Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Meer game hardware nieuws

Pagina: 1
Acties:

• lordawesome
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-10 00:01
Kan er op tweakers wat meer aandacht besteed worden in de nieuws items aan het echte tweaken? Dat wil zeggen je pc hardware optimaliseren.

Ik lees alleen bijzaken zoals nieuws over laptops (waar niks aan valt te tweaken), over telefoons en camera's en politiek. Het heeft er allemaal weinig mee te maken. Oh, of over apple pc's, waar niet alleen geen enkel spel op draait, ze hebben ook geen fatsoenlijke hardware.

Om je een beetje een idee te geven wat voor nieuws ik bedoel moet je eens op wwcftech.com kijken. Daar besteedt men veel aandacht aan videokaarten en cpu's. Bijvoorbeeld de IPC verbetering van Zen, en de recente tape-out van big Pascal.

Ook zoiets, op wccftech staat dat AMD Fury X de Titan X op 4k in 3dmark verslaat. Dat nieuws item heeft meer dan 3000 comments op wccftech en tweakers meldt het niet eens... Ik heb zonet een redactie tip gedaan dus wie weet.

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Dank voor de feedback nzweers. Ik heb de benchmarks van Videocardz gister laten liggen omdat het om 'synthetische scores op basis van specs uit geruchten' gaat. Op zich vind ik Videocardz een betrouwbare site, maar zo'n lijst produceren zonder echte benchmarks gedraaid te hebben gaat me toch wat ver voor nieuws. Je ziet dat een heleboel lezers het klakkeloos als waar aannemen. Dan wachten we liever op de echte prestatiescores.

Hetzelfde geldt voor de tape-out van Pascal. Dat nieuws is de wereld ingekomen via een forumposting. Dat is een te magere bron om een bericht van dergelijk complexe materie op te baseren.

Bij tech-media wemelt het van de geruchten maar we proberen wel het kaf van het koren te blijven scheiden. Ik ben groot voorstander van meer core-/Tweaker-nieuws, maar dan wel substantieel nieuws.

Aandacht voor architectuurverbeteringen en dergelijke brengen we meestal in achtergronden.

Wat vond je trouwens van de Computex-berichtgeving? http://tweakers.net/tag/Computex+2015/reviews/