SK: Calcium uit melk halen

Pagina: 1
Acties:
  • 82 views sinds 30-01-2008

• DaVincy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-01-2019
Dit is voor mij best belangrijk om te weten, jullie weten waarschijnlijk wel waarom. |:(

Wij willen de hoeveelheid Calcium aan tonen in melk. En het verschil met 'Calcium rijke' melk.
Het plan is:
Eerst laten we de Ca2+ ionen reageren zodat het een onoplosbaar zout wordt. We willen dit afvilteren. Maar we zijn bang dat naast het zout, ook vetten en eiwitten in het filtraat blijven zitten. Weet iemand een manier dit te voorkomen? of moeten we het helemaal anders aanpakken?

Ik hoop dat deze niet gesloten wordt, zou ik erg klote vinden.

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

Op zondag 17 juni 2001 21:13 schreef DaVincy het volgende:
Dit is voor mij best belangrijk om te weten, jullie weten waarschijnlijk wel waarom. |:(

Wij willen de hoeveelheid Calcium aan tonen in melk. En het verschil met 'Calcium rijke' melk.
Het plan is:
Eerst laten we de Ca2+ ionen reageren zodat het een onoplosbaar zout wordt. We willen dit afvilteren. Maar we zijn bang dat naast het zout, ook vetten en eiwitten in het filtraat blijven zitten. Weet iemand een manier dit te voorkomen? of moeten we het helemaal anders aanpakken?

Ik hoop dat deze niet gesloten wordt, zou ik erg klote vinden.
huh is dit soms voor een tentame of voor een ander iets van school zo ja je scheikunde leraar zal het wel weten. zoniet dan mag deze wel open blijven.

Lekker zijn is een gave :)

Verwijderd

VWO is toch ten einde... :?

• DaVincy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-01-2019
DE LERAAR WIL NIKS VERTELLEN!!!!!!!!!!
Sjit... nu ben ik de lul

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

Op zondag 17 juni 2001 21:30 schreef DaVincy het volgende:
DE LERAAR WIL NIKS VERTELLEN!!!!!!!!!!
Sjit... nu ben ik de lul
slotjuh
probeer is www.scholennet.nl

Lekker zijn is een gave :)

Verwijderd

Probeer het zo:

Filter melk zonder toegevoegd zout. Blijft er niets hangen: goeie 'nul' situatie.

Neem een natriumzout voor je oplossing, natrium wordt met niets onoplosbaar.

Melk en zoutoplossing mengen, nogmaals filteren. Blijft er nu wel wat hangen, ligt dat aan de calciumbinding.

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11-2025
Zucht probeer nou niet telkens om de got_is_geen_huiswerk_hulp regeling om te komen.... voor huiswerkhulp heb je scholieren.com en genoeg andere boute scholieren sites.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.