Hallo gistern waren me onderdelen binnen.En heb ik ze in elkaar gezet ging goed maar heb 1 probleem als ik de alldrive installeer kan je kijken hoe warm je cpu is en meeste is het bij mijn 50 tussen 60 heb een msi moederbord met A6 6400 Amd procesor en had 1 cooler maaster fan geinstaleert heb er 2 in eentje aan voorkant en eentje aan achterkant en er kan nog 1 in de zijkant koelpasta zat er op maar niet teveel kan dat het oorzak zijn?
Hoewel je tekst door het ontbreken van hoofdletters, punten en enters bijna onleesbaar is, gaat dit volgens mij over je processor, dus move richting PMG.
Wat is precies je vraag? Daarnaast zou het iedereen helpen een compleet lijstje van componenten te geven.
Wat is precies je vraag? Daarnaast zou het iedereen helpen een compleet lijstje van componenten te geven.
[ Voor 17% gewijzigd door br00ky op 11-06-2015 12:53 ]
Als het gaat over de CPUtemp... tussen de 50 en 60 graden lijkt me vrij normaal bij load, misschien wat aan de warme kant, maar vergeet niet dat het buiten ook al tegen de 30 graden aanloopt, dus dat zal niet helpen
Hallo ik denk dat de oorzaak kan zijn dat je de pc heb aangezet als je je pc aanzet dan gaat er op allerlei plaatsen stroom door je componenten lopen die stroom zorgt ervoor dat ze warm worden je hebt fans in je kast en op je moederbord zitten om te zorgen dat dingen niet te warm worden maar gelukkig is tussen 50 en 60 graden niet heel erg warm dus kennelijk werken je fans redelijk goed dus ik denk dat de oorzaak dat alles goed werkt is dat je alles goed in elkaar heb gezet dus als je verder nog vragen hebt?
Veel koelpasta is juist slecht, het moet er eigenlijk flinterdun opzitten voor beste resultaten.Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 12:09:
Hallo gistern waren me onderdelen binnen.En heb ik ze in elkaar gezet ging goed maar heb 1 probleem als ik de alldrive installeer kan je kijken hoe warm je cpu is en meeste is het bij mijn 50 tussen 60 heb een msi moederbord met A6 6400 Amd procesor en had 1 cooler maaster fan geinstaleert heb er 2 in eentje aan voorkant en eentje aan achterkant en er kan nog 1 in de zijkant koelpasta zat er op maar niet teveel kan dat het oorzak zijn?
Best veel koelers zit standaard al een dun laagje op, hier moet je niks extra's bij opsmeren (tenzij je later de koeler een keer verwijderd hebt, eerst oude pasta verwijderen en dan een klein beetje nieuwe aanbrengen).
Let ook op, dat temperatuur uitlezen bij AMD APU's niet altijd goed gaat, veel software geeft te hoge waardes aan (veel warmer dan het ding in werkelijkheid is). Beste kun je dat controleren met de software die bij je moederbord word meegeleverd.
Verwijderd
50-60 graden is aan de warme kant maar is nog mogelijk. Wat voor monitor software gebruik je? Bij mijn amd cpu las bv. HWMonitor de temp veel te warm af dus ook hier even voor opletten. Verder kan je misschien is aan de heatpipes van je cpu koeler voelen. Als deze niet warm aanvoelen als je cpu onder load staat is je koeler er niet goed op gemonteerd en heb je mogelijk te veel koelpasta gebruiktVerwijderd schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 12:09:
Verwijderd schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 07:52:
[...]ja heb een kleine beetje pasta der over heen gedaan en met een papier uitgewrijft. ik heb echt niet teveel gedaan en had ook een dure koelpasta gebruikt. toen ik mijn procesor instaleerden had ik het koelpasta der opgezet maar ik had mijn koeler van mijn procesor verkeerd om dus keerde hem om en n zat er ook beetje koelpasta onder het koeler en instaleerde hem op de goeie manier. kan dat de oorzaak zijn?
50-60 graden is aan de warme kant maar is nog mogelijk. Wat voor monitor software gebruik je? Bij mijn amd cpu las bv. HWMonitor de temp veel te warm af dus ook hier even voor opletten. Verder kan je misschien is aan de heatpipes van je cpu koeler voelen. Als deze niet warm aanvoelen als je cpu onder load staat is je koeler er niet goed op gemonteerd en heb je mogelijk te veel koelpasta gebruikt
ja ik denk het ook want soms gaatie van 70 gelijk naar 50 en wanneer ik eventjes wil kijken hoeveel graden hij is stijgt het naar 65 gaatie gelijk naar 40 wel een beetje raar en ik kan gelukkig nog 1 fan aanschaffen aan de zijkant 
Nemesizz schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 14:12:
[...]
Veel koelpasta is juist slecht, het moet er eigenlijk flinterdun opzitten voor beste resultaten.
Best veel koelers zit standaard al een dun laagje op, hier moet je niks extra's bij opsmeren (tenzij je later de koeler een keer verwijderd hebt, eerst oude pasta verwijderen en dan een klein beetje nieuwe aanbrengen).
Let ook op, dat temperatuur uitlezen bij AMD APU's niet altijd goed gaat, veel software geeft te hoge waardes aan (veel warmer dan het ding in werkelijkheid is). Beste kun je dat controleren met de software die bij je moederbord word meegeleverd.
Maar wat is nu precies je probleem?
ja sorry kan er niks aan doen heb een dyslectie sins mijn geboorte 
Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 12:09:
mijn probleem is dat mijn cpu te warm wordt soms wortie zelfds 60-70 graden meestel 60 maar wanneer ik mijn pc opnieuw start en als ik naar mijn msi setup ga soort bios waar je alles kan overclocken zie ik 30-40 graden ik vind dat heel raar.TERW_DAN schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 10:58:
Na een lading posts zonder echte info ben ik er nog niet over uit of je het hebt over idle temps of stressed temps.Verwijderd schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 11:01:
[...]
mijn probleem is dat mijn cpu te warm wordt soms wortie zelfds 60-70 graden meestel 60 maar wanneer ik mijn pc opnieuw en als ik naar mijn msi setup ga soort bios waar je alles kan overclocken zie ik 30-40 graden ik vind dat heel raar.
In geval van stressed temps, prima: niks aan doen.
Ik denk dit ligt echt aan amd want amd is meestal ook slecht.
unfor schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 11:03:
[...]
Na een lading posts zonder echte info ben ik er nog niet over uit of je het hebt over idle temps of stressed temps.
In geval van stressed temps, prima: niks aan doen.
...Verwijderd schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 11:05:
[...]
Weet je zeker dat je alleen dyslexie hebt? Of heb je anders ook nog wat steekjes los
ja kan er niks aan doen en kan nooit genezen

unfor schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 11:06:
[...]
...
Weet je zeker dat je alleen dyslexie hebt? Of heb je anders ook nog wat steekjes los
Nee, de tempsensoren van AMD zitten er nog wel eens wat naast in sommige software, dat wil niet zeggen dat AMD slecht is. En als je het zo slecht vindt, waarom koop je het dan?Verwijderd schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 11:05:
[...]
Maar geef nu eens precies aan, wat het exacte probleem is, met welke loads. 70 graden zie ik helemaal niet als een probleem namelijk, ja, het is warm, maar als je werkt met het stockkoelertje, dan is het niet een heel vreemde temperatuur.
En doe eens een beetje je best om je posts leesbaar te maken, dat zorgt ervoor dat je een stuk sneller een zinnig antwoord hebt.
ik weet wel wat je bedoelde maar snapte het niet tussen die tpu wat jij zei daarom zei ik dat amd slecht is lol
unfor schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 11:06:
[...]
...
wat bedoel je met louds?
TERW_DAN schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 11:09:
[...]
Nee, de tempsensoren van AMD zitten er nog wel eens wat naast in sommige software, dat wil niet zeggen dat AMD slecht is. En als je het zo slecht vindt, waarom koop je het dan?
Maar geef nu eens precies aan, wat het exacte probleem is, met welke loads. 70 graden zie ik helemaal niet als een probleem namelijk, ja, het is warm, maar als je werkt met het stockkoelertje, dan is het niet een heel vreemde temperatuur.
En doe eens een beetje je best om je posts leesbaar te maken, dat zorgt ervoor dat je een stuk sneller een zinnig antwoord hebt.
Load is belasting...
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Die indruk kreeg ik ook al. Als je al van mening bent dat AMD meestal slecht is (geen onderbouwing, uiteraard) dan ga je alsnog een AMD-systeem bouwen? Lekker logisch.unfor schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 11:06:
[...]
...
@TS: gaa je siesteem omrulien vor en Pentium asje vin dat amd kuttis.
Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.
ja het is lekker goedkoop en deze procesor kan ook veel aan gta 5 byvoorbeeld op Easy kwaliteit.
FooLsKi schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 11:11:
[...]
Die indruk kreeg ik ook al. Als je al van mening bent dat AMD meestal slecht is (geen onderbouwing, uiteraard) dan ga je alsnog een AMD-systeem bouwen? Lekker logisch.
@TS: gaa je siesteem omrulien vor en Pentium asje vin dat amd kuttis.
Om het even makkelijk te houden voor OP:
Bedde un spel aant speelun of zidde oppe desktop te klooi'n?
Bedde un spel aant speelun of zidde oppe desktop te klooi'n?
Wanneer ik mijn pc aan doe en wat allemaal aan is uttorent, steam, google chrome , en als ik kijk over 5 minuten kijk stijgt mijn cpu rustig naar 70 dan daaltie naar 50- 60 gaatie weer omhoog naar 70 en dan stijgtie 65 vind het wel beetje raar.
TERW_DAN schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 11:09:
[...]
Nee, de tempsensoren van AMD zitten er nog wel eens wat naast in sommige software, dat wil niet zeggen dat AMD slecht is. En als je het zo slecht vindt, waarom koop je het dan?
Kijk eens in je taskmanager wat op dat moment de load is van je CPU. Staat die (bijna) te idlen, of zit je eerder tegen de 100% load aan.
Dat maakt een wereld van verschil voor je temperaturen namelijk.
ja nu 5-10 % maar er kan nog 1 fan bij in mijn behuizing ik denk dat ik er eentje ga aanschaffen. En zou het kunnen dat ik mijn achter fan verkeerd heb geinstaleert want hij blaast het lucht naar buiten maar niet naar binnen ( dus richting het moederbord. en had ook een voor fan die zat er al op sins ik die behuizing gekocht had.
TERW_DAN schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 11:17:
Kijk eens in je taskmanager wat op dat moment de load is van je CPU. Staat die (bijna) te idlen, of zit je eerder tegen de 100% load aan.
Welke koeler heb je nu op je CPU zitten?
Dan zou ik geen fan bijkopen, maar een fatsoenlijke koeler voor die AMD. Daar ga je een stuk meer aanhebben namelijk.
*knip* nu weten we het wel. Is er iets niet in de haak, gebruik dan de topicreport.TERW_DAN schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 10:58:
[ Voor 49% gewijzigd door br00ky op 12-06-2015 12:57 ]
De Fan aan de achterkant zit goed dat is je fan die de lucht je kast uit zuigt zo zorg je voor een goede airflow.
De temps zijn idd zoals eerder al gezegd niet echt schrikbarend. Ik zou het lekker zo laten of hooguit idd een fatsoenlijke processor koeler aanschaffen.
De temps zijn idd zoals eerder al gezegd niet echt schrikbarend. Ik zou het lekker zo laten of hooguit idd een fatsoenlijke processor koeler aanschaffen.
Vegan for a better world ||| De Belangrijkste Toespraak Die Je Ooit Zal Horen ||| Durf jij je consumptie van dierlijke producten te verdedigen?
Pagina: 1