[V&A] Advertenties 'in de buurt'

Pagina: 1
Acties:

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:40

The Executer

Lekker belangrijk!

Topicstarter
In de V&A wordt mij een optie geboden om advertenties 'in de buurt' te bekijken. Door middel van het invullen van de postcode wordt er een zoekopdracht uitgevoerd en het resultaat op een kaart getoond. Wanneer ik kies voor postcode 8433 krijg ik een overzicht van de advertenties in 'noord' Nederland. Bewust tussen haakjes, want ook een gedeelte van de Flevopolder wordt meegenomen. Geen probleem,

Kies ik nu echter rechtsbovenin voor advertentielijst ipv kaart krijg ik alle advertenties uit heel Nederland te zien (Naaldwijk, Barendrecht, Heythuysen, etc). Het scherm toont dan echter nog steeds Zoeken in Advertenties 'in de buurt'.

Daarnaast is het niet geheel duidelijk op basis van welke afstand deze zoekopdracht uitgevoerd is, mogelijk dat dit vermeldt kan worden? Of is dit afhankelijk van het aantal zoekresultaten binnen een bepaald gebied?

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ik heb hier een ticket voor aangemaakt :)

Intentionally left blank

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:40

The Executer

Lekker belangrijk!

Topicstarter
Wat is de status van dit ticket? Ik zie zojuist (n.a.v. mijn andere topic) dat dit nog steeds speelt.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

The Executer schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 15:22:
In de V&A wordt mij een optie geboden om advertenties 'in de buurt' te bekijken. Door middel van het invullen van de postcode wordt er een zoekopdracht uitgevoerd en het resultaat op een kaart getoond. Wanneer ik kies voor postcode 8433 krijg ik een overzicht van de advertenties in 'noord' Nederland. Bewust tussen haakjes, want ook een gedeelte van de Flevopolder wordt meegenomen. Geen probleem,
Je kan zelf de kaartweergave aanpassen aan je eigen smaak. Het centrum ligt (ik gok 50km) vanaf het opgeven punt.
Kies ik nu echter rechtsbovenin voor advertentielijst ipv kaart krijg ik alle advertenties uit heel Nederland te zien (Naaldwijk, Barendrecht, Heythuysen, etc). Het scherm toont dan echter nog steeds Zoeken in Advertenties 'in de buurt'.
Het is technisch bij ons niet mogelijk om de gekozen kaart te vertalen naar een lijst omdat er simpelweg geen manier is om daarin de lat/lon-coördinaten om te zetten. Daarnaast zie ik het ook niet als een heel gebruikelijk scenario.
Die schakeling tussen kaart- en lijstweergave is daardoor eigenlijk niet heel passend bij 'in de buurt', maar het is technische eenvoudiger om 'm erbij te houden dan dat daar te verbergen.
Daarnaast is het niet geheel duidelijk op basis van welke afstand deze zoekopdracht uitgevoerd is, mogelijk dat dit vermeldt kan worden? Of is dit afhankelijk van het aantal zoekresultaten binnen een bepaald gebied?
Voor de kaartweergave kom je gewoon op een 'vaste' standaardafstand die je daarna zelf kunt aanpassen. Een tekstje erbij zetten maakt het dat alleen maar meer verwarrend omdat het ook daarvan heel lastig is om dat goed bij te werken.
The Executer schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 10:31:
Wat is de status van dit ticket? Ik zie zojuist (n.a.v. mijn andere topic) dat dit nog steeds speelt.
Ik denk niet dat dit ooit opgelost gaat worden.