Moet verkoper verzendkosten betalen bij incomplete levering?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-10 19:11
Stel, ik bestel bij een webshop product A, B, C, D en E.
Ik moet verzendkosten betalen voor de levering hiervan. Dat doe ik dan ook.

Bij ontvangst blijkt dat product E er niet bij zit. De verkoper geeft aan dat hij één dag later dat product wel weer op voorraad heeft. Er vanuit gaande dat ik dat product wel gewoon wil, wat is dan het 'juiste' scenario?

1. De verkoper verzend product E alsnog na, zonder extra verzendkosten in rekening te brengen;
2. De verkoper verzend product E alsnog na, maar ik moet wel weer verzendkosten betalen;
3. De verkoper crediteert mij het bedrag van product E, en ik mag zelf weten of ik product E alsnog wil bestellen. Aangezien het dan om een nieuwe/separate bestelling gaat, moet ik daar wederom zelf de verzendkosten voor betalen;
4. Iets anders [toelichting aub :) ].

Ik zit namelijk in een soort van situatie zoals hierboven, maar ik heb het scenario even wat abstracter gemaakt zodat dit voor anderen wellicht ook informatief kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
1 of 3 natuurlijk. Mag niet ten nadele van jou zijn. 3 alleen als jij daar voor kiest.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:04

Shunt

Boe

optie 1 natuurlijk jij hebt al betaald voor de verzendkosten van product A, B, C, D en E. Dat het bedrijf niet opgelet heeft dat is niet de fout van de consument.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• owner01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-10 16:21
Het lijkt me nogal apart dat je door een fout van de verkopende partij extra moet betalen.
Mij lijkt het juiste scenario daarom ook 1 maar ik ben geen jurist of dergelijke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:53

D4NG3R

kiwi

:)

Je betaald verzendkosten over een bestelling en niet per product.

Maaruhm uit de TS haal ik niet of de verkopende partij alsnog om extra verzendkosten vraagt. Maak je je niet gewoon druk om niks?

[ Voor 50% gewijzigd door D4NG3R op 11-06-2015 16:10 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:31
4. De bestelling wordt een dag later geleverd als artikel E wel leverbaar is, en zo heb je alles tegelijk.
Scheelt in de kosten voor het bedrijf & uiteindelijk dus ook voor de consument, dozen, transport, milieu etc.
Dat dagje kan dan wel gewacht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:24

Angeloonie

Cheeseburger Addict

thaan schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 16:11:
4. De bestelling wordt een dag later geleverd als artikel E wel leverbaar is, en zo heb je alles tegelijk.
Scheelt in de kosten voor het bedrijf & uiteindelijk dus ook voor de consument, dozen, transport, milieu etc.
Dat dagje kan dan wel gewacht worden.
Eh.. Product ABCD zijn al ontvangen door de TS als je een beetje gelezen had.

[ Voor 3% gewijzigd door Angeloonie op 11-06-2015 16:12 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:21
Angeloonie schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 16:12:
[...]

Eh.. Product ABCD zijn al ontvangen door de TS als je een beetje gelezen had.
Maar dat was wel de beste oplossing als ze dat zo gedaan hadden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ondernemer heb je altijd 2 opties:
-wachten tot de bestelling compleet is.
-op eigen kosten naleveren.

het zou wel van heel slecht ondernemerschap tonen als een bedrijf jouw voor de dubbele verzendkosten laat opdraven (of er moet specifiek over een gekomen zijn ivm anders langere levertijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropdeath
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-10 17:20
Ik zou inderdaad zelf ook voor de optie kiezen om te wachten tot de zending compleet is en dan pas versturen.
Duurt het langer dan 1 dag gewoon even met de klant in contact treden wat die wil.
En als de klant de andere spullen wel al wil hebben die alvast opsturen en dan op eigen kosten het tweede pakketje met het artikel wat niet op voorraad was opsturen.

www.nolimitoss.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
Zo hé, dat zijn veel snelle reacties.

Het is inderdaad zo dat ik producten A B C en D al ontvangen had.
Maar goed, het was al mijn sterke vermoeden dat ik niet zelf nog eens moet opdraven voor die verzendkosten.

Maar in dit scenario is het zo dat de verkoper niet zozeer heeft gevraagd wat ik nu wil, maar heeft gewoon gezegd dat het bedrag van product E gecrediteerd zou worden en nu op mijn account staat (die ik helemaal niet heb :/ ). Dat kan ik dan gebruiken bij een 'volgende bestelling'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enigmafan
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

enigmafan

Front- & backend ontwikkelaar

Daffie schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 16:07:
Stel, ik bestel bij een webshop product A, B, C, D en E...
De belangrijkste factor is, denk ik, welke voorwaarden heeft het bedrijf hieraan gesteld, en ben jij daarvan van te voren op de hoogte gesteld. Als er heel duidelijk staat dat je bijvoorbeeld een keuze hebt om alles direct te krijgen en die ene apart met extra verzendkosten, tja, dan betaal je extra verzendkosten. Wellicht kan je de algemene voorwaarden van het bedrijf in kwestie even doorkijken over dit onderwerp.

[ Voor 0% gewijzigd door enigmafan op 11-06-2015 16:21 . Reden: Spelfoutje ]

Mijn Sinterklaasspel voor de kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Hangt van de voorwaarden af waarmee de koper akkoord is gegaan, wat staat er in de voorwaarden?

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:24

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Daffie schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 16:20:

Maar goed, het was al mijn sterke vermoeden dat ik niet zelf nog eens moet opdraven voor die verzendkosten.

Maar in dit scenario is het zo dat de verkoper niet zozeer heeft gevraagd wat ik nu wil, maar heeft gewoon gezegd dat het bedrag van product E gecrediteerd zou worden en nu op mijn account staat (die ik helemaal niet heb :/ ). Dat kan ik dan gebruiken bij een 'volgende bestelling'.
Beetje lullige werkwijze, en als ze dit bij mij zouden doen had ik alles teruggestuurd naar ze en het ergens anders besteld.
En sowieso "crediteren" naar een account mag echt niet, je moet het geld gewoon terug krijgen.

[ Voor 5% gewijzigd door Angeloonie op 11-06-2015 16:24 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:41
Optie 1 is wel zo netjes imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daffie schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 16:20:

Als het bedrijf (een deel) van de bestelling annuleert (wat ze technisch niet zomaar mogen), dan heb je recht op je geld terug voor dat artikel. Dat er verzendkosten van toepassing zijn geweest op de overige artikelen zou al zo geweest zijn, dus extra verzendkosten terugvragen is niet van toepassing tenzij je duidelijk kan maken dat er sprake was van hogere verzendkosten vanwege dat inmiddels geannuleerde artikel.

Het bedrijf mag slechts een tegoed bieden als jij daarmee akkoord gaat.

Naar ik begrijp zou je bij alsnog bestellen middels dat tegoed, wederom verzendkosten moeten maken. Daar hoef je niet mee akkoord te gaan. Simpelweg omdat je al niet akkoord hoefde te gaan met het annuleren van (een deel van) de originele overeengekomen bestelling. Die dienen ze gewoon in compleetheid te leveren voor het overeengekomen bedrag.

Zoals hierboven al iemand zei: rare werkwijze. Nog niet eerder gezien :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2015 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
Hm, ze blijven lastig doen :/

Heeft iemand bronnen voor het een en ander?
enigmafan schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 16:21:
[...]

De belangrijkste factor is, denk ik, welke voorwaarden heeft het bedrijf hieraan gesteld, en ben jij daarvan van te voren op de hoogte gesteld. Als er heel duidelijk staat dat je bijvoorbeeld een keuze hebt om alles direct te krijgen en die ene apart met extra verzendkosten, tja, dan betaal je extra verzendkosten. Wellicht kan je de algemene voorwaarden van het bedrijf in kwestie even doorkijken over dit onderwerp.
Ik heb de algemene voorwaarden doorgelezen van de betreffende webshop, en daarin staat nergens dat een dergelijke constructie gehandhaafd wordt indien bepaalde producten (vanwege welke reden dan ook) niet met de initiële bestelling/verzending mee gestuurd worden.

[ Voor 84% gewijzigd door Daffie op 11-06-2015 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:13
Op de eerste plaats apart dat ze het annuleren als ze een dag later de volledige bestelling compleet hadden :S
Op de tweede plaats heb je besteld en betaald. Dus moet er geleverd worden. Mocht blijken dat een product niet meer leverbaar is, dán kan deze natuurlijk uit de bestelling gehaald en dan behoor je het geld gewoon terug op je bankrekening te krijgen. Niet als shoptegoed. Tenzij je met een cadeaukaart oid hebt betaald, dan mag die weer opgewaardeerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10 21:12
Laatst had ik zoiets bij een webwinkel. Dat was zonder discussie optie 1.

Koper laten opdraaien, zou mijn laatste aanschaf zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floorcleaner
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-10 01:29
Al mijn leveranciers doen optie 1. De meeste zijn zelfs zo beleefd een mail te sturen met de vraag of ik het na te leveren product nog wel wil , als het bijvoorbeeld 14 dagen later is...

Lijkt me meer dan netjes , deze regelingen.

Ik vermoed dat naleveringen wel gedeeltelijk in de prijs gerekend zitten bij veel leveranciers....
Pagina: 1