Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DtrhBezoeker
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-09 16:39
goedemorgen tweakers,

Ik heb tijdens de eerste keer koppelen waarschijnlijk mijn mobiel verkeerd ingesteld. Ik denk dat ik hem per ongeluk niet als USB mass storage heb ingesteld maar als MTP of PTP. Hierdoor pakt mijn computer de mobiel waarschijnlijk niet meer, met Rootjoy(drivers van UMI zelf) niet maar ook niet met custom drivers.
ik kan het niet terug veranderen via:
instellingen > opslagruimte > extra opties > USB-computerverbinding
fout opsporing aan/uit maakt ook geen verschil met alles wat ik heb geprobeerd.

heeft iemand hier een idee hoe dit op te lossen?
factory reset is voor mij eigenlijk geen optie omdat ik hem wilde koppelen ivm vakantie foto's.

groeten Thimo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phpn3rd
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:32
In recentere versies van Android is niet standaard niet meer mogelijk om je mobiel te koppelen als mass storage via usb. Dit hebben ze vervangen door MTP om het apparaat als media device te laten herkennen. Het is volgens mij veelal nog wel mogelijk om 'm als een camera te koppelen, dit werkt bij mij vrijwel altijd.

Wat betreft je drivers: wat voor 'n OS draai je dat MTP een probleem is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DtrhBezoeker
ik heb windows 7 home premium op beide pc's
en android kit kat op mn mobiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:44
Probeer ook eens een andere kabel een usb debugging uit.
Als dat niet werkt zijn er natuurlijk ook nog andere manieren om je foto's over te zetten, zoals dropbox of netwerk shares en een file Explorer zoals es duur daarmee overweg kan

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DtrhBezoeker
ja mijn vader de digibeet kwam al met het lumineuze idee om inderdaad een ander kabeltje te proberen, dit heeft gewerkt. Driver heeft zich correct geinstalleerd en alles werkt.

bedankt voor jullie tijd.

/topic