Toon posts:

3 beeldschermen tegelijk probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik heb een probleem waar ik niet uitkom , ik heb een pc met daarop 3 beeldscherm aansluitingen .
hdmi , vga , & dvi .
Nu wilde ik 3 schermen tegelijk gaan gebruiken de schermen die ik heb zijn :
1x Digitale tv 32 inch (hdmi & vga ) & 2 acer tft monitoren (vga)

Ik krijg ze helaas niet alle 3 tegelijk werkend los van elkaar en 2 samen werken ze wel
maar met z'n 3en tegelijk niet .

Mijn moederbord is : GA-Z77X-D3H (rev. 1.0) en ik gebruik de onboard videkokaart

Nu had ik ergens gelezen dat je alleen 3 schermen tegelijk kan gebruiken als 2 van de schermen dezelfde resolutie hebben (heb ik dus )
en die op de hdmi en dvi aansluitingen .
Dit heb ik dus gedaan met 2 actieve adapters - van hdmi naar vga & dvi naar vga

en dan het 3e scherm (32inch tv in dit geval ) op de vga aasnluiting

Ook dit heb ik geprobeerd maar geen resultaat , steeds is er 1 scherm wat niet werkt .

Weet iemand hier mischien een oplossing voor ?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:51

D4NG3R

kiwi

:)

De Intel HD2500 of 4000 chip doet voor zover ik weet alleen aan 3 monitoren als je er 2 (of 3) aansluit op een DP en dan een 3e op een van de andere poorten.

Simpele oplossing: Koop een externe GPU, een simpele HD5450 volstaat bijvoorbeeld al aangezien je bij Z77 planken de onboard GPU kan blijven gebruiken terwijl er een externe kaart aanwezig is.
Dit heb ik dus gedaan met 2 actieve adapters - van hdmi naar vga & dvi naar vga
Linkje naar deze dingen? Die krengen kosten namelijk vrij veel geld, als je adaptertjes van < 50 euro hebt zijn het nepdingen die bij de meeste configuraties weinig tot niks doen. Niet alsof echte je hier gaan helpen.

[ Voor 31% gewijzigd door D4NG3R op 11-06-2015 16:07 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie !

Dan zal het inderdaad een externe gpu worden , zit ik met een xfx radeon 5450 (28euro) dan goed ?
Ik heb verder niet heel veel verstand van computers haha :D

De dvi naar vga is een adapter van startech was rond de 50 euro
http://www.kabelstore.nl/...ink-naar-vga-adapter.html

de hdmi naar vga staat eigenlijk geen merk op en heb deze voor niet al te duur via marktplaats over kunnen nemen

Maar als ik het goed begrijp kan ik dus met een externe gpu wel alle drie de aansluitingen gebruiken ?

Nogmaals bedankt voor de reactie !

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:51

D4NG3R

kiwi

:)

Google even of dat moederbord de onboard aansluitingen actief (kan) laat wanneer je een externe GPU aansluit.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken