hallo mede tweakers
ik heb sinds kort het probleem dat mijn server geen ip adres meer krijgt.
het gaat hierbij om een supermicro X7SPA-HF waarvan die de onboard netwerkpoorten gebruik.
verder gaat het om een router van kpn experiabox v8 (arcadyan VGV7519).
dingen die ik al geprobeerd heb:
1. netsh int ip reset log netsh winsock reset
2. gekeken dat er geen mac filter aanstaat
3. nieuwe windows erop gezet
4. op een andere router geprobeerd (hier bij werkt hij wel)
5. static ip
ik heb het nu tijdelijk opgelost door er een router (draytek vigor 2920) tussen te zetten met private ip dmz aan. Maar dat werkt lang niet optimaal is. Mijn idee is dat de experia box niet meer wil samen werken met het mac adres van beiden nic's, het enige wat ik nog niet geprobeerd heb is het resetten van de experia box, dit is alleen bewust gedaan aangezien ik dat pas als laatste optie zie. ook is het vervangen van de experia box geen optie aangezien die het signaal splitst in tv telefoon en internet.
ik heb sinds kort het probleem dat mijn server geen ip adres meer krijgt.
het gaat hierbij om een supermicro X7SPA-HF waarvan die de onboard netwerkpoorten gebruik.
verder gaat het om een router van kpn experiabox v8 (arcadyan VGV7519).
dingen die ik al geprobeerd heb:
1. netsh int ip reset log netsh winsock reset
2. gekeken dat er geen mac filter aanstaat
3. nieuwe windows erop gezet
4. op een andere router geprobeerd (hier bij werkt hij wel)
5. static ip
ik heb het nu tijdelijk opgelost door er een router (draytek vigor 2920) tussen te zetten met private ip dmz aan. Maar dat werkt lang niet optimaal is. Mijn idee is dat de experia box niet meer wil samen werken met het mac adres van beiden nic's, het enige wat ik nog niet geprobeerd heb is het resetten van de experia box, dit is alleen bewust gedaan aangezien ik dat pas als laatste optie zie. ook is het vervangen van de experia box geen optie aangezien die het signaal splitst in tv telefoon en internet.