Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Kan niet pingen van client naar client met site to site

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb door middel van RRAS een site to site PPTP VPN verbinding tussen twee sites, op 1 domain. Ik kan van de ene server naar de andere server pingen op het LAN netwerk.

Alleen zodra ik van Client1 (verbonden met Server1) naar Server2 probeer te pingen, lukt dit helaas niet. Ik denk dat dit ergens een configuratie fout is maar ik heb geen idee hoe of wat?

Iemand een idee?

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Ik neem aan dat die twee site in verschillende subnets zitten.
ping is een icmp request en kan dus niet zonder meer over een subnet boundary komen.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Schets je routing eens. Met zo'n verhaal kunnen we niets.

RRAS = Routing en Remote Access van Windows?

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
A) Huiswerk opdracht?
B) Return route?

(ICMP, subnet boundary? ......)

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Verwijderd

Topicstarter
Ben(V) schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 19:49:
Ik neem aan dat die twee site in verschillende subnets zitten.
ping is een icmp request en kan dus niet zonder meer over een subnet boundary komen.
Ja twee verschillende subnets. Door een tracert zag ik dat hij de VPN tunnel niet pakt maar ipv daarvan de switch pakt en vervolgens naar buiten gaat.

Client1 > Server1 > Router1 > Switch < Router2 < Server2 < Client2

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2015 10:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Site A (Office)
Router 192.168.1.1
Server 192.168.1.2
Client 192.168.1.103 (DHCP)

Site B (Branch)
Router 192.168.2.1
Server 192.168.2.2
Client 192.168.2.103

De VPN verbinding word gemaakt via Routing and Remote Acces van ServerA naar het WAN IP van RouterB.

Verwijderd

Topicstarter
Ik neem aan dat ik op de client een route add moet toevoegen, is 192.168.2.0 255.255.255.0 192.168.2.1 dan de juiste route?

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Maar als je RRAS server niet je router is, wat heb je dan toegevoegd aan de routingtabellen?
Pagina: 1