Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Netgear model kopen

Pagina: 1
Acties:

• mrcosmo
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-04-2021
Beste allen,

Ik heb thuis een wndr7000(oud model) en wil ivm wifi naar zolder iets kopen wat sneller is.
Uiteraard wil ik weer een NETGEAR dit omdat deze gewoon goed heeft gewerkt.
Hieronder mijn apparaten die op wifi en kabel zitten:
ps4
2 ipads
1 laptop
1 pc
2 telefoons
1 apple tv
1 smarttv
popcorn hour

omdat ik nu de pc naar zolder heb verhuist is deze een stuk minder stabiel en snel geworden.
iemand advies welke netgear bij mij past? budget is geen probleem maar geen overkill
zit zelf aan de netgear r7000 te denken ook onderstaande review is aardig en reviews op tweakers zijn redelijk
http://nl.hardware.info/r...nieuwe-eindbaas-conclusie

iemand advies in deze?

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Trek een kabel. Die R7000 is op papier inderdaad veel sneller, maar dat is hoofdzakelijk aan 5GHz te danken. Met een paar vloeren ertussen blijft er van het 5GHz signaal niets over, en val je dus terug op 2.4GHz. Dat doet je huidige AP al prima. Dus als je huidige AP niet voldoet, zal geen enkele AP voldoen.

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
De R7000 heeft een prima bereik, mits deze goed geplaatst is. Hangt natuurlijk ook weer af van je woonomgeving.

Gebruik je Wi-Fi op je computer? Indien mogelijk zou ik gewoon een kabel trekken. Dit zorgt voor de meest snelle en stabiele verbinding.

Reviews

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:11

Umbrah

The Incredible MapMan

De vuistregel is, omdat Wifi een gedeeld medium is, zwaar storingsonderhevig, en een beperkt frequentiespectrum heeft (met hoeveel buren deel je je frequentie? Er zijn er maar drie effectief), dat je een kabel wilt trekken voor alles wat je niet vaker dan een week verplaatst. Wifi is bovendien ooit ontworpen om met een kort bereik (een ruimte, niet een hele woning) en weinig zendvermogen om één ruimte van wifi te voorzien, zodat je minder het probleem hebt van overlappende netwerken en frequenties (torenflat Amersfoort; 48 netwerken; nutteloze wifi; de kracht van 5GHz is juist het korte bereik daar, ik wou dat iedereen z'n 2,4GHz ging onderklokken).

Dat gezegd, ga ik dus mee met m'n medetweakers. Een nieuw AP kopen te vervanging is vrij nutteloos... want zeker met AC en 5GHz schiet jij op de zolder niets op. Zeker voor een PC. Trek een kabel dus. Zelfs al is het maar voor een extra accesspoint (wifi gaat doorgaans ook maar in twee dimensies: opzij, niet omhoog of omlaag).

• mrcosmo
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-04-2021
Mijn huidige netgear wndr heeft ook 5ghz, overigens heeft de pc een draadloze verbinding en staat nu dus op zolder. het werkt maar nu is de pc minder snel/stabiel. Ik weet dat een kabel sneller en stabieler is maar ik zou graag wifi willen(lees the misses) :)

maar ik dacht misschien sla ik 2 vliegen in 1 klap omdat de wndr al verouderd is en de beveiliging firmware al misschien gekraakt is.....maar als ik met de snelheid niets op schiet ga ik niet 200 euro uitgeven.

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-11 07:40
Accesspoint boven zetten met 1 kabel naar de router?

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:11

Umbrah

The Incredible MapMan

Of offer wat bestaande bekabeling op (COAX buis? Losse randaarde ergens die niet gebruikt wordt?)... je zou powerline kunnen proberen maar ook dat is verre van ideaal.
Pagina: 1