Printersoftware met de mogelijkheid om van de rol te printen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Itor
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 04-01-2024
Hallo allen,

Hierbij mijn eerste topic op het tweakers board. Ik hoop dat de locatie van mijn topic goed is.

Ik zit met het volgende probleem. Ik heb een Brother mfc-j65100w die prima in staat is om A3 formaat af te handelen. Met een kleine hardware hack (men schuift simpelweg een schuifje open) is het ook mogelijk om hem van een papieren rol te laten printen. Echter de software die brother heeft meegeleverd heeft niet de mogelijkheid om op een veel langere lengte dan A3 te printen. Er zit weliswaar een mogelijkheid in om een 'gebruikersgedefinïeerde' waarde in te voeren, maar deze kan de maten slechts enkele centimers oprekken.

Als ik een rol invoer print hij netjes het formaat van een A3, om daarna de hele rol door te voeren in de zoektocht naar het volgende begin van het papier.

Via de officiele weg (Brother) heb ik alle mogelijkheden geprobeerd. Wat ik denk nodig te hebben is wat software (non-Brother) die wel in staat is om een langere lengte te verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dat kan elke software. Het euvel waar je nu tegenaan loopt zijn de drivers. En ik denk eerlijk gezegd niet dat je custom drivers zal vinden waarmee dat mogelijk is. Immers, is je document wat je print vanaf rol, altijd maar 1 pagina, en zal die optie moeten kunnen kiezen, en dat bepaalt de driver dus.

Ik zou gewoon gaan kijken voor een printer die gewoon vanaf rol kan printen, want ik denk niet dat je een gehackte driver zal vinden voor die printer.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Ik denk niet dat je er komt met software. Althans niet software die op je eigen PC draait.
Je hebt software nodig die op de printer draait; dat noemen we firmware.

En de kans dat die firmware voor jou printer al geschreven is, is ongeveer 0

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-07 11:23
Ondersteunt dat ding PostScript? Dan zou je de driver voor een plotter eens kunnen proberen, zoals de HP Designjet 4000-driver.
Maar ik vermoed deze printer dat gewoon niet kan: Hij wil een pagina printen, die bereidt hij voor (dat doet de RIP, heeft elk afdrukdevice nodig), en drukt hem af. Vervolgens gaat hij 'op zoek' naar de volgende pagina.
Op zijn best ga je A3's achter elkaar kunnen printen

[ Voor 51% gewijzigd door Witte op 11-06-2015 12:05 ]

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabix
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 30-06 17:49
En als je in windows een custom papier formaat aanmaakt?

Even in het engels (sorry, engelse windows geinstalleerd)

Devices and Printers -> Printer aanklikken -> In de bovenste balk "Print server properties" Vinkje zetten bij create new form en dan een nieuw papierformaat aanmaken.