Game pc & eyecatcher

Pagina: 1
Acties:

• Waussie1982
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-11-2020
Dag allen, ik wil heel graag een nieuwe pc samenstellen maar hulp is altijd welkom.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
, film kijken, gamen (af en toe GTA,COD),.

Wat mag het systeem gaan kosten?
zo goedkoop mogelijk

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem 2 western hdd's mee en een tweetal corsair ssd's. Daarnaast rgb led verlichting.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
[i]Ik denk dat het nu nog wat overkill is, denkend aan de processor.Ik ben bijvoorbeeld geen die-hard gamer. Ik heb nu gekozen voor een I7, maar misschien is de Intel Core i5-4690K ook al voldoende.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
NZXT vindt ik van zowel de kast als de cpu cooler het mooist.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
geen

Ga je overklokken?
Heel misschien, maar ik ben daar niet bekend mee, dus hulp is tegen die tijd welkom.

[ Voor 141% gewijzigd door Waussie1982 op 13-06-2015 11:52 ]

• Szwoar
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 28-11 15:09

Szwoar

En door

Mooie build, weet zeker dat het er mooi uit gaat zien!

Ik heb laatst ook een zwart/witte build geconfigureerd en besteld. Ik zal hem even kopiëren, misschien dat je er wat uit kan halen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 180,20€ 180,20
1MSI Z97S SLI Krait Edition€ 115,-€ 115,-
1Gigabyte GV-N970G1 GAMING-4GD€ 370,50€ 370,50
1Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB€ 75,-€ 75,-
1NZXT H440 Wit€ 111,95€ 111,95
1BitFenix Alchemy 24-pin verlengkabel 30 cm wit/zwart€ 7,45€ 7,45
1Iiyama ProLite XB2483HSU Zwart€ 194,50€ 194,50
1BitFenix 6-Pin PCI-E Verlengkabel - 45 cm€ 6,15€ 6,15
1BitFenix 8-Pin PCI-E Verlengkabel - 45 cm€ 6,15€ 6,15
1NZXT Sleeved LED Kit, 1 Meter, Wit€ 10,84€ 10,84
1Phanteks PH-TC12DX White€ 46,50€ 46,50
1Corsair Raptor K30 (US Int)€ 49,01€ 49,01
1CM Storm Mizar€ 37,95€ 37,95
1Kingston HyperX Fury white HX318C10FWK2/8€ 59,50€ 59,50
1Cooler Master V450 Semi-Modular€ 65,40€ 65,40
1Samsung 850 EVO 250GB€ 104,04€ 104,04
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.440,14

Ik denk dat dit geheugen wel mooi zal staan in jouw build. Eventueel kun je een 2e setje bijprikken in het zwart, dit voegt toch wat moois toe.

Ook de voeding kun je overnemen, 750W is overkill voor zo'n build. Of wil je misschien later nog een SLI setup?

Processor is voor jouw eisen denk ik echt te veel, als je wil gaan overklokken kan je het beste de i5 4690K nemen, aangezien jouw moederbord overklokken ondersteund. Nu moet ik zeggen dat de meerwaarde niet schijnt op te wegen tegen de kosten, dus de keuze is aan jou.

Die kabels zijn wel erg duur, en je krijgt er veel die je niet nodig hebt. Misschien dat je de kabeltjes apart kunt bestellen, dan ben je goedkoper uit.

Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:55
wil je echt eyecatcher.. costum loop. dan krijg je het pas echt mooi uit. en kan je gelijk een minder dure 970 nemen:P.

• svenvv2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-11 12:17
Eens met Szwoar. Aangezien de voeding in een apart compartiment zit zijn compleet gesleevde kabels niet nodig. Daar zie je immers toch niks van.
De kabeltjes achter je SSD's en HDD zie je normaal gezien ook niet.
Dan houd je eigenlijk alleen de 24-pin, 2x 8-pin PCI-E en een 8-pins ATX12V (cpu) kabels over.
Added bonus: Je hebt niet zo'n achtelijk dure Corsair voeding nodig: pricewatch: Cooler Master V550 Semi-Modular
loki504 schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 12:47:
wil je echt eyecatcher.. costum loop. dan krijg je het pas echt mooi uit. en kan je gelijk een minder dure 970 nemen:P.
Dat gaat sowieso al niet met een S340. Ze zijn vergeten een paar extra gaatjes te boren in de bovenkant, waardoor je rad alleen voorin kan. 8)7
Dat heeft simpelweg 2 nadelen:
1. Je blaast de warmte de kast in in plaats van eruit.
2. Custom loops worden erg lastig (max. 2X140 + 1X120 rads)

[ Voor 33% gewijzigd door svenvv2 op 11-06-2015 12:54 ]

• Waussie1982
Thks Szwoar en svenvv2, dit scheelt al een stuk in de prijs. Kabels heb ik ondertussen al los gevonden en dat scheelt een hoop. Ik had die voeding vooral gekozen omdat de kabels plat zijn, waardoor je ze gemakkelijk weg kunt werken. Maar als er met de Cooler Master V550 voldoende plek overblijft voor een aantal hdd's dan is dat top. Zit er genoeg ruimte in de onderkant van deze kast??

* Wat betreft de processor. Wat raden jullie aan. Ik wil er de komende jaren mee doen. Is dan de i5 4690K prima, of al gewoon de i5 4690. Of adviseren jullie iets anders. Ik heb wel eens gehoord dat de Intel Core i7-4790K erg warm wordt....

* Qua cpu koeling, graag wil ik een compleet systeem zoals de NZXT Kraken X61 of een ander merk. Het mooiste vindt ik zo'n blok met 2 fans erop. En dat ik deze aan de voorkant van de kast kan plaatsen, rechtop. Dus de slangen moeten lang genoeg zijn zodat ze niet over het geheugen vallen. Maar dat ze onderlangs komen te liggen.

* En qua intern geheugen, graag wil met witte leds. Zijn er nog andere opties dan de Corsair Dominator Platinum?

[ Voor 3% gewijzigd door Waussie1982 op 11-06-2015 13:17 ]

• Szwoar

Szwoar

En door

i7 lijkt mij voor jou niet echt noodzakelijk. Het enige echte verschil tussen een i5 en een i7 is dat de i7 hyperthreading heeft. Iets wat in games vrij slecht ondersteund wordt, of het in Photoshop veel effect heeft weet ik niet eerlijk gezegd.

Als je wilt overklokken kun je voor de K versie gaan. Persoonlijk zou ik dit met zo'n budget wel doen, tenzij je 100% zeker bent dat je niet gaat overklokken. Je houdt de optie dan nog open namelijk. helemaal met een waterkoeling aangezien dit perfect is voor overklokken.

De Kraken lijkt mij een mooi koelingssysteem. Ziet er strak uit met LED verlichting, iets wat mooi zal aansluiten bij de rest van je build. Custom loop kan je ook nog overwegen, maar dan zou ik kijken naar een kast waar dit beter in gaat, want zoals boven aangegeven is het moeilijk en onpraktisch in de S340.

Het geheugen is natuurlijk afwegen. Het is wel een stuk duurder, maar ik kan geen alternatieven vinden met LED- verlichting. Wel kun je kiezen om maar 1 setje te bestellen. Dit is voor jouw eisen genoeg, en een 2e set is zo gekocht en bijgeprikt.

Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

• Waussie1982
@ SZwoar: ik heb nu een Intel core I5-2500K, met een NVIDIA GeForce GTX 560 Ti. Dus Photoshop zal dan wel goed gaan met een nieuwere I5.

* Overklokken lijkt me wel leuk om me meer in te verdiepen, dus die optie wil ik zeker open laten.

* Wat betreft het interne-geheugen had ik nog wel een setje gezien, maar die is en duur en niet te verkrijgen in Nederland. Dus waarschijnlijk is dit wel de beste optie.

* Zijn er mensen die weten waar je dit soort vinyl kunt kopen in Nederland? --> http://themodzoo.com/foru...96-easy-mod-for-your-ssd/

Lijkt me wel gaaf. Niet perse in deze kleur, maar in ieder geval wat plakt en makkelijk te snijden is.

• Leijenaar
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 25-10-2022
Holy crap das een dure 970!
Bijna 100 euro te duur. Niet beter een zwarte nemen? Build is toch al zwart/wit.

Wat betreft de 4790K Ik heb deze. Idle 39 graden max load 74 graden. Staat een Mugen 4 PCGH bovenop.
Niet overgeklokt! Niks mis mee dus.

edit, niet geheel onbelangrijk te vermelden de cpu in een cooler master Silencio 652S standaard fans. 652

[ Voor 22% gewijzigd door Leijenaar op 11-06-2015 13:47 ]

hier staan niet mijn pc onderdelen!

• Waussie1982
Leijenaar schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 13:45:
Holy crap das een dure 970!
Bijna 100 euro te duur. Niet beter een zwarte nemen? Build is toch al zwart/wit.

Wat betreft de 4790K Ik heb deze. Idle 39 graden max load 74 graden. Staat een Mugen 4 PCGH bovenop.
Niet overgeklokt! Niks mis mee dus.

edit, niet geheel onbelangrijk te vermelden de cpu in een cooler master Silencio 652S standaard fans. 652
Hij is zeker aan de prijzige kant. Maar ik vindt deze het mooist. Zowel de kleur, als de led verlichting. En volgens mij is er geen andere witte videokaart te verkrijgen in het wit. Dan kom je uit op een
MSI GeForce GTX 960 met wit erin

• Leijenaar
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 25-10-2022
Tja dat is een stap terug helaas, geen optie.

Ik heb zelf de http://tweakers.net/price...gv-n970g1-gaming-4gd.html.
Qua looks gelijkwaardig: Vette lange kaart met 3 fans. Verschil deze is zwart. en bijna 100 euro minder.
Mocht je nog twijfelen google dan eens op: ''970 windforce led color'' De standaard kleur van de led's is namelijk blauw maar dit is prima te modden zoals je ziet.

Voorbeeld http://www.overclock.net/...-gtx-960-970-980-led-swap
(dit is een veilige link)
Ik heb dat zelf niet gedaan. In mijn dichte kast ook niet echt nodig maar het ziet er zeker vet uit.

Mischien vind je het mooi, over smaak valt niet te twisten. Het budget laat in ieder geval de duurdere optie ook toe... Het is maar een idee.

hier staan niet mijn pc onderdelen!

• Waussie1982
@ Leijenaar, die videokaart had eerst mijn interesse gehad en ind die mod had ik gezien. Maar daarvoor heb ik het geduld niet en vindt het ook wat eng om zoiets duurs aan te passen. Dus daar pas ik voor.

Zoals ik het nu zie kan ik besparen op de voeding, processor, en kabels.
Mochten er nog mensen zijn die iets anders adviseren is dat natuurlijk welkom!!!

Ik heb nog windows 8 nodig. Welke is dan handig om te hebben.. En kan je gewoon 8.1 kopen, of is dat een upgrade..

• Szwoar

Szwoar

En door

8.1 is een upgrade, als je student bent kun je een mooie deal krijgen op Windows licenties. Ook krijg je een gratis upgrade naar w10 als je dat nog niet wist.

• Waussie1982
@ Szwoar, dus als ik een windows 8 oem koop, heb ik een licentie en dan kan ik die erna nog upgraden.
Of kan ik ook gewoon deze kopen--> http://www.sicomputers.nl...indows-8-1-pro-55973.html ( Microsoft Windows 8.1 Pro NL OEM 64-bit)
Je hebt ze ook goedkoper zag ik, maar dan kan je die alleen downloaden en ik wil graag een dvd hebben.

Btw ik had nog een vraagje. Ik heb nu gekozen voor dit geheugen --> Corsair 8GB (2 x 4GB) DDR3 DRAM 2400MHz. Is dat voldoende ( ik heb nu 16GB RAM, maar dat zal ik wel niet gebruiken) en is 2400MHz goed, of moet ik voor meer gaan??

[ Voor 27% gewijzigd door Waussie1982 op 11-06-2015 16:40 ]

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01-12 22:32
Het verschil in snelheden van RAM is bijna niet te merken.
YouTube: High Speed RAM - Is it Worth it? DDR3 1333MHz vs 2400MHz Test
vooral met gamen niet. Bijna geen enkele FPS.
Kijk dit filmpje van linus over ram geheugen.
800/1300/1600 doet t bijna allemaal net zo goed/zelfs beter als hogere ram stickies.
De reden wat hij ook vertelt dat mensen duur ram kopen is de look/leds erop etc.
Het is overdreven duur, als je ergens een goedkopere witte werkgeheugen stickies kan vinden zou dat enorm in je budget schelen. ook is 8 GB meer dan genoeg.
16 klinkt leuk, staat leuk maar je gebruikt t niet haha.

[ Voor 54% gewijzigd door dfbt op 11-06-2015 17:17 ]

• svenvv2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-11 12:17
" Je hebt ze ook goedkoper zag ik, maar dan kan je die alleen downloaden en ik wil graag een dvd hebben. "
Je kan W8 beter gewoon op een USB-stick zetten. Dan gaat de installatie veel sneller en je hebt de mogelijkheid om bijvoorbeeld updates te 'slipstreamen', waardoor je na de installatie niet gelijk 150 updates hoeft te installeren.
Overigens krijgt ook windows 7 een gratis upgrade naar windows 10. Je zou voor een key van 7 kunnen gaan voor die twee maandjes. (Welk OS draai je momenteel?)

• Brandonvds
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-11 00:23
De nzxt s340 beschikt niet over een opticap drive bay.
Dus of je moet een usb cd-rom speler hebben?
Maar usb installatie is inderdaad wel sneller en net zo makkelijk

• Waussie1982
Ik heb mn oude pc nog. Daar kan ik mooi de dvd speler van pakken. Of ind op een usb zetten, maar dan heb je wel een programma nodig om het te kunnen laten werken neem ik aan?

Ik heb nu windows 7, maar die verloopt over een paar dagen. Dus alleen een licentie kopen is misschien ook een optie. Die zou je vast kunnen krijgen.

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:39
Ik vraag mij af waarom je eigenlijk alles persee wilt upgraden. Een i5 2500K kan je ook nog overclocken, en is qua performance lang nog niet achterhaald (met overclock zal die zeker een stock 4690 evenaren qua performance) Heb je momenteel problemen met je pc? Of vind je gewoon dat het tijd is voor een nieuwe pc?

Persoonlijk zou ik kijken of je je huidige cpu niet kan overclocken (de 2xxx serie van intel clocked stukken beter over dan de huidige 4xxx serie), en er een nieuwe gpu in stoppen. Dat zou afhankelijk van de rest van je pc geen rare upgrade zijn. 16 gig wat je nu hebt is ook nog ruime overkill, dus daar hoef je ook niets aan te veranderen. Het enige wat overblijft is welke voeding je atm hebt!

• Waussie1982
Helemaal super. Ik ga wat onderdelen bestellen. Dank allen
Pagina: 1