Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• IThengelo
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 29-05 10:34
Misschien een vreemde case maar als volg:
Voor een woning wil ik een aantal rolluiken maar aangezien er aan de binnenmuur geen spanningsbron zit en ik geen sleuven kan(wil) frezen zat ik te denken aan een andere optie.

Wat nou als ik in de bak van de rolluik een aantal kleine zonnecellen plaatst.. die een accu/batterij laat vullen en daarmee de rolluikmotor bedien.
Het enige probleem wat ik zo zie is dat er iig omvormer(s) nodig zijn aangezien de buismotoren eigenlijk allemaal op 230V werken.

Iemand nog ideen en suggesties waar ik op moet letten?

(Berekenen van accu-capaciteit en vermogensvraag door de motor moet nog gebeuren)

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:15

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik heb 2 rolluiken met een Somfy AC motor die elk 60W verbruiken.
Een beweging duurt ongeveer een minuut en je zou moeten bepalen hoe vaak per dag ze bewegen.
Het lijkt me een kostbaar verhaal om alleen een gleuf door de muur mee te vermijden.
De beschikbare oppervlakte bij een rolluk bak is best klein, misschien kan je aan een luifel denken?
Overigens heb ik buiten een leiding getrokken en deze via een kozijn naar binnen geleid.
Een fysieke schakelaar heb ik niet omdat de bediening met een RF remote gebeurt.
Somfy heeft DC 24V motoren, dat maakt het al een stuk eenvoudiger met zonnepanelen en een laadregelaar.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

• IThengelo
Bedankt voor je reactie.
Hier kan ik wel wat mee.. die 24v DC motoren zijn wellicht ook interessant.
De bedoeling is ook om het met RF te doen.
Het is niet alleen om enkel een gat te vermijden.. op de muur waarop de rolluiken komen zit ook geen wcd dus die zouden dan al weer aangelegd moeten worden.
Dat houdt in leidingen frezen en de muur opnieuw spack spuiten...

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:37

DukeBox

loves wheat smoothies

Die bestaan gewoon als kant en klaar product.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• IThengelo
Die heb ik met google alleen in australie gevonden haha
DukeBox schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 15:23:
Die bestaan gewoon als kant en klaar product.

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Warema heeft ze, is een Duits bedrijf maar bij diverse leveranciers in NL te krijgen. Was zelf verbaasd over de kleine opervlakte die maar nodig is, werkt niet anders dan een normale maar mogelijk kun je niet heel vaak open en dicht doen op een accu.
Had ze zelf ook bijna gekocht maar kon via een andere manier toch voeding krijgen op alle plekken waar ik het nodig had. Daarnaast was het bij het toen gangbare model niet mogelijk om ook horren tegen insecten te plaatsen.

[ Voor 12% gewijzigd door DukeBox op 11-06-2015 15:32 ]

• grizzlybear
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-10 18:43
Ook Harol verkoopt dit soort dingen. Gewoon even op google zoeken.

http://www.harol.nl/_rolluiken/_rolluik_voorzetrolluiken

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

^ Die kende ik nog niet eens...

Wareme in NL vind je hier: https://www.grafilux.nl/rolluiken/solar_rolluik/

• IThengelo
Oke thanks! Moeite van het bekijken zeker waard :)
Echter zelf maken is natuurlijk ook wel gaaf... wel op letten of het kostentechnisch de moeite waard is natuurlijk..

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:15

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Zoeken op Bubendorff solar levert genoeg hits in NL.
Nogmaals, geen goedkope oplossing :P

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

Pagina: 1