Beste tweakers,
Zojuist heb ik in onze organisatie een mail ontvangen zogezegd afkomstig vanuit Ziggo.
Vooropgesteld: wij hebben geen diensten van Ziggo in gebruik.
Betreft een betalingsachterstand voor een bedrag van 124 euro.
Het taalgebruik in de mail is goed genoeg om misleiding succesvol te krijgen.
Afzendend mail adres is: factuur @ online.nl
Naam: Ziggo
Onderwerp: Betaalherrinering
De tekst "VRAAG UW BETAALGEGEVENS OP" verwijst naar een URL met een spaanse extensie (prmt punt es)
Virustotal geeft ook phishing site aan bij verschillende scanners:
https://www.virustotal.co...1e0a/analysis/1434018088/
Zojuist heb ik in onze organisatie een mail ontvangen zogezegd afkomstig vanuit Ziggo.
Vooropgesteld: wij hebben geen diensten van Ziggo in gebruik.
Betreft een betalingsachterstand voor een bedrag van 124 euro.
Het taalgebruik in de mail is goed genoeg om misleiding succesvol te krijgen.
Afzendend mail adres is: factuur @ online.nl
Naam: Ziggo
Onderwerp: Betaalherrinering
De tekst "VRAAG UW BETAALGEGEVENS OP" verwijst naar een URL met een spaanse extensie (prmt punt es)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| Klantnummer: 224097-08 Geachte heer/mevrouw, U ontvangt deze e-mail omdat uit onze administratie gebleken is dat het door u te betalen bedrag voor de geleverde Ziggo diensten niet automatisch van uw rekening kan worden geïncasseerd. Wij verzoeken u vriendelijk het openstaande bedrag van € 124,69 alsnog aan ons over te maken. Door onderstaande stappen te volgen kunt u dit bedrag eenvoudig voldoen. Vraag uw betaalgegevens op Als u niet zelf betaalt, dan kunt u deze e-mail doorsturen naar de persoon of instantie die het openstaande bedrag dient te betalen. Heeft u vragen? Kijk op ziggo.nl/klantenservice voor meer informatie, wij staan hier dag en nacht voor u klaar. Of bel 0900-1884 (normaal tarief) of gratis 1200 met een vaste Ziggo lijn. Bereikbaar 7 dagen per week van 7.00 tot 23.00 uur. Met vriendelijke groet, Hans Blom Directeur Consumentenmarkt Ziggo Services B.V., mede handelend onder de naam Ziggo, statutair gevestigd te Utrecht, KvK 62393944. BTW nr NL 854800748B01. De betreffende Algemene Voorwaarden voor de geleverde diensten, gedeponeerd bij de KvK Amsterdam, zijn van toepassing. |
Virustotal geeft ook phishing site aan bij verschillende scanners:
https://www.virustotal.co...1e0a/analysis/1434018088/
Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum