Horizontale strepen met video playback onder Kodi

Pagina: 1
Acties:

• Thierry76be
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-07-2023
Ik heb een oude pc gebruikt als media pc. Alles werkt perfect, enkel de beeldkwaliteit is niet 100%. Er zit namelijk een duidelijke horizontale lijn over het beeld die vooral zichtbaar is bij snellere bewegingen. De lijn zit altijd op dezelfde plaats en verschuift als ik wat met de beeldintellingen speel, maar gaat niet weg.

Het is een pc met intel core2duo E7400, 2 GB geheugen, 500 GB HD en een nvidia GeForce 210. De pc draait op Ubuntu Mate en is met HDMI aangesloten op een AV receiver.

De opties die Kodi aanbiedt geven geen oplossing, ik heb zowal alle combinaties getest... Zal ik een andere videokaart aanschaffen of is het gewoon beter om dat geld aan een Raspberri Pi geven?

Alle tips zijn welkom. :)

• phpn3rd
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:00
Heb je de HDMI al direct op de tv (of het scherm) aangesloten om uit te sluiten dat het probleem aan de AV receiver ligt?

Als je dan toch iets wil of moet kopen, dan zou ik zelf voor een Raspberry Pi gaan, gezien deze snel genoeg is en weinig energie verbruikt (zeker minder dan de pc die je nu gebruikt). Een nieuwe videokaart lijkt me dan eigenlijk een beetje zonde om voor zo'n oude pc aan te schaffen.

Verwijderd

Het is misschien wat omslachtig maar zou je kunnen proberen met een Windows 7 installatie i.p.v. Ubuntu? Zo weet je ook meteen of het aan de hardware ligt. Ik ben van OpenElec naar Windows 7 gegaan voor Kodi en alles ging een pak beter. Playback, instellingen, etc..

• Thierry76be
Het is inderdaad een oude pc... voor de prijs van een nieuwe videokaart kan ik beter voor een Rasberri Pi gaan. Met wat gelukt heeft iemand hetzelfde probleem gehad en is er een oplossing voor. Het ziet er een vsync probleem uit, daar kan ik het het best mee vergelijken.

Windows 7... ik had er nog niet aan gedacht om dat te proberen, maar ga dat dit weekend toch eens doen. Zelf werk ik al jaren enkel met linux, maar ik heb men windows dvd nog ergens liggen. :)

• Thierry76be
Het probleem is gevonden. Het lag niet aan te oude hardware zoals ik eerst dacht, maar aan Compiz. Gewoon de Compiz Config Settings Manager installeren en de optie "Niet omleiden van volledig scherm venster" aanzetten heeft het probleem opgelost.

Schijnt voor nvidia kaarten vaker voor te komen, de sticky op het forum van Kodi (http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=98108) heeft de goede oplossing.