Toon posts:

GFX 970

Pagina: 1
Acties:
  • 219 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik heb momenteel een Asus GTX 560.
Daar deze wat zwakjes begint te worden zou ik graag overschakelen naar de GFX 970.

Mijn vragen:
1. Is dit een juiste keuze? (Prijs/kwaliteit) of zijn er nog betere voor deze prijs (of zelfs minder)?
2. Gaat deze binnenkort in prijs zakken (1-2 maanden) omdat er bijna nieuwere kaarten aankomen?
3. Van welke merk zou ik deze het best kopen? G1, Asus, MSI, ...
4. Coil Whine?

Alvast bedankt!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Veel van je vragen kun je al terug vinden met eigen inzet en google en dit forum.

39

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-01 15:59

garriej

Ik las ondertieten.

1. De 970 is een prima kaart. prijs/kwaliteit is meestal meer iets voor AMD.
2. Zakkende prijs is mogelijk, waarschijnlijk zakt de prijs wel in 2 maanden ja. hoeveel? geen idee
3. Vooral voorkeur. Zijn allemaal wel goed eigenlijk.
4. Die mogelijkheid is er ja.

Verwijderd

Topicstarter
Ik bundel deze even samen in mijn topic.

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Dit is jou topic.

Verwijderd

Topicstarter
Garriej, heb je soms nog andere videokaarten die je me kunt aanraden?

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

de r290 van AMD is een kaart met prima prijs/kwaliteit verhouding. en doet bijna niet onder voor de 970 http://www.anandtech.com/bench/product/1068?vs=1355 op hogere resoluties doet de 290 het vaak zelfs beter.

[ Voor 15% gewijzigd door garriej op 11-06-2015 15:59 ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

De R9 290 is qua prijs/prestatie zeker een stuk beter, een GTX970 is op fullHD zo'n 10% sneller gemiddeld, maar zo 20-30% duurder.

Wel een hoger verbruik, maar eer je dat terugverdiend zitten er ben je heel veel uren verder, 2 jaar als je erg stevig gamed, ben je meer van de "geniet, maar game met mate",dan mag je blij zijn als je het na 4 jaar terugverdient hebt.

De pricewatch: Gigabyte GV-R929OC-4GD, pricewatch: MSI Radeon R9 290 Gaming 4G en de pricewatch: Club 3D Radeon R9 290 royalAce zijn qua prijs/prestatie de interessantste R9 290's.

Interessante GTX970's zijn de pricewatch: MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G en de pricewatch: Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5. Al ziet de pricewatch: Gainward GeForce GTX 970 4GB Phantom er ook interessant uit, en die is een stuk goedkoper.

People as things, that’s where it starts.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:15

br00ky

Moderator Harde Waren
Beste decreta,
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!). Je topic hoort dus in Componenten Aankoopadvies thuis waar CAA beleid geldt. Daarbij is het op het hele forum gebruikelijk dat je eerst zelf gedegen en goed onderzoek doet vóór je een vraag stelt. De zaken die je hier aankaart zijn vrij gemakkelijk te achterhalen, dus lijkt uit je vraagstelling niet dat je voldoende informatie hebt verzameld.

Ik sluit dat ook je topic. Het staat je vrij een nieuw topic te openen in CAA. Neem daarbij wel de gestelde eisen in acht (zoals bijv. een goede titel die iets meer zegt ;) ).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.