Windows 8.1 BSOD

Pagina: 1
Acties:
  • 718 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAmNice
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 24-09 22:43
Ik heb op dit moment erg veel last van BSOD's. Om de zoveel dagen krijg ik er weer een. Dit is mijn pc:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A10-5800K Black Edition€ 85,99€ 85,99
1ASRock FM2A75 PRO4-M€ 0,-€ 0,-
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 48,50€ 48,50
1Cooler Master Force 500€ 30,95€ 30,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2CP4G3D1869DT1TX0CEU€ 63,-€ 63,-
1Antec VP350P€ 35,95€ 35,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 264,39

Ik krijg de BSOD's system service exception, memory mangement error en een keer invalid_kernel_handle.
Ik heb memtest, prime95 en hdd tune testen gedaan. Hardware lijkt ok te zijn. Daarna gekeken naar drivers en misschien virussen. Dat bleek het ook niet te zijn.
Eergisteren heb ik daarom maar Windows opnieuw geïnstalleerd. Dat heeft het probleem alleen maar erger gemaakt. Ik krijg BSOD's, maar ze lopen vast op 0% en ik krijg ook geen memory dump. De enige drivers die ik opnieuw heb geïnstalleerd waren de AMD drivers en realtek hd nog wat.
https://www.dropbox.com/s...NwIe4XKlz5tUwpgXsbNa?dl=0
Dit zijn mijn BSOD's van de eerste windows installatie. Zoals ik zei heb ik windows opnieuw geïnstalleerd, maar ik kan geen dumps uit die BSOD's krijgen.
Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:00
Als het een driver is zou je mogelijk met een tool als bluescreenview kunnen zien welke een rol spelen bij de verschillende BSOD's. Je zou ook eens kunnen kijken wat er gebeurd als je boot met een live cd met een of andere linux distributie om te zien of het inderdaad niet met hardware te maken heeft.

Draaide hij wel goed voordat je de AMD en realtek drivers installeerde na de schone windows installatie? Waar heb je de drivers vandaan, laatste versies van internet of van een cd die met je systeem meegeleverd was? Dat het vaker speelt met een schone installatie kan ook betekenen dat je juist een driver mist.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-10 21:22
Screenshotje van Bluescreenview helpt.

En gezien het feit dat je twee geheugenreepjes hebt kun je ze mooi los testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAmNice
Rupie schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 21:39:
Als het een driver is zou je mogelijk met een tool als bluescreenview kunnen zien welke een rol spelen bij de verschillende BSOD's. Je zou ook eens kunnen kijken wat er gebeurd als je boot met een live cd met een of andere linux distributie om te zien of het inderdaad niet met hardware te maken heeft.

Draaide hij wel goed voordat je de AMD en realtek drivers installeerde na de schone windows installatie? Waar heb je de drivers vandaan, laatste versies van internet of van een cd die met je systeem meegeleverd was? Dat het vaker speelt met een schone installatie kan ook betekenen dat je juist een driver mist.
Ik heb indd met bluescreenviewer gekeken en dit kwam eruit. http://gyazo.com/c84f6ac4a9efba61735d39f4879c0397
Oude screenshot die ik nog had van de vorige windows installatie.
Ik heb beide ram sticks voor een nacht getest. Er kwamen geen errors uit.
Hij crashte ook voordat ik de AMD en realtek drivers had geïnstalleerd. Ik heb de drivers gewoon van de officiele site.
Verder heb ik geprobeerd om met driver verifier uit te zoeken welke driver crashte, maar dat hielp niet aangezien ik na een BSOD op 0% blijft hangen. Met elke BSOD op mijn nieuwe windows installatie eigenlijk...
Ik heb voor de rest geen idee welke drivers naast de gewonen ik moet installeren. Ik download normaal de AMD drivers en alle drivers die ik van mijn moederbord site kan vinden. Voor de rest download ik niks anders. Is dat goed?

[ Voor 8% gewijzigd door IAmNice op 12-06-2015 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,
gathering information:
Start je computer opnieuw op tijdens een BSOD?
Klik met rechter muisknop op start > Uitvoeren en plak:
"C:\WINDOWS\system32\SystemPropertiesAdvanced.exe"
Klik op OK.
Klik op de knop "Instellingen" onder "Opstart- en herstelinstellingen"
Vink "De computer automatisch opnieuw opstarten" uit onder "Systeemfouten"
De foutcode kan je nu hier melden.

C:\Windows\system32\perfmon.exe
of
C:\Windows\SysWOW64\perfmon.exe
Klik op OK.
In de linker kolom open:
Prestaties\Gegevensverzamelaarsets\Systeem
klik met rechter muisknop op "System Diagnostics (Systeemdiagnose)"
Klik op "Starten" en wacht tot de diagnose voltooid is. (60 seconden)

Tijdens de diagnose of wanneer de diagnose voltooid is:
In de linker kolom open:
Prestaties\Rapporten\Systeem\System Diagnostics > klik op inhoud, daar kan je foutmeldingen zien van het rapport die net is gemaakt.

In de 2de kolom vanaf links zie je nu een aantal blokken.
In het tweede blok van Boven zie je "Diagnostische resultaten" met meldingen.
In dit blok zie je Waarschuwingen waaronder Fout, Basissysteemcontroles en Prestaties.
Daaronder staan meer blokken met informatie.

En check het logboek:
"C:\WINDOWS\system32\mmc.exe" "C:\WINDOWS\system32\eventvwr.msc"
Klik op OK.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2015 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAmNice
http://gyazo.com/70d700b08b0b39e2b7545144d21e727b
Dit is wat ik heb bij opstart en herstelinstellingen. Ik heb net volledige geheugendump aangezet. Daarom kreeg ik dus geen dumps...

Dit kwam uit de prestatiemeter: http://gyazo.com/d5bef7de55f19c14008ae6adc1ba9cf7
En als ik erop klik bij fout: http://gyazo.com/db82eedcd6948d076e539f87e500a092

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-10 13:10
Installeer windows eens opnieuw met 1 reepje ram, en zonder overclock, dit om een crappy installatie probleem uit te sluiten, en netjes van een dvd (usb wil wel eens problemen geven)

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Een gebeurtenis in het systeemlogboek registreren" aanvinken.

service KMSELDI hoort bij KMSPico software.
Even checken:
Is er een map genaamd KMSpico in de map C:\Program Files of C:\Program Files (86)?
Klik met rechtermuisknop op start > Uitvoeren en plak:
"C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe" C:\WINDOWS\system32\shell32.dll,Control_RunDLL "C:\WINDOWS\system32\appwiz.cpl",Software
Klik op OK.
Hier zie je een lijst van de op de computer geïnstalleerde software.
Zie je in die lijst ook een naam van KMSpico?
2 van de 51 antivirusmakers herkende dit als virus.
Baidu-International Trojan.Win32.Agent.peo
(Baidu is een chinese gratis antivirus, als je deze in Windows XP installeerd wordt Windows XP geheel verslonden, ik had dat gedaan in een virtual box LOL.)
ESET-NOD32 a variant of MSIL/HackTool.IdleKMS.A

2 van de 51 is relatief laag (virus total kan je gebruiken in Process explorer zie onderaan dit bericht)

"C:\WINDOWS\system32\mmc.exe" "C:\WINDOWS\system32\services.msc"
Klik op OK.
Hier zie je een lijst met services die hier beheerd kunnen worden.
Zie je in die lijst een service met de naam KMSELDI ?
Als je er op dubbelklikt opent er een eigenschapsvenster voor de service.
Je ziet er de Servicenaam, Weergegeven naam, Beschrijving, Pad naar uitvoerbaar bestand, Opstarttype.
de teksten daar kan je selecteren, kopiëren en plakken.
msconfig
Klik op OK.
Ga naar tabblad Services.
Vink "Alle Microsoft-services verbergen" aan.
Daar zie je alle niet Microsoft services.
Die lijst die je ook in services.msc.

In tabblad Opstarten kan je ook checken wat er opstart, kijk daar eerst voor je iets doet, aangezien daar informatie te vinden is.
Met deze 2 programma's kan je nog meer informatie vinden over wat er gestart is in je systeem.
Autoruns
Process Explorer

Afbeeldingslocatie: http://www.mupload.nl/img/9w39ldv3fut.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2015 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAmNice
Geen map genaamd KMS pico gevonden in mijn C:\Program Files(86)

"C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe" C:\WINDOWS\system32\shell32.dll,Control_RunDLL "
Deze twee doen niks? Ik zie tenminste niks verschijnen of gebeuren.

"C:\WINDOWS\system32\appwiz.cpl"
Deze doet wel iets.
KMSPico staat wel tussen mijn software lijst. http://gyazo.com/6b71052b01c137e8c78465e9cd62f1b6
Ik kan het dan weer niet vinden met het programma Process Explorer: http://gyazo.com/6b943c75ba59a7d73045409d0effac2d

Ik neem aan dat het de bedoeling is dat ik kmspico verwijder en de service KMSELDI verwijder?
Is dit een service dat een virus bevat?

[ Voor 6% gewijzigd door IAmNice op 14-06-2015 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot in hoeverre het een virus is kan ik zo niet zeggen, ik vond alleen die resultaten.
Dat zal je met een virusscanner kunnen doen.
Software die services installeert zijn meestal niet klein.
Die service wordt onjuist gestopt, je kan in de lijst services deze op uitgeschakeld zetten indien je dat programma niet gebruikt, op handmatig wanneer je het programma wel gebruikt.
Of dit programma veilig is om te gebruiken kan ik persoonlijk niks over zeggen omdat ik de software niet ken.
Wat ik wel weet is dat de software een onjuiste handeling doet en de vraag is waarom.
Deze software dus tijdelijk uitsluiten kan door alles wat je vinden kan over de software wat deze op kan laten starten op uitgeschakeld instellen.

Daarna checken of die melding terug komt als je weer een diagnose maakt.
Het is niet specifiek gezegd dat dit je bsod probleem oplost, maar hier beginnen we dan eerst eens met de vraag wat er softwarematig opstart, in geval van hardware problemen kom je daar dan ook wel achter.

Hoeveel processen zijn er opgestart?
C:\Windows\System32\taskmgr.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAmNice
39 op dit moment. Niks bijzonders als ik zo zie. http://gyazo.com/f24f26ee4f34f1fd680833902a1efb0e
Ik zal maar gewoon de service KMSELDI uitzetten en dan kijk ik wel verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IAmNice schreef op zondag 14 juni 2015 @ 21:51:
39 op dit moment. Niks bijzonders als ik zo zie. http://gyazo.com/f24f26ee4f34f1fd680833902a1efb0e
Ik zal maar gewoon de service KMSELDI uitzetten en dan kijk ik wel verder.
Dat is netjes, 39.
Ja, die KMSELDI ff uitschakelen om te kijken of er iets veranderd. anders kijken we wel weer verder.

Mocht je een bsod krijgen schrijf de foutcode dan op.
eventueel opstarten in de veilige modus:
msconfig
Afbeeldingslocatie: http://www.mupload.nl/img/r3qrrzp5tyb.jpg
in de veilige modus weer uitvinken.
Veilige modus minimaal

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2015 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-10 02:38

F.West98

Alweer 16 jaar hier

KMSpico is een tooltje om Windows illegaal te activeren. Het lijkt me realistisch dat als dat in jouw Windows-dvd zit ingebakken, die dvd niet helemaal pluis is en dat de oorzaak van je problemen is.
Zou je eens kunnen proberen op een schone installatie van een officiële, legitieme Windows-disk?

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F.West98 schreef op zondag 14 juni 2015 @ 22:03:
KMSpico is een tooltje om Windows illegaal te activeren. Het lijkt me realistisch dat als dat in jouw Windows-dvd zit ingebakken, die dvd niet helemaal pluis is en dat de oorzaak van je problemen is.
Zou je eens kunnen proberen op een schone installatie van een officiële, legitieme Windows-disk?
Dan is de vraag over de onjuiste handeling ook meteen opgelost :) lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAmNice
Ik heb inderdaad geen legale windows, alleen is dit ook voor mij de eerste keer dat ik KMSpico gebruik. Volgens een vriend van mij werkte deze windows ook gewoon prima voor hem
Maar ik heb wel weer een BSOD http://gyazo.com/0a59b15e0948e136a513797c31a3b16e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:40

TheVMaster

Moderator WOS
Ehh...je hebt geen legale Windows disk..? Dan kunnen wij je hier helaas ook niet helpen....
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.