demonk schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 23:09:
klasse..ik waardeer de reakties zeer ! .het lijkt me een goed plan om voor die paar tientjes inderdaad eens te kijken naar een moederboord waar ik en mijn wifikaart en eventueel later een geluidskaart aan kan hangen. En geheugenuitbreiding je weet niet wat je over 3/4 jaar nodig hebt. Wanneer ik toch 4 sloten heb kan ik eventueel ook ipv 8 GB 2 x 4 GB nemen? Had ergens gelezen dat dat sneller zou zijn. Weet niet of dat de moeite waard is.
Ik ga zeker eens naar dat die moederboord reviews kijken. De BBG van maart gaf ook nog volgende moederboord aan: ASRock B85M Pro4 als optie.
Ik zou dan voor 2x 4gig gaan kijken ja. Het maakt voor dagelijks gebruik niet bijster veel uit. Maar mocht er bv een stripje kapot gaan ben je niet je 8 gig meteen kwijt. (kleinigheidje)
Dat moederbord is ook prima, wel een uatx bord, alles wat krapper op elkaar. Maar die heeft wel een 7.1 geluidschip. Maak ik zelf weinig gebruik van met mijn headset of speakers. Qua kwaliteit merk je op dit 'instap niveau' weinig verschil dunkt mij.
demonk schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 23:37:
Ik heb ergens gelezen dat je als je een moederboord aanschaft moet letten op de lengte van de videokaart. Dit zou bij sommige moederboorden een probleem op kunnen leveren. Is dat bijvoorbeeld een issue met het genoemde boord?
Ehm het past gewoon in het slot, alle sloten waar de videokaart in gaat hebben hetzelfde formaat. Het is meer een issue of de kast de kaart kan accommoderen.
Heb eens van een vriend van mij gehoord dat zijn korte uitvoering van de 260x niet in zijn kast paste, wat ik al vreemd vond want had expres de kortste uitvoering voor hem gekozen (korter dan zijn huidige kaart). Kwam ik bij hem aan (Nijmegen -> Amsterdam), zat meneer de kaart in een verkeerd slot te proppen en bedoelde hij dat er eigenlijk mee. Maar omdat hij niet zoveel kennis had van computers (in dit geval eigenlijk beetje dom, want het is net duplo, het past maar op 1 manier), gaf hij maar de kast de schuld. Zo denk ik ook dat sommige mensen het moederbord de schuld geven, maar als er op de specs staat aangegeven dat er een 16x slot in zit voor de grafische kaart, dan past iedere grafische kaart wel (kast grootte niet meegenomen). Althans, ik zou het anders niet weten

.
Maar dat lees ik ook in reviews op deze site voor een moederbord, dat er iemand ineens als minpunt plaatst: Videokaart past niet op het moederbord (Ja echt waar heb het nog gelezen toen ik straks op de pricewatch zat om dit moederbord te zoeken). Ik weet dan niet wat er niet heeft gepast, maar ik denk dat het aan de kast lag en niet aan het moederbord. Of er is gewoon geprobeerd de videokaart in een verkeerd slot te duwen.
Maximum grafische kaart lengte 32 cm De kast kan een kaart van 32cm accommoderen, en deze uitvoering van de 280 is 26,2 CM
demonk schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 23:45:
ALs ik naar specificatie van het MSI B85-G41 PC Mate moederboord kijk, dan staat er:
Card Interface (moederbord) 2x PCI, 2x PCI-e 2.0 x1, PCI-e 2.0 x16, PCI-e 3.0 x16
Aantal PCI-e x16 slots 2
Ik lees 2 keer PCI-e x16 sloten. Dat zijn de blauwe en dan zijn er 2 zwarte PCI (zonder e) sloten?. Deze zijn te gebruiken voor een geluidskaart bijvoorbeeld of wifi.
Sorry hoor...ik weet dat ik veel vragen stel...ik wil het wel graag weten :-)
De blauwe zijn in dit geval de sloten voor de grafische kaarten. Dat staat ook in de handleiding aangegeven, komt goed

.
Overigens past de videokaart ook maar enkel in een slot, dat is het 16x slot in dit geval. Anders past het fysiek gezien gewoon niet, er zit een 'balkje' in het slot, en dat is tussen PCI en PCIe op een ander plekje.
Wel het bovenste slot gebruiken over het algemeen voor de videokaart.
Tipje, probeer ipv meerdere berichten achter elkaar het laatste bericht te wijzigen en daar nieuwe vragen toe tevoegen.
[
Voor 31% gewijzigd door
legendareN op 12-06-2015 00:33
]