Terabyte WD HDD
• Processor:
Intel Core i7-4790K €348,99
• Videokaart:
MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G €378,-
• Voeding:
Coolermaster GX 750Watt.
• Moederboord:
Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5 €135,45
Totaal: €927,44

Media-PC

Dit is een pc die gebruikt gaat worden om films op te kijken:
• Behuizing:

• RAM
Kingston 4GB
• Hardsechijf
0,5 Terrabyte WD HDD
• Processor:

• Videokaart:
Nvidia Geforce GTX 560 Ti.
• Voeding:
• Moederboord:

• Overige:
Blue-Ray Driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Tja vooral omdat het min of meer een recycle project is met oudere onderdelen is het niet erg flexibel, maar ik zou in ieder geval die i7 vervangen voor een i5, i7 voor gamen met een 970GTX is zware overkill ;)
Verder uiteraard de vraag waar je 3 computers voor nodig hebt 8)7

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-09 23:14
Ja vooral als je ze zelf wilt gebruiken in eigen huis. Er zijn zoveel manieren om bv naar je TV te streamen (neem aan dat je daarom je media pc wilt? als je gewoon achter je media pc gaat zitten om serie te kijken dan snap ik niet waarom je dat niet op je game pc doet). Je opslag PC heeft maar 500gig?

En hoe bedoel je prijs kwaliteit? Ga je de Game PC nieuw aanschaffen of heb je dat ook al?

En de media/opslag pc, waarom zijn dat 2 verschillende PCs? Dat kan je makkelijk in 1 systeem stoppen.
En bij de media PC heb je geen processor en moederbord? of ga je dat ook nog aanschaffen.. (mocht je dat gaan doen, je hebt niet meer dan een pentium processor nodig met een 30-40euro moederbordje)

Ik zou dus je Media center pc ook gewoon direct als opslag gebruiken. 2500k is een leuke processor, 8 gig geheugen, paar harde schijven. De 560ti is er prima geschikt voor.

Een aparte PC voor opslag te gaan bouwen als je er maar een 500gb harde schijf in stopt.. hang dan een externe schijf aan je game pc

Je zou zelfs je 2500k als game pc kunnen gaan gebruiken, daar de 970 instoppen, 8 gig geheugen. Klaar.

Je wilt een dikke i7 kopen terwijl een instap i5 dezelfde prestaties leveren in een game omgeving.

Ben tevens ook benieuwd wat een reparatie PC is

Vragen, vragen zoveel vragen

[ Voor 46% gewijzigd door legendareN op 11-06-2015 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ik zou op basis van de i5 2500 pc gaan gamen,

vanuit die pc ook films streamen

en aan die pc een externe hdd hangen (dan is het je backup pc)

Wat een reparatie pc is, dat weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimnoordeloos
@RGAT
Dat is een goede tip Ikwas inderdaad vooral nieuwsgierig naar de keuze voor de i7 en of deze niet too much zou zijn. De reden dat ik drie pc's heb komt omdat ze op drie verschillende plekken staan en er afzonderlijk mee gewerkt moet worden. Dit betekent dat iemand op de media pc in de woonkamer films kan kijken en op deze pc kan doen wat zij wil, terwijl er in de studeerkamer gegamed wordt. De reparatie pc ligt open en moet snel genoeg zijn om vanuit al zijn usb poorten te transferen en backups te maken. Deze pc is tegelijkertijd ook een backup station voor de zaak.
@Legendaren
De opslag pc zal voornamelijk met externe schijven werken, maar heb hiervoor al een groter intern geheugen gereserveerd. Prijs/kwalitiet houdt in dat ik met de oude onderdelen zo spaarzaam mogelijk en toch kwalitatief goede pc's in elkaar wil zetten. Hier moeten natuurlijk onderdelen bij besteld worden, wat precies goed moet zijn. Dut houdt dus in niet te veel en te niet te kort zoals Reepje en RGAT al stellen over de keuze voor de i7. Inderdaad de lege plekken moeten nog aangeschaft worden zoals aangegeven.

Het is belangrijk dat de reparatie pc afzonderlijk functioneerd omdat daar onderdelen op getest gaan worden, backups zullen overgezet worden en dergelijke reparative functies. Dit station is ver verwijdert van mijn huis en ontstaat vooral omdat ik na vier jaar mijn game pc wil upgraden en ik de overige onderdelen wil gebruiken de bovenstaande functies. Ik was nieuwsgierig naar wat jullie op het zouden zeggen van hoe ik voorgaande onderdelen wil gebruiken en welke nieuwe onderdelen ik daarmee wil vervangen

[ Voor 11% gewijzigd door pimnoordeloos op 13-06-2015 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimnoordeloos
Herziening van de eerste samenstelling na tips van mensen van het forum en om mij heen. Als er een bedrag achter het onderdeel staat betekend het dat deze aangeschaft moet worden. Als het leeg is moet het onderdeel ook nog aangeschaft worden maar heb ik nog geen goede keuze kunnen maken:

Oude desktop wat een Reparatie pc wordt niet thuis staat en bestaat voor het maken van backups en als snelle werkpc:

• Behuizing:
Coolermaster.
• RAM:
Kingston 4GB
• Hardeschijf:
1 Terrabyte WD HDD.
• Processor:
Intel Core i5-2500K CPU @ 3.30GHz, 3601 Mhz, 4 Cores, 4 Logical Processors.
• Videokaart:
HD graphics kaart zit in de processor
• Voeding:
• Moederboord:
Z68X-UD3H-B3, Gigabyte Technology Co.
• Overige:
DVD-Rewriter.

Dit wordt mijn game pc:

• Behuizing
Zalman Z11 Plus €65,-
• RAM:
Kingston 4GB x2.
• Hardeschijf:
SSD Samsung 120 GB en 0,5 TB WD HDD
• Processor:
Intel Core i5-4460 €182,40
• Videokaart:
MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G €378,-
• Voeding:
Coolermaster GX 750Watt.
• Moederboord:
Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5 €135,45
Beneden Desktop (Film PC)

Dit is een pc die gebruikt gaat worden om films op te kijken en zodat mensen beneden ook rustig een aantal dingen kunnen opzoeken en alle gemakken van een pc kunnen hebben, terwijl ze lui op de bank zitten:

• Behuizing:
Cooler Master Elite 110 €38,80
• RAM
Kingston 4GB
• Hardsechijf
0,5 TB WD HDD
• Processor:
Intel Pentium G3258 €71,80
• Videokaart:
Nvidia Geforce GTX 560 Ti.
• Voeding:
be quiet! System Power 7 300W €39,80
• Moederboord:

• Overige:
Blue-Ray Driver.

Ik ben nu voornamelijk beniwued naar de mening van mensen over de herziening en wat voor moederboord prima zou zijn voor de media pc beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:53

Thomg

Aww yiss

Als eerste, maak even 3 tweakerslisjtjes. Deze zijn er voor een reden, de belangrijkste dat wij heel snel kunnen zien wat er in zit en ook de prijs.

Als tweede, geef ook duidelijk aan wat er meegenomen gaat worden en wat niet. In de lijstjes. Ik gok er nu op dat als er geen prijs bij staat het niet nieuw is, maar dat is gissen.

Dus voeg ze toe en creëer zo'n lijstje.

#ProductPrijsSubtotaal
4Asus Republic Of Gamers Rampage IV Black Edition€ 465,-€ 1.860,-
16MSI R9 290X Lightning€ 351,51€ 5.624,16
16MS-Tech MS-N950-VAL Rev. B€ 46,39€ 742,24
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 8.226,40

Maar haal de prijs eruit als je het al hebt.

#ProductPrijsSubtotaal
4Asus Republic Of Gamers Rampage IV Black Edition€ 0,-€ 0,-
16MSI R9 290X Lightning€ 351,51€ 5.624,16
16MS-Tech MS-N950-VAL Rev. B€ 46,39€ 742,24
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 6.366,40

Of verzin zelf wat leuks ;)
Maar niet wat je nu hebt. :F
Dit is een joke build, de inhoud is niet relevant.

[ Voor 82% gewijzigd door Thomg op 13-06-2015 18:16 ]

Pagina: 1