Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

problemen met ip adres

Pagina: 1
Acties:

• The Teller
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 28-11 13:42
hallo mede tweakers

ik heb sinds kort het probleem dat mijn server geen ip adres meer krijgt.
het gaat hierbij om een supermicro X7SPA-HF waarvan die de onboard netwerkpoorten gebruik.
verder gaat het om een router van kpn experiabox v8 (arcadyan VGV7519).

dingen die ik al geprobeerd heb:
1. netsh int ip reset log netsh winsock reset
2. gekeken dat er geen mac filter aanstaat
3. nieuwe windows erop gezet
4. op een andere router geprobeerd (hier bij werkt hij wel)
5. static ip

ik heb het nu tijdelijk opgelost door er een router (draytek vigor 2920) tussen te zetten met private ip dmz aan. Maar dat werkt lang niet optimaal is. Mijn idee is dat de experia box niet meer wil samen werken met het mac adres van beiden nic's, het enige wat ik nog niet geprobeerd heb is het resetten van de experia box, dit is alleen bewust gedaan aangezien ik dat pas als laatste optie zie. ook is het vervangen van de experia box geen optie aangezien die het signaal splitst in tv telefoon en internet.

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Heb je al een losse netwerkkaart geprobeerd?

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-11 12:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ik mis het stukje drivers ? Heb je de laatste driver al eens geinstalleerd voor je netwerkkaart? Zo te zien is dat een Intel netwerkkaart. Dus installeer eens de 20.0 drivers en probeer het dan opnieuw.

Wat geeft je Experiabox aan als je daarop inlogt? Ziet die hem wel?

[ Voor 12% gewijzigd door Frostbite op 11-06-2015 13:41 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:38
Zit het vlan niet goed ?

• The Teller
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 28-11 13:42
@kaalus
losse netwerkkaart nog niet geprobeerd

@frostbite
de laatste drivers staan erop dat zou niet het probleem meer mogen zijn aangezien die wel werk door die andere router.

nee hij laat hem niet zien op de experiabox.

@jeroen3
dat lijkt me sterk aangezien de rest van het huis het prima doet met de experiabox

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-11 12:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Pak anders eens een wat oudere driver (versie 18 oid) en test het dan. Wat is de duplex setting van je netwerkkaart (Fixed / Auto? )

Je geeft aan sinds kort... is het wat veranderd in je netwerk of heeft je Experiabox een update gekregen ?

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Driver gaat niet helpen als het een IP probleem is dat net is ontstaan, zeker niet als het aan een andere router prima werkt.

Firmware upgrade van de Experiabox zou het wel eens kunnen zijn, kijk eens of er een nieuwere of misschien oudere is. Reset hem ook eerst even helemaal.

• tomdabom
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-11 18:50
Gewoon die Experiabox de deur uit mikken. Bagger dingen.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:56
Om maar bij het begin te beginnen: heb je wel een link?

En: boot eens een ander OS, Ubuntu bv.
Pagina: 1