Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 20:19

duderuud

Sliden is koel

Topicstarter
In Maart 2014 een ipad Mini retina gekocht voor €389.

Al een tijde werkt de homeknop niet goed en de koptelefoonaansluiting is niet lekker, geluid valt soms half weg.
Met de iPad naar iCentre, daar gekocht.

iPad ziet er nog smetteloos uit (zelfs opgemerkt door verkoper daar). iPad zou opgestuurd worden naar reparatiecentrum, prima.

Krijg nu een prijsopgaaf van maar liefst €302 om 'm te repareren! Valt niet binnen garantie: "door schade van buitenaf" ?? Uiteraard direct naar iCentre gelopen voor uitleg.

Nu zeggen ze daar dat het geen garantie is omdat er een heel klein barstje in het scherm zou zitten en daardoor repareren ze de homeknop en koptelefoonaansluiting niet.

Ten eerste: Ik heb dat barstje nooit gezien, verkoper ook niet (op formulier ook aangegeven dat er geen schade was!).
Nu zeiden ze daarover dat het formulier niet leidend is, het onderzoek is leidend. (Waarom dan een formulier invullen??) Ik kreeg een foto te zien van een barstje (detailfoto dus geen idee of het mijn iPad is).

Maar stel dat er echt een barstje in zou zitten, als ik kom voor een homebutton en een koptelefoonaansluiting, dan kunnen ze toch geen garantie weigeren omdat er een klein barstje aan de zijkant van het scherm zou zitten?

Iemand hier ervaring mee? Ik ga sowieso informatie inwinnen bij mijn rechtsbijstand...

[edit]
Rechtsbijstand gebeld, die waren vrij duidelijk. Ten eerste heb je recht op een deugdelijk product en een barste in een scherm heeft niks te maken met een homeknop. Ik moest er dus een zaak van maken/indienen.

[ Voor 7% gewijzigd door duderuud op 11-06-2015 13:04 ]

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou niet eens accepteren dat er een barst in zit als je formulier aangeeft geen optische schade gezien.
dat ze waterschade niet kunnen zien in het icenter snap ik nog maar optisch had zichtbaar moeten zijn en ze hebben hem zelf ingenomen zonder schade dus de bewijslast ligt aan hun. of zitten ze onder een microscoop om die barst te laten zien in het glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Gelijk op je strepen gaan staan. Ten eerste heb je het product verstuurd zonder schade, ook bij dit standpunt blijven. Formulier zou waarschijnlijk wel leidend zijn als er wel schade aanwezig zou zijn, dus ook hier geen genoegen mee nemen. Aangeven dat er door meer mensen is geconstateerd dat er geen schade was op het moment van versturen, formulier dient als bevestiging. Moet dus zijn ontstaan tijdens transport en dat iCenter dit dient te verhelpen. Heb je toevallig foto's genomen van de iPad voordat je deze verstuurde? Heb jij het verstuurd of de medewerker bij iCenter?

Problemen bestonden al voor die tijd, staan los van de barst in het scherm. Ze moeten dan ook de door jou aangegeven problemen onder garantie repareren. Het weigeren van garantie is dan ook volstrekte nonsens. (Leuke slogan: Drie jaar garantie op Apple producten!!!!, maar we doen er niets mee.)

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 22:18
De beredenering is waarschijnlijk:
Er zit een barstje in het glas, dus de iPad is op de grond gevallen. Door de val zou het moederbord beschadigd kunnen zijn waardoor de homeknop niet meer werkt.
En defecten doordat je de iPad laat vallen, valt niet onder garantie.

Heb je je iPad mini wel eens laten vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxjj4
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 29-08 19:39
Als je de iPad laat vallen krijg je geen klein barstje lijkt mij.
En dan alsnog. Ook duderuud is onschuldig tot het tegendeel bewezen is, toch?

[ Voor 5% gewijzigd door Maxjj4 op 11-06-2015 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:25
iCentre is ook een ballentent. Die hebben mij ook meerdere malen geprobeerd te laten betalen voor zaken die apple betaalde.

Als het een optie is, gewoon naar de Apple store gaan of Apple iCentre laten bellen (dat was voor mij de oplossing :))

[ Voor 14% gewijzigd door laurens0619 op 12-06-2015 08:48 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimiferrari
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:05
Ik denk niet dat Apple gratis zou helpen. TS zit al over de 1 jaar (Maart 2014) fabrieksgarantie van Apple heen, maar je kan het nog altijd proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Topicstarter
Naar mijn weten heb ik 'm nooit laten vallen.

En inderdaad, het zou wel heel bizar zijn dat er een barst in zou zitten als ik 'm terug krijg want ik weet toch zeker dat 'ie echt smetteloos was.
Het zou toch niet zo zijn dat ze me een foto van een andere iPad tonen waar wel een barst in zat? :X

@dennisk: Geen foto's genomen (dat is blijkbaar nodig :X ), iCentre heeft iPad opgestuurd...

[ Voor 13% gewijzigd door duderuud op 12-06-2015 21:04 ]

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:03

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Waarschijnlijk is het betreffende formulier niet leidend voor het reparatie centrum wat weer een derde partij zal zijn. De rekening die jij hebt ontvangen is waarschijnlijk afkomstig van dit bedrijf en had helemaal niet naar jou verzonden moeten worden, deze rekening zal eerder aan iCenter verzonden moeten worden.

Jij hebt namelijk helemaal niets met het reparatie centrum te maken, oor alleen met iCenter. Samen met iCenter heb jij geconstateerd dat de iPad mini verzonden is zonder enige fysieke schade, dan is dat ook zo en zal tijdens transport of behandeling van de iPad mini iets voorgevallen zijn. Is dit niet het geval dan had de persoon bij iCenter die jouw garantie claim in behandeling heeft genomen beter moeten opletten.

Het is nu de verantwoording van iCenter dit netjes af te handelen zonder noemenswaardig ongemak en oponthoud voor jou. Verder niet in discussie gaan met het reparatie centrum, nogmaals met dat bedrijf heb jij niets te maken, laat iCenter dit afhandelen. Dus ga met de rekening of stuur deze door naar iCenter.

TIP: Zorg ervoor dat je alle communicatie goed bijhoud, telefoongesprekken desnoods per e-mail bevestigen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
duderuud schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 12:57:
[edit]
Rechtsbijstand gebeld, die waren vrij duidelijk. Ten eerste heb je recht op een deugdelijk product en een barste in een scherm heeft niks te maken met een homeknop. Ik moest er dus een zaak van maken/indienen.
Ik zou graag zien wat er uit een rechtzaak hierover komt, maar ik verwacht dat ze na een briefje van de rechtsbijstandsverzekeraar wel toeschietelijker worden en het ding repareren. "Garantie" lijkt tegenwoordig uitsluitend gebruikt te worden om mensen geld uit de zak te kloppen!

Ik heb vaker meegemaakt dat een product na een garantieclaim beschadigd terugkomt. Maar je hebt zwart op wit dat het ding onbeschadigd was, dus ik zou zeker geen apparaat met barst meer accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

duderuud schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 12:57:
In Maart 2014 een ipad Mini retina gekocht voor €389.

Al een tijde werkt de homeknop niet goed en de koptelefoonaansluiting is niet lekker, geluid valt soms half weg.
Met de iPad naar iCentre, daar gekocht.

iPad ziet er nog smetteloos uit (zelfs opgemerkt door verkoper daar). iPad zou opgestuurd worden naar reparatiecentrum, prima.

Krijg nu een prijsopgaaf van maar liefst €302 om 'm te repareren! Valt niet binnen garantie: "door schade van buitenaf" ?? Uiteraard direct naar iCentre gelopen voor uitleg.

Nu zeggen ze daar dat het geen garantie is omdat er een heel klein barstje in het scherm zou zitten en daardoor repareren ze de homeknop en koptelefoonaansluiting niet.

Ten eerste: Ik heb dat barstje nooit gezien, verkoper ook niet (op formulier ook aangegeven dat er geen schade was!).
Nu zeiden ze daarover dat het formulier niet leidend is, het onderzoek is leidend. (Waarom dan een formulier invullen??) Ik kreeg een foto te zien van een barstje (detailfoto dus geen idee of het mijn iPad is).

Maar stel dat er echt een barstje in zou zitten, als ik kom voor een homebutton en een koptelefoonaansluiting, dan kunnen ze toch geen garantie weigeren omdat er een klein barstje aan de zijkant van het scherm zou zitten?

Iemand hier ervaring mee? Ik ga sowieso informatie inwinnen bij mijn rechtsbijstand...

[edit]
Uw I-Pad is bij inname grondig bekeken op schade. Dat is ook gemeld op het inname formulier en dat is bewijs voor beide partijen.

-Houd het kort bij de feiten en maak er geen lang verhaal van.
- stel het centrum/winkel van inname aansprakelijk voor schade ontstaan buiten uw schuld om.

Na afgifte is alle ontstane schade niet voor uw kosten. andere partijen vechten het maar zelf uit wie betaald.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Even wat anders; Een nieuwe I-Pad mini retina 16gb is al te verkrijgen onder de € 275,- dus is reparatie nvt. maar is denk ik uw opgave voor een nieuwe I-Pad.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
ICentre bestaan uit; wie schrijft die blijft. Al diverse keren meegemaakt.
Aantal Macboken met een defecte harde schijf. Oplossing van ICentre, gewoon herinstalleren en dan € 80 cashen ipv vervangen onder garantie. Uiteindelijk ging er toch een SSD in maar het gaat om het principe. Geen garantie toepassen maar gewoon herinstalleren van OS en laat de klant maar nog 10 keer terugkomen. Bij een aantal schijven stond de betrouwbaarheid nog tussen de 10% en 30% uitgaande van de SMART dus gewoon defect.

Ook met mijn oude Ipad 2 meegemaakt. Deze was ook defect door een val en bij een schaderapport was het totaalbedrag € 600,-- maar deze Ipad werkt nu nog steeds met een nieuw scherm erin voor € 100 en klaar.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvrijn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-07 23:16
Defect glas is weldegelijk leidend om de garantie af te wijzen. Echter als dit niet bekend was bij inleveren en als er expliciet naar gekeken is lijkt me dat ze daar niet onder uit komen. Als je dan namelijk zou weigeren dan krijg je je ipad terug met extra schade. Dat klopt uiteraard ook niet :).
Gewoon volhouden dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Topicstarter
Ik hou jullie wel op de hoogte. Het ligt nu bij de rechtsbijstand...

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Topicstarter
Update: Met pijn in mijn hart voor de snelle oplossing gekozen.

iCentre betaald de helft en rechtsbijstandverzekering betaald de helft. Hiermee wint iCentre (qua gevoel iig) maar anders zit ik nog maanden zonder iPad ;(

Motor-Forum.nl

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 10:52

MrN

Wacht even hoezo betaalt de rechtsbijstandsverzekering de helft?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Vanwege het bedrag kopen ze het af. Voor 50% van het reparatiebedrag ga je niet procederen maar tref je een schikking.

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:12
En nu krijg je een iPad terug waar extra schade aan zit, die er niet was voordat je het inleverde? Lijkt me dat je er dan nogal bekaaid af komt.

LinkedIn
BlackIntel

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:37
EvilWhiteDragon schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 14:38:
En nu krijg je een iPad terug waar extra schade aan zit, die er niet was voordat je het inleverde? Lijkt me dat je er dan nogal bekaaid af komt.
:?

Staat toch dat de reparatie is betaalt? Dan is er toch geen defect meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:40

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Er zit een barst in de ipad, die zal niet gexied worden gok ik. Terwijl de ts aangaf dat de ipad zonder barst verstuurd werd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:02
Apple repareert volgens mij niet. Tenminste geen grote reparaties. Dan krijg je een refurbished exemplaar. Kans is groot dat ts dat hier dus ook krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:40

Perkouw

Moderator General Chat
Dit topic doe ik op slot. TS zelf reageert niet meer dan heeft het topic niet zoveel zin meer.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.