Bedankt iedereen voor de hulp en advies

Dat ziet eruit als een best goeie build. Ik heb even de CPU's vergeleken en het scheelt niet zoveel. Alleen heb de AMD wel een dubbel zo hoge singlethread performance. De ingebouwde GPU is denk ik ook sterk genoeg. Maarja inderdaad Windows kosten. En Linux is niet echt perfect alternatief sinds ik met Office moet werken en ik soms wel eens op NPO wat videos wil terugkijken (Silverlight wat een ramp is dat zeg)
Ik doe het meeste normale dingen. Browsen, YouTube, Netflix, VLC. Soms hier en daar een Flash spelletje. Happy wheels, curve fever en Raze. En agar.io natuurlijk maar das HTML5 gelukkig. Maar echte zwaardere gaming doe ik op console. Natuurlijk zal ik wel even kijken of lichte games erop kunnen zoals Team Fortress 2.
Rob vd Hoeven schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 23:31:
Zelf heb ik een Linux systeem met een Celeron J1900 processor. De Pentium J2900 uit de Lenovo is daar een iets snellere versie van (scheelt ca. 10%)
Youtube
HTML5 Video op 1080p is bij mij geen probleem. De CPU belasting op alle vier de cores gelijktijdig blijft bij mij onder de 75%.
Ook het beruchte "killa sampla" met de duizenden vogeltjes speelt nagenoeg zonder problemen fullscreen. Alleen in de eerste seconden wat kleine verstoringen.
Ik denk dat het Lenovo systeem prima zal voldoen. Geinig systeempje trouwens voor die prijs (200 euro). Jammer dat er alleen zo'n ouderwetse analoge D-SUB video aansluiting aanwezig is.
Ah gelukkig maar. Inderdaad een geinig systeempje. En inderdaad erg jammer van de VGA maarja. Uit me buurt hoor ik gelukkig dat 1080p op VGA nog wel kan.
Ik heb alleen een paar vragen:
1. Gebruik je Chrome voor HTML5 YouTube of Firefox of een andere?
2. Werkt 1080p onder VLC (MP4) soepel zonder haperingen?
3. Die verstoringen in begin. Is dat ook als je doorspoelt en vanaf een ander punt start of is dat alleen in het begin?