[waarschuwing] Ziggo phishing mail

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-07 21:14
Beste tweakers,

Zojuist heb ik in onze organisatie een mail ontvangen zogezegd afkomstig vanuit Ziggo.
Vooropgesteld: wij hebben geen diensten van Ziggo in gebruik.

Betreft een betalingsachterstand voor een bedrag van 124 euro.

Het taalgebruik in de mail is goed genoeg om misleiding succesvol te krijgen.

Afzendend mail adres is: factuur @ online.nl
Naam: Ziggo
Onderwerp: Betaalherrinering

De tekst "VRAAG UW BETAALGEGEVENS OP" verwijst naar een URL met een spaanse extensie (prmt punt es)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
Klantnummer: 224097-08

Geachte heer/mevrouw,

U ontvangt deze e-mail omdat uit onze administratie gebleken is dat het door u te betalen bedrag voor de geleverde Ziggo diensten niet automatisch van uw rekening kan worden geïncasseerd. Wij verzoeken u vriendelijk het openstaande bedrag van € 124,69 alsnog aan ons over te maken. Door onderstaande stappen te volgen kunt u dit bedrag eenvoudig voldoen.

Vraag uw betaalgegevens op

Als u niet zelf betaalt, dan kunt u deze e-mail doorsturen naar de persoon of instantie die het openstaande bedrag dient te betalen.

Heeft u vragen?
Kijk op ziggo.nl/klantenservice voor meer informatie, wij staan hier dag en nacht voor u klaar. Of bel 0900-1884 (normaal tarief) of gratis 1200 met een vaste Ziggo lijn. Bereikbaar 7 dagen per week van 7.00 tot 23.00 uur.

Met vriendelijke groet,

Hans Blom
Directeur Consumentenmarkt
Ziggo Services B.V., mede handelend onder de naam Ziggo, statutair gevestigd te Utrecht, KvK 62393944. BTW nr NL 854800748B01. De betreffende Algemene Voorwaarden voor de geleverde diensten, gedeponeerd bij de KvK Amsterdam, zijn van toepassing.

Virustotal geeft ook phishing site aan bij verschillende scanners:
https://www.virustotal.co...1e0a/analysis/1434018088/

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Laatst online: 06-10 21:11
Ja bekend iets, op chelloo.com genoeg voorbeelden en staat ook vermeld op mijn ziggo inlog pagina dat er phishing in je mail kan komen en je daar niet op mag reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WPN
Ziggo (upc) log ik alleen in als ik iets van mn factuur wil weten.
Chelloo kijk ik niet.

Sowieso dan alsnog een waarschuwing via got voor de overigen die dit niet gezien hebben. Had

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:23

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Afzendend mail adres is: factuur @ online.nl

Lijkt me twijfelachtig of dit ook echt in de headers/lookups staat, bij ons kwam hij niet eens door de spamfilter.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:01

Tijntje

Hello?!

Het is de laatste tijd een drama met alle phising mail die ik op mijn catch all krijg.
Waardebonnen van allerhande grote bekende Nederlandse bedrijven.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:17

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Dat hier nog topics voor geopend worden 8)7

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WPN
@Speedy.... normaal zou ik het neit doen omdat het extreem duidelijk is dat het om phishing mail gaat
maar het taalgebruik in deze mail is dusdanig goed dat ik dacht dat het wel wat aandacht mocht krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:17

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Tja, waarom dan een klantnummer fingeren en geen naam, Ziggo kent beiden.
De afzender spreekt helemaal voor zich en ik zie nog genoeg fouten in de tekst.
Als ik dit forum lees dan beheerst misschien 10% de taal echt goed ...
Er gaan al zo lang van dit soort mails rond dat iedereen het nu wel weet.
Voor op een tweakers forum vind ik een waarschuwing redelijk overbodig.
Just my 2 cents.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

Pagina: 1