Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VluggeJ4pie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18-07 14:15
Ik zoek een?
Ik wil een triple monitor setup of 1 groot 4k scherm om het programmeren thuis weer op te pakken. Momenteel heb ik al een 27inch 144hz asus scherm om te gamen. Dit scherm wil ik sowieso behouden. Als ik 4k ga dan hou ik deze er naast voor als ik CSGO speel of een andere FPS online. Als ik voor een triple monitor setup ga wordt dit asus scherm het middelste scherm in mijn scherm setup.

Wat is je budget?
Ik heb momenteel niet een max budget. Een groot 4k scherm is vrij duur dus laten we in dat geval 600/700 euro zeggen.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Zoals ik al eerder aangaf gaat het om een setup waarmee ik wil programmeren (webdevelopment) en wil gamen. Af en toe wil ik ook nog wel eens een potje pokeren.

Mijn concrete vragen:

- Kan ik op een r9 280x 3 monitoren aansturen?
- Kan ik op een r9 280x 1 4k monitor aansturen?
- Wat zouden jullie aanbevelen momenteel als je bang voor buck kijkt.
- Kan ik games op 1080p spelen als ik een 4k monitor neem?

Lijstjes:

Triple monitor setup
#ProductPrijsSubtotaal
2Acer 276HLbmdp Zwart€ 180,50€ 361,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 361,-

4k scherm van mijn voorkeur:

#ProductPrijsSubtotaal
1Philips BDM4065UC Zwart€ 738,90€ 738,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 738,90

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:58
Wat heb je zelf al gevonden?
Moet niet heel moeilijk zijn om de vragen over de 280(x) en of je games op een andere resolutie kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VluggeJ4pie
loki504 schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 15:34:
Wat heb je zelf al gevonden?
Moet niet heel moeilijk zijn om de vragen over de 280(x) en of je games op een andere resolutie kan spelen.
Ik heb al rondgekeken en een 4k monitor draaien is geen probleem. Ik vroeg me af of ik met de 280x ook 3 monitoren kan aansturen. Hier vindt ik allemaal verschillende dingen over op internet maar geen sluitend antwoord vandaar ook mijn vraag.

Wat betreft de resolutie: Tuurlijk kan je 1080p draaien op een UHD scherm. Echter vroeg ik me af of het er ook redelijk uit ziet en of je ook gekke scaling dingen krijgt. Lees: dat laatste heb ik totaal geen kaas van gegeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:06

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik gebruik het weliswaar niet om te programmeren, maar wel werkgerelateerd (tekensoftware) waarbij ik een hoge resolutie nodig heb. Ik ben (thuis) van een dual screen naar een 28"4k scherm gegaan, en dat had ik veel eerder moeten doen. Links een half scherm als tekenblad, rechtsboven een hoop tools die daarbij horen, en rechtsonder excel/browser voor technische gegevens. Heerlijk!

Scaling is geen probleem, immers is de resolutie exact 2x zo hoog, en 2x zo breed als 1920x1080. Daar merk je dus maar vrij weinig van. Hoogstens dat je een scherm hebt met een langzamere response.
28" Schermen kosten 540-600 euro

Waarom heb je eigenlijk een 40" scherm gekozen? Ik weet niet hoe ver je er van af gaat zitten, maar ik ben bang dat je je nek flink gaat trainen met zo'n scherm. Als je er verder van af wil zitten, is dat weer geen eerlijke vergelijking met een triple monitor setup.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
VluggeJ4pie schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 14:46:
  1. Kan ik op een r9 280x 3 monitoren aansturen?
  2. Kan ik op een r9 280x 1 4k monitor aansturen?
  3. Wat zouden jullie aanbevelen momenteel als je bang voor buck kijkt.
  4. Kan ik games op 1080p spelen als ik een 4k monitor neem?
  1. Ja
  2. Ja
  3. Kom ik zo op terug
  4. Ja
Ik zou niet 2x een 1920x1080 monitor naast een 2560x1440 monitor gebruiken. Je gaat je ongetwijfeld irriteteren aan de verschillen, maar buiten dat kan je de extra ruimte van 2560x1440 schermen ook goed gebruiken voor programmeren.

Overigens zijn er dan niet veel opties. Je zou nog kunnen kijken naar de Dell Ultrasharp U2515H, maar dan heb je wel een afwijkende maat. Aan de andere kant zou je dat ook hebben met de BDM4065UC.
Dit lijkt mij een uitstekende optie voor jou. Qua pixeldichtheid is het vergelijkbaar met 2560x1440 @ 27", alleen heb je anderhalf keer zoveel ruimte in zowel de hoogte als de breedte. Dit scherm zal je dus ook nog meer pixel real estate bieden dan 2x 27" 2560x1440 erbij plaatsen. Verder lijkt het me ook effectiever gebruik van je pixeloppervlak. Voor programmeren wil je vooral ruimte in de hoogte, zodat je veel regels code tegelijk kunt weergeven. Daarnaast kan je hiermee prima drie vensters van 1280 pixels breed naast elkaar weergeven. Op 2x 27" 2560x1440 zouden dat er dan vier zijn, maar met maar twee derde van de hoogte, bovendien wordt dat erg breed kan ik je uit ervaring vertellen.
VluggeJ4pie schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 15:41:
Echter vroeg ik me af of het er ook redelijk uit ziet en of je ook gekke scaling dingen krijgt.
Dat zou gewoon goed moeten gaan, maar voor de zekerheid zou je het nog kunnen vragen in [Ervaringen] Philips BDM4065UC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-06 04:10
VluggeJ4pie schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 15:41:
[...]

Ik heb al rondgekeken en een 4k monitor draaien is geen probleem. Ik vroeg me af of ik met de 280x ook 3 monitoren kan aansturen. Hier vindt ik allemaal verschillende dingen over op internet maar geen sluitend antwoord vandaar ook mijn vraag.

Wat betreft de resolutie: Tuurlijk kan je 1080p draaien op een UHD scherm. Echter vroeg ik me af of het er ook redelijk uit ziet en of je ook gekke scaling dingen krijgt. Lees: dat laatste heb ik totaal geen kaas van gegeten.
2 schermen via DVI en 1 scherm via HDMI dat werkt prima.

http://www.reddit.com/r/b..._those_who_have_actually/

En zo zijn er nog meerdere.

*knip* dit kan natuurlijk aardiger

[ Voor 10% gewijzigd door br00ky op 11-06-2015 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:58
Je kan prima ggamen op een andere resolutie. Alleen moet je er voor zorgen dat iedere pixel 1a2 keer geplaatst moet worden. Als je het op 1.5 zet zal het er belapert uitzien. Dus 1080p geen prorbleem 1440p. Ja dat wil je niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
legendareN schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 15:51:
2 schermen via DVI en 1 scherm via HDMI dat werkt prima.
Dat gaat natuurlijk niet werken! Voor de Asus Republic Of Gamers Swift PG278Q (ik ga er van uit dat hij die bedoelt) heb je DisplayPort 1.2 nodig. Voor de BDM4065UC zou je ook DisplayPort 1.2 nodig hebben.

Buiten dat heb je altijd minimaal 1x DisplayPort nodig als je drie schermen of meer wilt aansturen, omdat videokaarten nooit meer dan twee clock signal generators hebben om schermen in TMDS modus aan te sturen, wat nodig is voor DVI en HDMI.

Nog een reden waarom het misschien niet zo werken is dat niet elk scherm resoluties boven 1920x1080 / 1920x1200 ondersteund over HDMI. Ja, de standaard kan al vanaf HDMI 1.3 resoluties hoger dan dat aan, maar dat wordt lang niet altijd geïmplementeerd, zowel op videokaarten als schermen. Zo was de Radeon 7970 de eerste videokaart voor zover ik weet dat hoger dan 1920x1200 kon aansturen over HDMI zonder tweaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VluggeJ4pie
Kid Jansen schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 15:51:
[...]
  1. Ja
  2. Ja
  3. Kom ik zo op terug
  4. Ja
[...]

Ik zou niet 2x een 1920x1080 monitor naast een 2560x1440 monitor gebruiken. Je gaat je ongetwijfeld irriteteren aan de verschillen, maar buiten dat kan je de extra ruimte van 2560x1440 schermen ook goed gebruiken voor programmeren.

Overigens zijn er dan niet veel opties. Je zou nog kunnen kijken naar de Dell Ultrasharp U2515H, maar dan heb je wel een afwijkende maat. Aan de andere kant zou je dat ook hebben met de BDM4065UC.

[...]

Dit lijkt mij een uitstekende optie voor jou. Qua pixeldichtheid is het vergelijkbaar met 2560x1440 @ 27", alleen heb je anderhalf keer zoveel ruimte in zowel de hoogte als de breedte. Dit scherm zal je dus ook nog meer pixel real estate bieden dan 2x 27" 2560x1440 erbij plaatsen. Verder lijkt het me ook effectiever gebruik van je pixeloppervlak. Voor programmeren wil je vooral ruimte in de hoogte, zodat je veel regels code tegelijk kunt weergeven. Daarnaast kan je hiermee prima drie vensters van 1280 pixels breed naast elkaar weergeven. Op 2x 27" 2560x1440 zouden dat er dan vier zijn, maar met maar twee derde van de hoogte, bovendien wordt dat erg breed kan ik je uit ervaring vertellen.

[...]

Dat zou gewoon goed moeten gaan, maar voor de zekerheid zou je het nog kunnen vragen in [Ervaringen] Philips BDM4065UC.
Bedankt voor je uitgebreide antwoord!!

Mijn hoofdmonitor ben ik vergeten te vermelden maar dat is onderstaande monitor. Dat is een 1080 monitor op 144hz, wellicht dat je dat verward hebt met 1440p. Als ik er dus 2 1080p monitoren van 27 inch bij neem dan zou dat dus 3x 1080p worden.

pricewatch: Asus VG278HE Zwart

Daarnaast heb ik de volgende r9 280x

pricewatch: Gigabyte GV-R928XOC-3GD Rev. 2.0

Deze heeft niet 2x dvi, is het dan nog mogelijk om 3 monitoren aan te sluiten. Op sommige fora las ik namelijk dat dit wellicht niet kan omdat ze niet op de zelfde groep zitten (???)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legendareN
Kid Jansen schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 16:00:
[...]

Dat gaat natuurlijk niet werken! Voor de Asus Republic Of Gamers Swift PG278Q (ik ga er van uit dat hij die bedoelt) heb je DisplayPort 1.2 nodig. Voor de BDM4065UC zou je ook DisplayPort 1.2 nodig hebben.

Buiten dat heb je altijd minimaal 1x DisplayPort nodig als je drie schermen of meer wilt aansturen, omdat videokaarten nooit meer dan twee clock signal generators hebben om schermen in TMDS modus aan te sturen, wat nodig is voor DVI en HDMI.

Nog een reden waarom het misschien niet zo werken is dat niet elk scherm resoluties boven 1920x1080 / 1920x1200 ondersteund over HDMI. Ja, de standaard kan al vanaf HDMI 1.3 resoluties hoger dan dat aan, maar dat wordt lang niet altijd geïmplementeerd, zowel op videokaarten als schermen. Zo was de Radeon 7970 de eerste videokaart voor zover ik weet dat hoger dan 1920x1200 kon aansturen over HDMI zonder tweaks.
Aha dus mijn 290 is op magische wijze wel aan het werken met 2x dvi en 1x hdmi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VluggeJ4pie
Kid Jansen schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 16:00:
[...]

Ook richting jou mijn excuses, mijn huidige monitor is de:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
VluggeJ4pie schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 16:00:
Mijn hoofdmonitor ben ik vergeten te vermelden maar dat is onderstaande monitor. Dat is een 1080 monitor op 144hz, wellicht dat je dat verward hebt met 1440p. Als ik er dus 2 1080p monitoren van 27 inch bij neem dan zou dat dus 3x 1080p worden.

Ik had iets te snel gelezen inderdaad, ik dacht dat het om 1440p 144Hz ASUS ging en dan kom je vrijwel automatisch bij de ROG Swift uit (er is nog wel een ASUS met die specs verkrijgbaar, maar die is echt niet uit).
Daarnaast heb ik de volgende r9 280x

pricewatch: Gigabyte GV-R928XOC-3GD Rev. 2.0

Deze heeft niet 2x dvi, is het dan nog mogelijk om 3 monitoren aan te sluiten.
Dat kan prima, want die heeft 2x mDP 1.2, DVI en HDMI.
legendareN schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 16:01:
Misschien dat het voor HDMI niet meer nodig is om in TMDS modus te werken vanaf versie 1.4... Welke videokaart heb je precies en welke schermen stuur je er mee aan? Ik neem aan dat je ook geen gekloonde schermen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
legendareN schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 16:01:
[...]

Nee jij hebt een R9 290 en geen R9 280X. Een hele andere kaart dus.

Voor een standaard R9 280X moet je gebruik maken van Display Port bij drie schermen of een Sapphire Flex kaart hebben.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VluggeJ4pie
-The_Mask- schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 16:42:
[...]

Nee jij hebt een R9 290 en geen R9 280X. Een hele andere kaart dus.

Voor een standaard R9 280X moet je gebruik maken van Display Port bij drie schermen of een Sapphire Flex kaart hebben.
Ik moet dus 2x dp en 1x dvi of hdmi gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Dit overzichtje gaat je helpen:

Afbeeldingslocatie: http://www.sapphiretech.com/Flex/images/FleX_work.jpg

bron: http://www.sapphiretech.com/Flex/FleX_Eng_apply.html

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
VluggeJ4pie schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 16:48:
Ik moet dus 2x dp en 1x dvi of hdmi gebruiken?
Dat is inderdaad de beste optie, maar 2x DVI + DP en DVI + HDMI + DP werken ook, zoals je ook in het overzichtje van EWK kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VluggeJ4pie
De pricewatch: Acer 276HLbmdp Zwart beschikt over displayport, ik moet dan alleen dus 2x een converter hebben naar mini-dp.

Dan weet ik voor nu even genoeg en ga ik er nog eens goed over nadenken wat ik ga doen. De 4k optie is wel ongeveer 2x zo duur namelijk.

Bedankt voor al jullie reactie's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Is geen converter voor nodig, want is het zelfde signaal. Is gewoon een simpele adapter voor de connector. Verder zijn er ook zat mDP <> DP kabels. Dat is soms zelfs nog goedkoper ook dan een adaptertje om van een DP <> DP kabel een mDP <> DP kabel te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legendareN
[b]Kid Jansen schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 16:29:

Misschien dat het voor HDMI niet meer nodig is om in TMDS modus te werken vanaf versie 1.4... Welke videokaart heb je precies en welke schermen stuur je er mee aan? Ik neem aan dat je ook geen gekloonde schermen hebt.
Ik heb de 290 van Sapphire, reference kaart.

2x Samsung syncmaster p2350
1x Samsung syncmaster s24b150 (schijt scherm, maar gebruik em alleen voor skype / telegram chat)

Dat de 280x niet zou kunnen met 3 schermen, met 2 dvi en 1x hdmi leek mij stug, aangezien sommige uitvoeringen die aansluitingen gewoon hebben. En omdat het op mijn 290 wel werkt. Blijkbaar heb ik dat verkeerd.

[ Voor 8% gewijzigd door legendareN op 11-06-2015 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Dat ie een aansluiting heeft, wil nog niet zeggen dat het tegelijkertijd werkt. Zie de tafel in mijn post.

[ Voor 4% gewijzigd door EWK op 11-06-2015 18:16 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legendareN
EWK schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 18:16:
Dat ie een aansluiting heeft, wil nog niet zeggen dat het tegelijkertijd werkt. Zie de tafel in mijn post.
Oh, ik ondervind anders geen enkel probleem. Wat zou er niet goed moeten werken? Alles draait gewoon 1080p en 60hertz. Oke niet de meest spectaculaire resolutie.

Maar draai het nu zo bijna ander half jaar. En nergens last van.

Je hebt het uiteraard over de 280x 8)7 lekker bezig vandaag ik

Vraag me af waarom de 290 het wel zo kan :P

[ Voor 11% gewijzigd door legendareN op 11-06-2015 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Volgens -The_Mask- is het omdat de 290 een nieuwere generatie is (280X is een rebrand van 7970 GHz edition: Tahiti XT2). Waarschijnlijk hebben (sommige) [url=GCN[/url] 1.1 en hoger videokaarten dan dus drie signal clock generators in plaats van twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legendareN
Kid Jansen schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 18:26:
Volgens -The_Mask- is het omdat de 290 een nieuwere generatie is (280X is een rebrand van 7970 GHz edition: Tahiti XT2). Waarschijnlijk hebben (sommige) [url=GCN[/url] 1.1 en hoger videokaarten dan dus drie signal clock generators in plaats van twee.
AMD’s reference design provides two DVI-I connectors, one HDMI port, and one DisplayPort on the mounting bracket. Using AMD’s EyeFinity multimonitor technology, you can connect as many as six displays to a single graphics card. GPUs in the Radeon R9 family now support up to three HDMI or DVI displays (previously the maximum was two), and the rest via the DisplayPort or DisplayPort adapters. There are some limitations, however: All the displays must support identical timings, for instance, and you must configure the display clocks and timing when booting the PC.

De 280's met 2 dvi aansluitingen en HDMI moet dus volgens dit stukje ook werken. In ieder geval, het is wel in de r9 familie :p
Pagina: 1